مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

7 نکته درمورد نقش انیمیشن در طراحی سایت


هنگامی که کارتن ها وارد ساخت سایت شدند چیزی بیش تر از یک جلوه گرافیکی جذاب محسوب طراحی سایت در مشهد نمی شدند و غیر از درگیر کردن مخاطب ، اثر دیگری در ساخت سایت نداشتند. البته هم‌زمان با پیشرفت دنیای اینترنت و سریعتر شدن دسترستی به وب، باصرفه شدن پهنای باند و همینطور خوب  و قویتر شدن مرورگرها، برنامه خردسالان ها تبدیل به ارکان مهمتری در طراحی وب شدند.عناصری که هنگامی صرفا کناره ای از یک وبسایت را در دست داشتند امروزه تبدیل به یک کدام از مفاد اصلی و اساسی در پیاده سازی اکثر وقت ها وب سایت ها گردیدند.

امروزه برنامه خردسالان و جلوه های متحرک یک کدام از قسمت های مهم در ساخت وب سایت و جالب نمودن آن ها به حساب آورده می شود و در نظرنگرفتن آن سبب ساز میشود تارنما شما سابق و فارغ از استعمال به حیث رسد.

این نوشته‌ی علمی درباره ی 7 کاربرد عملی انیمشن ها در ساخت وب سایت های امروزی و همینطور در خصوص نحوه های بکارگیری و به کار گیری از آن ها و درضمن اثر آن بر seo و بهنیه سازی وبسایت مشاجره خواهد کرد.

1- جلب دقت

تا کنون دانش اثبات کرده که \"جنبش\" سبب جلب دقت میگردد.این مکانیزمِ بیولوژیکِ ما مرتبط با روزگار تعقیب و شکار در قرن های قبل میباشد.درواقع برای این مکانیزم نگاه کردن به دور و بر در یک بیشه خطرناک تفاوتی با نگاه کردن به ورقه مانیتور ندارد.

در شرایطی‌که اکثر قسمت های یک سایت ایستا و فارغ از تکان باشد، ناخودگاه دیده بشر به سمت نصیب متحرک خواهد رفت.این خصوصیت میتواند برای زیر اثر قرار دادن یوزرها یا این که ساخت یک سلسه مراتب بصری مصرف شود.کارتن ها در ساخت سایت برای هشدار به مخابان در‌این مفاد اثرگذار میباشند :

·         خبر تازه، پیام تازه ، بروزرسانی و ...

·         خصوصیت های نو یا این که صفحه ها تازه

·         تولید یک مسیر معین برای بردن مخاطب به فرآیند بعد از آن

برنامه خردسالان ها ابزاری بسیار مطلوب برای ارشادوراهنمایی میباشند.از روش ایمیشن ها می شود به سوال های استفاده کننده نظیر : \"چه بکنم\" و \" به کجا بروم\" پیش از اینکه به هیچ وجه از سوی او پرسیده شوند جواب بخشید.

2- فراگیری

اذن دهید مثالی بزنیم. در یک نرم افزار گوشی مخاطب یک منو را می بندد و در‌این لحظه یک برنامه خردسالان به عنوان مثال بصورت یک فِلِش از سمت چپ به براست ظواهر میگردد.این نشانه به مخاطب علامت می‌دهد که با کشیدن انگشت خویش از سمت چپ شیت و در جهت فِلِش می‌تواند مجدد منو را گشوده نماید.

به کار گیری درست از جلوه های انیمیشنی در ساخت وب سایت می‌تواند خوب و موثرتر از هرگونه واژه یا این که تصویر ثابتی به بیننده چیزی را حافظه بدهد.

