مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

تعیین دامنه برای ساخت سایت


تعیین دامنه برای ساخت سایت

هاست
دامنه تنها یک نام منحصربه‌فرد برای شماست، و برای اکران تارنما نمی‌توانیم داده ها را روی یک اسم خالی سوار کنیم. پس ما نیاز داریم یک دور و بر و یاد هم بخریم، که داده ها را وارد آن کنیم و این داده ها در کانال جهانی وب قابل دسترسی برای مخاطبان شود.
سیستم رئیس محتوا
وب سایت ما تا انتها به یک صورت باقی نمی‌ماند. ما همواره کارایی میکنیم تارنما خویش را بروز کنیم، برای یوزرها مطالب تازه قرار بدهیم، تولیدات جدیدمان را بار گذاری کنیم و ... .

درحال حاضر دو رویکرد داریم!

راه و روش دشوار‌خیس این میباشد که هر خصوصی وارد فضای ذخیره‌سازی داده ها سایتمان (در هاست) بشویم و برای افزودن مقاله نو کدنویسی کنیم و تارنما را به گند بکشیم!
و رویکرد دوم اینکه یک سیستم رئیس محتوا بر روی هاست نصب کنیم. سیستم‌های رئیس محتوا مثل وردپرس، جوملا و ... رسالتشان این میباشد که \"رئیس و اضافه کردن محتوای وب سایت\" را برایمان بی آلایش نمایند. در واقع تنها کافی میباشد نوشته‌ی علمی، عکس و یا این که تولیدات خویش را وارد آنان کنیم تا به صورت خود کار داده ها ما در وب سایت اکران داده شود.
قالب تارنما
صد رد صد شما هم تا به حالا وارد تارنما‌هایی گردیده‌اید که گرافیک و زیبایی بصری آن را تحسین کردید. این زیبایی ظاهری به قالب تارنما برمی‌گردد. این قالب‌ها در واقع مثل پوسته‌ای روی وب سایت شما قرار میگیرند و فونت، بعد ها، ردیف‌ها، رنگ‌ها، و به کل فضا وب سایت را گزینش میکنند. می توانید قالب آیتم نظرتان را از در بین مثال‌های جانور تعیین فرمائید یا این که پباده سازی قالبی که در ذهنتان میباشد را به یک طراح بسپارید.

تمجید هاست
اکنون که با مفاهیم پیش‌نیاز آشنا شدیم، برویم رمز اصل مقاله! اذن بدهید نخستین تعریف و تمجید رایج \"هاست چه است\" را با هم بخوانیم و آن‌گاه برای فهم بهتر آن را با یک رستوران مقایسه کنیم!

هاست یا این که میزبانی اینترنت (به انگلیسی Host) قسمتی از یک سرور میباشد، که به ازای پولی در دست شما قرار می گیرد. این سرور مدام و به طور 24 ساعته به وب متصل میباشد. هم اکنون در صورتی شما در هاستتان داده ها وبسایت خویش را قرار دهید، تارنما شما در سرتاسر وب در دسترس قرار می گیرد. و مخاطبان می توانند با وارد کردن نشانی وب سایت در مرورگر، هر لحظه از شبانه روز وارد تارنما شما بشوند.

فکر کنید هاست یک رستوران ایتالیایی خوشمزه میباشد!
رستوران ایتالیایی دوست دارید؟ اینجانب که دلداده ماکارونی با پنیر هستم! خب، تصور کنیم که شما قصد دارید یک رستوران خیلی خفن در شهر بهره برداری نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.