مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

سیستم مدیریت محتوا

یکی از اساسی‌ترین مسائل در هنگام تعیین سیستم مدیریت محتوا گونه سایت است . وردپرس برای کلیه از تازه کار تا حرفه‌ای مفید است . اکثر زمان ها وبلاگ‌نویس ها اولین وب سایت خود را با وردپرس تجربه کرده‌اند و این پلتفرم برای شروع وبلاگ نویسی دوچندان مناسب هست . 

طراحی سایت در مشهد

به امداد هاستینگ‌های مدیریت شده شما میتوانید در طی برهه زمانی فراوان کوتاهی (چند دقیقه) وب‌سایت خویش فعال سازی فرمائید و صرفاً روی تالیف تمرکز کنید . بدین ترتیب وردپرس هم در موضوع بلاگ نویسی، هم وب‌سایت‌های حرفه‌ای و به کارگیری تجاری و تجارت الکترونیک مطلوب می‌باشد . 


از آنجا که می‌توان یک وبسایت وردپرسی را به آسانی به یک سرور شخصی انتقال داد، پس مقیاس‌پذیری و انعطاف‌پذیری بالایی هم دارد . 


به طور مشابه جوملا نیز عالی است . با این که جوملا بضاعت اجرای یک وب‌سایت ساده را دارد؛ ولی فراوان پیچیده‌تر از وردپرس است و فعال‌سازی آن به مقدار وردپرس ساده نمیباشد . از این رو جوملا برای اشخاص مبتدی سفارش نمی شود . در عوض جوملا برای هدف های تجاری و تجارت الکترونیک مضاعف بهتر کار می‌نماید و اکثراً برای انجمن‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی از آن استفاده می شود . 


شایسته ترین 

انواع سایت‌ها برای وردپرس: وب لاگ 

نویسی وب‌سایت‌ها 

سایت‌های 

تجاری/حرفه‌ای تجارت 

الکترونیک شبکه‌های 

اجتماعی بهترین 

سایت‌ها برای جوملا: سایت‌های 

تجاری/ حرفه‌ای تجارت 

الکترونیک شبکه‌های 

اجتماعی/ انجمن‌های مختلف کدام 

CMS محبوب‌تر است؟ 

متأسفانه محبوبیت در حوزه سیستم‌های مدیریت محتوا، زیاد حائز اهمیت می باشد . با این که عدم محبوبیت در بازه زمانی مدرسه به این مضمون‌ بود که می‌توانید ساندویچ تغذیه‌تان را به راحتی به تنهایی بخورید؛ اما در قضیه CMS محبوبیت سبب افزایش منابع جامعه نظیر افزونه‌ها و انجمن‌های مختلف می‌گردد . 


در حوزه CMS ها وردپرس با ۶۰ درصد سهم بازار در جایگاه نخستین قرار دارد و جوملا با ۵٫۸ درصد در جایگاه دوم است . واضح میباشد که اختلاف دربین این دو مضاعف بسیار می‌باشد . در‌صورتی‌که صرفا به این آیتم توجه داشته باشیم، مسلماً باید وردپرس را به جوملا ترجیح دهیم . از آنجا که وردپرس کاربران مضاعف بیشتری دارد، از این رو از منابع متعددی که این جامعه ارائه می‌کند، مثل آموزش‌ها و قالب‌های سفارشی سود میگیرد . 


به علاوه، جوملا در رینگ یوزرها معدودی گرفتار شده است که سایت‌های کمتر و با ترافیک پایین‌تری هستند . اگر جوملا را با دروپال که یوزرها کمتری دارااست مقایسه کنیم می بینیم که وب‌سایت‌های مبتنی بر دروپال ترافیک‌های بالاتری دارا‌هستند . 


با این که جوملا ازنظر تعداد کاربران در جایگاه دوم قرار دارد، البته از حیث تعداد سایت‌ها و همینطور ترافیک آن ها از هر دو مورد وردپرس و دروپال پایین‌تر قرار می گیرد . به‌این ترتیب جوملا محبوبیت کمتری دارااست . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.