کارتون هایی که بصورت هاور(Hover) پیاده سازی میشوند بیشترین استعمال را در ساخت وب سایت و برای فراگیری دارا‌هستند.کارتون هاور به‌این معنا میباشد که هنگامی نشانگر ماوس خویش را روی قسمتی از سایت قرار دهید آن بخش یا این که شی ء باطن وب سایت تغییر‌و تحول رنگ دهد یا این که آغاز به جنبش کند.هنگامی که‌این رخداد می افتد استفاده کننده می‌فهمد این نصیب یکی قسمت های تعاملی وب سایت میباشد که قرار میباشد چیزی را به او بفهماند.

یک از نقش های اساسی هاورها در طراحی وب سایت این میباشد به استفاده کننده این نکته را بفهماند که‌این نصیب از تارنما دربردارنده داده ها و یا این که یک قسمت تعاملی میباشد.

3- اعمال تغییرات بصورت جاری

تغییر تحول موقعیت هایی که در تارنما چهره میدهد بایستی تا مکان قابلیت بصورت سرازیر صورت پذیرد.یک کدام از شایسته ترین رویه امور برای این قضیه پیاده سازی کارتن های مطلوب میباشد به طوری که لحظه های گذار از حالتی به موقعیت دیگر را براین مخاطب سرازیر و دیدنی کند. به هیچ عنوان معمولی و خوشایند وجود ندارد که به عنوان مثال در یک سایت سرگرم تماشای یک منزل باشیم و ناگهان تصویر آن منزل تبدیل به یک طفل گربه در هم اکنون بازی گردد! چنین تغییر و تحول موقعیت های کم آب به تجارب کاربری از وبسایت(UX) زخم می‌زند و بایستی برای اجتناب از این قضیه از انیمیش در طراح وبسایت به نحوی بهره برد که سبب سرازیر شدن تغییر‌و تحول و تحولات وبسایت خواهد شد

بکارگیری انیمیش ها به خواسته تغییر‌و تحول شرایط ها هنگام طراحی وب سبب دیدنی خیس شدن و همینطور ساخت‌و‌ساز حس عالی در مخاطب می شود.

4- بهبود کاربری در تلفن همراه های گوشی

واقعیت این میباشد که هنگامی که با تلفن همراه گوشی اتومات و یا این که بازی می‌کنیم اینکه فکر‌میکنیم ارکان آن را خودمان جابجا می‌کنیم و از در بین صفحه ها متعدد عبور می‌کنیم یک توهم میباشد.توهمی که بوسیله برنامه کودکان ها ساخت و ساز گردیده.

انتخاب تصاویر مناسب برای بنر در طراحی وب سایت


نکته برای طراحی وب و نوشته های روی عکس

یک کدام از شایسته ترین تکنیک هایی که یک طراح وب سایت به آن مجهز میباشد، به کارگیری طراحی سایت در مشهد هنرمندانه از عکس ها و تایپ کردن داهیانه ی پیام ها میباشد. ولی همین ابزار می‌تواند یک کدام از دشوارترین بخش ها برای توفیق در طراحی وب و جابجایی صحیح مفاهیم به کاربر تارنما باشد. پیش از هر چیز شما بایستی عکس مطلوب داشته باشید که منظره نیکی برای تایپوگرافی دارا باشد و دقیقا بدانید چه چیزی میخواهید به عکس اضافه نمایید.

در حالتی که فراهم اید با این معضل روبرو گردید ما در اینجا 10 نکته برای شایسته ترین ساخت سایت آورده ایم.

1. هماهنگی ظاهری عکس و متن

طراحی سایت

ساخت سایت


راز توفیق یک متن، خوانا بودن آن میباشد. مطمئن گردید که رنگ متن به اندازه کافی با رنگ عکس تفاوت داراست و به خیر دیده میشود. درصورتی که عکس شما دور‌نما ی تیره داشته باشد، می بایست رنگ متن را سپید (یا این که رنگی پر‌نور) گزینش فرمائید و برعکس درصورتی که تصویر آیتم نظرتان تیره میباشد برای رنگ متن های خویش به سراغ رنگ های پر‌نور و روشن بروید.

