مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

اولیه (معرفی کامل HTML4)

فصل 

اولیه (معرفی کامل HTML4) 

جلسه 

اولیه ( HTML چیست؟ ) 

مقدمه 


صفحات اینترنتی شامل اطلاعاتی هست که دربردارنده متن ، تصویر ، ویدیو ، صوت و… می باشد . این محتوا بوسیله سه لایه به استفاده کننده نمایش داده می شود . 

طراحی سایت در مشهد

سه 

لایه به شرح زیر می باشد : 

– لایه محتوا (Content ، به وسیله HTML ایجاد می شود .) 


– لایه نمایش (Presentation ، به وسیله Css ساخت می شود .) 


– لایه خلق (Behavior ، به وسیله JavaScript ایجاد می شود .) 


لایه 

محتوا 

این لایه مدام وجود دارااست ، دربردارنده محتوایی می باشد که خالق قصد دارااست آن را به کاربر نمایش دهد . این محتوا بصورت کدهای اچ تی ام ال مابین دو تگ قرار می گیرد . 


لایه 

نمایش 

وظیفه این لایه تبدیل کدهای اچ تی ام ال به تصاویر و متونی می‌باشد که استفاده کننده بتواند بصورت شکیل آن را مشاهده کند ؛ کدهای اچ تی ام ال به وسیله گونه های مرورگرها ترجمه می شوند و به تصاویر و متونی تبدیل می شود که به وضوح برای کاربران قابل سناریو می باشد . 



لایه رفتار 

در این لایه برخی از رفتارهایی که به وسیله جاوااسکریپت کدنویسی شده است نمایش داده می شود . به تیتر مثال : اسلایدر جهت نمایش بنرهای تبلیغاتی در ورقه وب . کدهای جاوا اسکریپت فی مابین دو تگ قرار می گیرد . 


HTML 

چیست؟ 

عبارت HTML مخفف Hyper Text Markup Language به مفهوم زبان علامت گذاری فوق نوشته میباشد . اچ تی ام ال لهجه استاندارد پباده سازی صفحات وب هست . آن چیزی که شما هنگام بازدید از یک کاغذ اینترنت می بینید، فیض تعبیروتفسیر مرورگر شما از کد های html است . برای دیدن کدهای یک صفحه به سادگی می توانید بروی view از منوی بالای مرورگر کلیک کنید، و آیتم source را گزینش فرمایید . 


عموما همگی زبانهای برنامه نویسی ذیل وب، به نوعی وابسته به اچ تی ام ال می باشند . بعنوان مثال،PHP، جاوا اسکریپت و برنامه نویسی دات نت ، علاوه بر داشتن قانون ها و استانداردهای خود، از HTML امداد می گیرند بطوریکه کدهای متن شده در قالب خاصی، در فی مابین کدهای اچ تی ام ال قرار داده می شود . 


در یک کاغذ HTML می بضاعت از گونه های موادتشکیل دهنده از قبیل نوشته ، تیتر ، عکس ، جدول و … استفاده نمود ، که برای هر عنصر بایستی از تگ <> … مربوط به آن استعمال کرد . 


به عنوان نمونه : برای نمایش عنوان دارای اهمیت یک نوشته از تگ

……

استعمال می نماییم . 


به چه شکل 

یک کاغذ HTML ساخت کنیم؟ 

یک سند اچ‌تی‌ام‌ال، یک پرونده ی مبتنی بر متن (Text–based) می باشد که معمولاً با پسوند .htm یا این که .html نام‌گذاری گردیده و محتویات آن از برچسب‌های اچ‌تی‌ام‌ال تشکیل می گردد . مرورگرهای وب، که توانمند به فهم و تعبیروتفسیر برچسب‌های اچ‌تی‌ام‌ال هستند، تک‌تک آنها را از درون گواهی اچ‌تی‌ام‌ال خوانده و بعد از آن محتوای آن صفحه را برای استفاده کننده نمایان‌سازی (Render) می‌کنند . 


جهت 

تالیف کدهای اچ تی ام ال شما می توانید از HTML editor software های مختلف به کار گیری نمایید به تیتر نمونه : NotePad , NotePad++ , Adobe Dreamweaver , Microsoft Expression Web , CoffeeCup HTML Editor , ، Nuspher PhpED و … . 


ما در این مقاله از Notepad++ استفاده می نماییم . پس از نصب نرم افزار آن را باز کرده از منوی Encoding مورد Convert to UTF_8 را (جهت سناریو صحیح کاراکترهای فارسی) گزینش فرمایید ، آن‌گاه به منوی Language رفته و آیتم H و بعد HTML را گزینش نمایید ، تا پیکربندی ذی‌ربط فیس پذیرد . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.