مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

MVC چیست؟

MVC 

چیست؟8 / 10 از 6 کاربر Model Views Controllers نام بدون نقص مدل MVC هست . تکنولوژی جدیدی در ASP .net برای بهبود امر طراحی وبسایت می باشد . که هر کدام از این ها مستقل هستند و در انتها کار به نیز وصل می شوند . MVC بر روی معماری یک سری لایه ای جهت جداسازی قسمته ها مختلف برنامه قرار می گیرد . این مفهوم فقط برای برنامه نویسان ASP .net طراوت داراست چرا که قبلی از آن لهجه های جاوا، PHP و اکثری دیگر از پلت فرم ها این ویژگی را دارا بوده اند . 


Administrator\files\UploadFile\mvc-diagram .png 


مدل (Model): در این بخش اطلاعاتی قرار داراست که کاربر به طور مستقیم با آن ها در ارتباط می‌باشد که به راحتی در View Models می تواند رخ دهد . که داده ها را در در میان view و controller جا به جا می کند و یا این که در Domain model که حاوی اطلاعات دارای اهمیت از دامنه می باشد . 


برای مثال یک شی Product ممکن می باشد اطلاعات را از بانک اطلاعتی بازیابی کرده باشد و بر روی آن ها فعالیت هایی انجام داده باشد و در آخر نتیجه رادر بانک اطلاعاتی در جدول Products ذخیره می کند . 

طراحی سایت در مشهد

نمایشگر (Views): برای رندر کردن چکیده از مدل که با استفاده کننده در ارتباط بی واسطه است . در واقع وظیفه نمایش به استفاده کننده را دارد و به استفاده کننده نتایج عملیات، بازیابی و نمایش داده را نشان میدهد . 


برای مثال زمانی که کاربر در بخش ورود به سیستم راز عبور را وارد می کند بخش اعظم برنامه نویسان در همان فرم تصحیح بودن آن را محاسبه می نمایند که در برنامه نویسی با MVC عمل صدق نمیباشد . در MVC رمز عبور فارغ از هیچ دسته بررسی و تحلیل کردنی به نصیب های دیگر انتقال میابد و صرفا نتیجه ساده از نصیب های دیگر دریافت مینماید که به آن وسیله اجازه ورود به برنامه داده می شود . 


کنترلگر(controller): برای پردازش کردن درخواست های ارسالی، بهبود شرایط تلاش در مدل، انتخاب نمایشگر مطلوب برای سناریو دادن به کاربر . به ابلاغ دیگر در اختیار گرفتن کننده جریان منطقی برنامه کاربردی است که با تعمل دربین model و view می تواند برنامه را اجرا و جریان های اطلاعاتی را زیر در اختیار گرفتن قرار دهد . 


برای مثال کنترلگر عبارت های پر و جو بانک اطلاعاتی را مدیریت کرده و آن ها را به دسته میفرستد . مدل وظیفه دارد پرس وجو ها را به اجرا دراورد . 


Administrator\files\UploadFile\what is mvc .JPG 


چه 

هنگامی از MVC استعمال کنیم؟ 

MVC در پباده سازی وبسایت جایگزینی برای فرم های ASP .net نمی باشد و شما در هنگام گزینش ASP .net و ASP .NET MVC برای ساخت برنامه ی اینترنتی باید اعتنا زیاد نمائید . درصورتی که شما یک برنامه اینترنتی بر مبنا فرم های وبی دارید میتوانید به منش کهن اقدام نمایید . 


سایت stackoverflow .com با استفاده از امکان MVC ساخته شده میباشد . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.