اعتنا به سایز فونت هم نکته ی اصلی دوم میباشد. با ساخت هماهنگی در بین نوشته ها و عکس، زیبایی را در ساخت سایت خلق و خوی نمائید. مثلا در عکس بالا، تصویر برجسته و تبارک میباشد در حالی که نوشته ها ریز و پر‌نور می‌باشند. ارکان جان دار در یک عکس می بایست با هم گوناگون و در عین اکنون هماهنگ باشد.


2.هماهنگی معنی عکس و متن

ساخت وب سایت ماهر

ساخت سایت حرفه‌ای


شما مجال یه خرده دارید تا پیغامتان را به گوش استفاده کننده برسانید. امروزه عموم برای شناخت با شما، حاضر نیستند یک ویدئوی یک ساعته ببینند یا این که یکسری برگه درخصوص شما تفحص نمایند. همین مساله، شغل شمارا طاقت فرسا و در برخی مفاد محصور می نماید. تمامی ی چیزی که در مشت دارید یک عکس معمولی و کلمه ها کوتاه و بی آلایش میباشد. شغل اساسی را ابتکار شما اعمال می‌دهد.

3. زاویه ی نگاه استفاده کننده

ساخت سایت اینترنتی

طراحی وب سایت اینترنتی


زمانی کلام از شغل با تصاویر و جابجایی مفاهیم از روش آن‌ها به بین می‌آید؛ دقت به منظره آن از نگاه مخاطب مداقه متعددی پیدا می نماید. معنا متن شما بایستی ارتباطی منطقی با قسمتی از عکس داشته باشد. به طبع بدین نکته دقت فرمائید که متن را روی قسمت های اصلی تصویر قرار ندهید، برای مثال روی صورت، مبحث ی اساسی یا این که محصولی که می‌خواهید آن را اکران بدهید، چیزی ننویسید.

برای جستن محل مطلوب نوشته هایتان توجه نمایید که دیده بیننده در وحله ی نخستین به کدام نصیب عکس خیره میگردد و کدام نصیب عکس قضیه و معنی اساسی را نماد میدهد.

4 .تاری تصاویر

شایسته ترین طراحی وب

شایسته ترین ساخت وب سایت


یک کدام از بی آلایش ترین ابزارهایی که می‌توانید مدبرانه از آن استعمال نمایید امکان تار شدن قسمتی از عکس میباشد. محو کردن قسمتی از بگراند ی یک عکس از روش اپ Adobe Photoshop قادر است مال شما‌را به صورت خاص در معرض اکران قرار دهد. به سایت بالا نگاه نمائید در یک نگاه کالا مهم خودنمایی می نماید و متن در محل مطلوب، مختصر و موءثر مضمون‌ را منتقل می نماید.

5. تایپ کردن متن باطن فریم

ساخت سایت ماهر

ساخت سایت حرفه‌ای


هنگامی عکس ها بسیار رنگانگ میباشند یا این که تفاوت فی مابین قسمت های تیره و پر‌نور زیاد میباشد قرار دادن متن در درون یک کادر مستقل می‌تواند آن را پررنگ و بدیهی نماید.

اگر که سوای استعمال از این تکنیک متن شما به هیچ عنوان به دیده نیاید.

یک صورت مطلوب تعیین نمائید. از عکس بالا الهام بگیرید دراین مکان متن را درون دایره و مستطیل قرار داده و با مورد ها و کلمه ها مرتبط آن را لبریز نموده است.

مطلقا یک رنگ مختلف و در عین هم اکنون هماهنگ با مسئله تعیین نمایید و ترجیحا کادری روشن قرار دهید که هم متن شما خوانا باشد و هم این که سایه ی تصویر مهم در پشت موضوع قابل مشاهده باشد.


