مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

پباده سازی وب سایت واکنش‌گرا یا ریسپانسیو

تعدادی سال پیش که نو دنیای وب رو به بسط بود، هنوز اشکال و اقسام گجت ها از قبیل لپ‌تاپ، گوشیهای هوشمند، تبلت و آیفون در دسترس کاربرها نبود و سایت ها تنها یک نشانی (URL) داشتند . ولی بعد از اینکه این ابزارها به طور همگانی در دسترس افراد قرار گرفت هر سایتی بدون چاره بود برای این‌که اطلاعات خود را هم در سیستم کامپیوتر و نیز در گونه های و اقسام تلفن همراه ها در اختیار قرار بدهد 2 یا یک سری آدرس با امکان نمایش در ابزارهای متعدد تولید نماید . در واقع آن ها می بایست یک وبسایت برای دسکتاپ و یک ورژن به طور کامل گوناگون دیگر برای دستگاه‌های دیگر می‌ساختند . این کار دوچندان هزینه‌بر بود و سبب ساز می شد سایت در موتورهای کاوش رتبۀ پایینتری بگیرد و به حیث (Seo) افت کند . به مجبور باید هنگام به کار گیری از وب سایت در گوشی‌های موبایل دائم به چپ و راست اسکرول می‌شد و این فرمان به هیچ وجه کاربرپسند فقدان و دوچندان خسته کننده بود . تارنما های ریسپانسیو ( responsive Design ) یا این که واکنش گرا این نقص‌ را حل کرده هست . 

طراحی سایت در مشهد

پباده سازی 

وب سایت واکنش‌گرا یا ریسپانسیو 



وب سایت 

ریسپانسیو (واکنش‌گرا) چیست؟ وب سایت های ریسپانسیو این قابلیت و امکان را دارا هستند که با گونه های پلتفرم ها هماهنگ شوند و دیگر نیازی به اسکرول افقی و Zoom out و Zoom in نمی باشد . با این راه وب سایت به طور کامل انعطاف پذیر و با انواع سیستم‌ها هماهنگ می شود . همینطور دیگر نیازی به ایجاد نشانی نو یا کد Html متمایز وجود ندارد و به این ترتیب بهینه سازی وب سایت در موتورهای کاوش به ویژه در گوگل به شایسته ترین صورت انجام میشود و کاربرهای بیشتری را جذب می کند . این‌گونه شما مشتری‌های وب‌سایتتان را که از گوشی های همراه یا تبلت استعمال میکنند خواهید داشت و تارنما شما با همۀ دستگاه ها تهیه و تنظیم می شود .



برای 

چه باید یک سایت ریسپانسیو داشته باشیم؟ در دنیای امروز که برخلاف قبل نیمی از کسب و کارها به شکل مجازی انجام می‌گیرد، تبلیغات سایت‌ها و اکثر کردن بازدیدکنندگانشان از اهمیت بالایی برخوردار است و روز به روز بها سایت‌هایی با کاربرهای بالا و بهینه‌سازی‌های سئو عمده می شود . به کار گیری از گوشی و تبلت سرعت کارهای اینترنتی و این‌گونه کسب‌و‌کارها را بالا برده می‌باشد . شرکت‌ها برای بخش اعظم کردن سرعت خود در این عرصه، صرفه‌جویی در برهه زمانی و کسب رضایت مخاطبان در رقابتی تنگاتنگ قرار گرفته‌اند . اینجاست که اهمیت سایت‌های ریسپانسیو (Responsive Design) مشخص و معلوم میگردد . وب سایت ریسپانسیو به استدلال این‌که به سادگی از روش هر دسته دستگاه در اختیار استفاده کننده قرار می‌گیرد و مخاطبش را خسته نمی‌کند با استقبال زیادی مواجه می شود . این‌گونه وب سایت ها در موتور جست و جوی گوگل ( Google ) بیشترین و کمترین دما رنک‌ها را در اختیار می‌گیرند و هر روز بازدیدکنندگانشان بیشتر میشود بدین ترتیب درصورتی که می خواهید فیض سرشاری را از رویه تبلیغات برای سایتتان به‌دست بیاورید و برای تطبیق مطالب سایتتان با پلتفرم‌های متفاوت هزینه‌ی کمتری بپردازید، بایستی به تامل یک تارنما ریسپانسیو باشید . 

براساس یک تحقیق که در سال 2016 انجام شده بیش از 50 درصد جست و جوهای اینترنتی از طریق گوشی‌های هوشمند و تبلت بوده میباشد . بنا براین شما برای به دست آوردن رضایت حجم وسیعی از یوزرها ناچارید به روش‌های مختلف سایت‌تان را بهینه‌سازی فرمائید . تأثیر وب سایت عکس العمل گرا در بهینه‌سازی سایت، امروزه بر هیچ‌کس پوشیده نیست . 

نادیده گرفتنِ پباده سازی سایت واکنش‌گرا (Responsive) در واقع در حکمِ مرگ کسب و فعالیت شماست و چه کسی می باشد که بخواهد شانس‌های خود را برای داشتن یک وبسایت پُر مخاطب از دست بدهد؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.