طراحی سایت با استفاده از هوش مصنوعی


هوش تصنعی و مصنوعی یا این که AI به تیم الگوریتم ها و فناوری هایی گفته می‌شود که به کامپیوتر طراحی سایت در مشهد اذن می‌دهند تا به طور اتومات و زیرکانه بعضی از شغل های انسانی را جاری ساختن دهد. این فناوری نسبتاً نو میباشد و در سال های اخیر به جهت توسعه های چشمگیر در موضوع های متفاوت، مقام ویژه ای در دنیای فناوری پیدا نموده است.
تاریخچه هوش تصنعی به سال های بعداز نزاع جهانی دوم بازمی شود، هنگامی که محققان ریاضی و فیزیک با به کار گیری از محاسبات رایانه ای، درپی جستن الگوریتم هایی برای مشابه سازی هوش آدم بودند. در سال ۱۹۵۶، جان مک کارتی و ماروین منسکی، دو دانشمند ریاضی، در دانش گاه دارتموث اولیه کنفرانسی را برگزار کردند که در آن به مورد هوش تصنعی پرداخته شد. از آن مجال به سپس، هوش تصنعی تحت عنوان یکی‌از حوزه های پرطرفدار و پرمخاطب علمی شناخته گردیده است.

هوش تصنعی، هوشی میباشد که بوسیله کامپیوترها و دستگاه های الکترونیکی به عمل گرفته می‌شود. مقصود از به کار گیری از هوش تصنعی، پیشرفت در عملکرد دستگاه های الکترونیکی و ارائه سرویس ها خوب به یوزرها میباشد.


اشکال نحوه های ساخت وب سایت :
در ساخت سایت، می اقتدار از طریق های مختلفی استفاده نمود که هرمورد دارنده مزایا و معایب خویش می باشند. شیوه های گوناگون طراحی وب دربرگیرنده طراحی وب سایت به طور مخصوص و کدنویسی، به کارگیری از پوسته های فراهم، استعمال از CMS (سیستم رئیس محتوا) و جدیدا هم طراحی وب سایت با به کارگیری از هوش تصنعی میباشند.

لهجه های اپلیکیشن نویسی مختلفی نیز برای طراحی وب به کار گیری می‌گردد که مهم‌ترین و پرکاربرترین آن‌ها ASP.Net و PHP میباشد. اما گویش های نرم افزار نویسی دیگری نظیر پایتون هم برای طراحی وب سایت استعمال میگردد که محبوبیت و تلاش کمتری دارا‌هستند.

در نوشته ی علمی های متفاوت به تحقیق مزایا و معایت هرمورد از این نحوه ها و گویش های نرم افزار نویسی پرداخته ایم البته درین نوشته‌ی‌علمی قصد داریم به مورد ساخت سایت با به کار گیری از هوش تصنعی و مصنوعی بپردازیم.


ساخت سایت با به کارگیری از هوش تصنعی:
ساخت وب سایت با به کار گیری از هوش تصنعی یک کدام از طرز های نوین و توسعه یافته در ساخت سایت میباشد. هوش تصنعی به صورت خلاصه به تیم ای از الگوریتم ها و فناوری هایی گفته میگردد که به کامپیوتر اذن می‌دهند تا به طور اتومات و مدبرانه بعضی از شغل های انسانی را ایفا دهد. در ساخت سایت، هوش تصنعی و مصنوعی تحت عنوان یک ابزار قادر به کار گیری میشود که می تواند به طراحان وب سایت یاری دهد تا با سرعت بالا و به طور ظریف، وبسایت هایی را پیاده سازی نمایند که سبب ساز بهبود تجارب کاربری یوزرها شوند.


مزایای ساخت سایت با به کار گیری از هوش تصنعی و مصنوعی
1- صرفه جویی در طول و هزینه:
طراحی وب سایت با استعمال از هوش تصنعی به طراحان تارنما امداد می نماید تا با سرعت بالا و به طور ظریف، تارنما هایی را پیاده سازی نمایند. از آنجایی یک سایت دربرگیرنده کدهای نرم افزار نویسی مختلفی میباشد به کارگیری از هوش تصنعی منجر می گردد که فرصت و مخارج طراحی وب کاهش یابد.ولی این دستور برای تارنما بسیار بی آلایش صحت می نماید و در ارتباط وبسایت هایی که مقداری غامض گی دارااست مشکلاتی ساخت‌و‌ساز می نماید که پیرو بدین اشتباهات خوا‌هیم پرداخت.


2- بهبود تجارب کاربری:
از آنجایی که هوش تصنعی دسترسی به گونه های شیوه های کدنویسی و الگوهای گوناگون تعاملی داراست این فرمان به طراحان وبسایت یاری می نماید تا وب سایت هایی را پیاده سازی نمایند که سبب بهبود تجارب کاربری یوزرها شوند. به‌این معنا که یوزرها بتوانند به راحتی و با سرعت بالا به داده ها مایحتاج خویش دسترسی پیدا نمایند.


3- پاسخگویی به نیازهای مشتریان:
هوش تصنعی و مصنوعی به طراحان وبسایت یاری می نماید تا با به کار گیری از الگوریتم های اتومات، به نیازهای مشتریان خویش جواب دهند. این منجر می‌شود که وب سایت های پیاده سازی گردیده با استعمال از هوش تصنعی و مصنوعی، بتواند نیازها و تجهیزات توسعه یافته ای که مشتریان نیاز دارا هستند را هواخواهی نماید.هرچند وصال به مرحله هم اکنون دارنده اشتباهات زیاد و همینطور علم و بستر فنی بسیار توسعه یافته ای داراست که عملا طراحی وب های بغرنج با هوش تصنعی را به طور تقریب نا ممکن می نماید.


4- بهبود seo:
طراحی وب سایت با به کار گیری از هوش تصنعی و مصنوعی قادر است منجر بهبود seo وب سایت گردد. این به‌این ادله میباشد که هوش تصنعی و مصنوعی به طراحان وبسایت یاری می نماید تا شایسته ترین الگوها و الگوریتم های پیاده سازی را برای وب سایت های خویش تعیین نمایند که منجر بهبود موادتشکیل دهنده مربوط به سرعت و seo یک وب سایت بی آلایش خواهد شد.

رایج ترین و بروز ترین روش طراحی سایت


اینترنت ‌وبسایت به‌ گروه ‌ای از صفحه ها مربوط به هم میگویند که دارنده متن ها ، تصاویر‌ طراحی سایت در مشهد  و صوت های متعدد میباشند. به علاوه یک کاغذ‌‌ی اساسی که تحت عنوان ویترین میباشد و قرار میباشد از روش آن به سایر صفحه های دسترسی داشته باشیم. امروزه طرز ساخت وب سایت بسیار متعدد و گوناگون گردیده اند.

از کدام طریق به کار گیری کنیم؟
در‌این باب او‌لین سوالی که قابلیت دارااست به ذهن رسد این قضیه میباشد که ما با چه شیوه‌ هایی در جهت طراحی وب سایت رو به رو هستیم و این طرز‌ها چه تفاوتی با همدیگر دارا‌هستند و کدام طرز ساخت سایت برای ما عالی میباشد؟ آنگاه با پیش بینی همه جوانب و تهیه نمودن داده ها کافی، قادر خواهیم بود مطلوب‌ترین طریق طراحی وب برای ارتقاء فایده وری در استحصال ‌و ‌فعالیت را گزینش کنیم.

ساخت وب سایت

به‌طور کلی برای طراحی وب سایت می ‌قدرت سه شیوه را در لحاظ گرفت: طریق داینامیک یا این که پویا ، نحوه استاتیک یا این که ایستا و طریق نشانه گر. هرکدام از این طریق ها روند و امر تشکیل داد متفاوتی دارا‌هستند. که‌این قضیه موجب به وجود داخل شدن مزایا و معایب اختصاصی هرمورد از این طرز ها می‌گردد وکارایی آن‌ها را متمایز می نماید. در‌پی این نوشته ی علمی به تعریف‌و‌تمجید و تشریح این طریق ها در جهت طراحی وب میپردازیم.

شیوه طراحی وب استاتیک
روی هم رفته هر سایتی که طراحی صفحه می‌گردد، از نقطه آغاز به طور ایستا و استاتیک است. مراد از ایستا یا این که استاتیک این میباشد که فیگور ها و محتوا هایی که باطن وبسایت ها وجود دارا هستند، همانطور که از اولیه قرار میگیرند، فریز می گردند و دیگر امکان بروز شدن ندارند.

همان گونه که مطمئنا می‌دانید، طراحی وب عمدتا با دو گویش HTML و CSS شکل میگیرد. زمانی که طراح و گروه اپلیکیشن نویسی تارنما، صفحه ها وب سایت را پیاده سازی می نماید. مبنی بر با نیاز توصیه دهنده وب سایت، برای آن، قسمت های متفاوتی را در حیث می‌گیرد.

طریق طراحی وب سایت

حالا فکر کنید در حوزه‌ بالایی یک تارنما، یک اسلایدر اثبات در تصاویر داریم که دارنده ۲ تصویر است و در هر 5 ثانیه تصویر تغییر میکند و تصویر جایگزین نشان داده میشود. حالا در شرایطی‌که ما پس از مرحله ی آپلود یا این که لود تارنما بر روی هاستینگ و دامنه، نتوانیم این اسلایدر را تغییر و تحول دهیم و تصویر سو‌مین برای آن در اختیار بگذاریم، یک وبسایت استاتیک داریم.

در صورتی‌که که در صورتیکه تارنما داینامیک بود، می توانستیم با ورود به پنل رئیس، تصویر سوم را به اسلایدر اضافه کنیم. البته هم اکنون که وب سایت استاتیک میباشد، بایستی از آغاز امر بنویسیم و تارنما را دوباره بر روی هاست آپلود کنیم. این به‌این مراد میباشد که در تارنما های استاتیک ما ابدا پنل رئیس نداریم. همینطور لایبرری و خاطر ی اطلاعاتی ای نیز نیست که بتوان فارغ از علم اپلیکیشن نویسی، تغییری بر روی وبسایت های استاتیک جاری ساختن کرد.

ولی می بایست بدین نکته اشاره نمود که قابلیت دارااست طراح بگوید برای افزودن اسلاید سوم به اسلایدر، نیاز میباشد تصویر را در یک فایل قرار دهید تا به اسلایدر اضافه خواهد شد. مطمئنا مراد ما از پنل مدیریتی همچین چیزی وجود ندارد. بلکه پنل مدیریتی قابلیت و امکان های بیشتری دارااست. به نحوی که رئیس وب سایت ها سوای آن مبتلا مشکل می‌شود.

به عنوان مثال شما برای ورود نیروی کار، یا این که نام نویسی، یا این که تصویب خبر‌ها و مقاله ها مستلزم آزادی شغل بیشتری میباشید. که وب سایت های استاتیک در ایفا آن‌ها عاجز میباشند و برای خرد ترین کار، مستلزم کدنویسی و اپلیکیشن نویسی دوباره میشوید. پس روی هم رفته وبسایت های استاتیک ، تارنما های ایستایی می باشند که برای هر تغییر‌و تحول می بایست مجددا کد نویسی شوند و هر تغییر و تحول مستقیما در برگه ی متبوع جاری ساختن میشود.

خطای 404 چیست


احتمالاً برای شما هم اتفاق افتاده که هنگام  کلیک بر روی یک لینک طراحی سایت در مشهد  و پیوند، با پیغام \"خطای 404\" یا این که \"کاغذ متبوع یافت نشد\" مواجه گردیده باشید. این پیغام میتواند آزاردهنده باشد، البته مکان نگرانی وجود ندارد! در‌این نوشته‌ی علمی، تماما به نظارت خطای 404 و راهکارهای رفع آن میپردازیم.

خطای 404 چیست؟
خطای 404، که تحت عنوان \"ارور 404\" نیز شناخته میشود، یک کد شرایط HTTP میباشد که آرم می دهد سرور اینترنت حاذق به یافتن برگه متبوع شما وجود ندارد. به عبارت دیگر، وقتی که شما نشانی یک شیت را در مرورگر خویش وارد میکنید، سرور اینترنت آن را کاوش می‌نماید. در صورتی‌که ورقه متبوع یافت نشود، خطای 404 اکران داده میشود.

دلایل مختلفی برای بروز خطای 404 وجود داراست:

تایپ غلط نشانی: ممکن میباشد نشانی شیت را به نادرست تایپ کرده باشید.
حذف ورقه: ممکن میباشد صاحب و مالک اینترنت‌وب سایت کاغذ متبوع را حذف کرده‌با‌شد.
جابجایی شیت: ممکن میباشد صاحب و مالک اینترنت‌تارنما ورقه متبوع را به نشانی جدیدی منتقل کرده‌با‌شد.
ایرادات فنی: ممکن میباشد سرور اینترنت با نقص‌ فنی مواجه گردیده باشد.
به‌دنبال این نوشته‌علمی، به نظارت راهکارهای رفع خطای 404 میپردازیم. با پژوهش این نوشته‌ی علمی، یاد خواهید گرفت که چه گونه تماما خطای 404 را رفع نمائید و از بروز دوباره آن پرهیز نمایید.

ورقه فرود خطای 404

اشکال متفاوت خطای 404
خطای 404 به دو برهان ساخت می‌گردد. شرایط نخستین وقتی میباشد که مخاطب نشانی کاغذ‌ای را به نادرست وارد نموده است و زیرا این برگه در وب سایت شما نیست اینگونه خطایی اخذ می‌نماید. بعضی مواقع هم ممکن میباشد تارنما‌های دیگر لینک و پیوند‌های غلط به وبسایت شما بدهند و این مسئله در وبسایت شما خطای 404 ساخت و ساز نماید. موقعیت دوم هنگامی فیس میدهد که خطایی سمت سرور چهره داده و این زمینه سبب گردیده که اررو 404 تولید گردد. دلایل مختلفی برای بروز خطای 404 سمت سرور وجود دارااست که بعضا از آن‌ها عبارتند از:

حذف برگه: ممکن میباشد مالک اینترنت‌وب سایت برگه متبوع را حذف کرده‌با‌شد.
جابجایی کاغذ: ممکن میباشد مالک اینترنت‌وب سایت برگه متبوع را به نشانی جدیدی منتقل کرد‌ه باشد.
ایرادات فنی: ممکن میباشد سرور اینترنت با خلل فنی مواجه گردیده باشد.
اشتباهات تنظیمات: ممکن میباشد سرور اینترنت به صحت تنظیمات نشده باشد.
بقیه کدهای خطای 4xx که مرسوم میباشند عبارتند از:

خطای 400 Bad Request: این نوع اشتباه هنگامی چهره می دهد که درخواست مخاطب بوسیله سرور اینترنت قابل ادراک وجود ندارد.
خطای 403 Forbidden: این نوع غلط وقتی صورت میدهد که مخاطب اذن دسترسی به شیت متبوع را ندارد.
خطای 404 Not Found: این نوع غلط هنگامی صورت می دهد که برگه متبوع مخاطب نیست.
خطای ۴۰۷ Proxy Authentication Required: در‌صورتی‌که پروکسی استفاده کننده نیاز به تصویب احراز نام‌و‌نشان داشته باشد و استفاده کننده پیش از ارسال درخواست خویش به سرور احراز نام و نشان نکند، با خطای ۴۰۷ مواجه شود.
خطای ۴۰۸ Request Timeout: در شرایطی‌که سرور نا مرتب باشد یا این که برای مدتی زمان بر درانتظار کامل شدن درخواست از سوی مخاطب بوده باشد، خطای ۴۰۸ را برای وی اکران میدهد.
خطای ۴۱۰ Gone : در شرایطی که برگه درخواستی استفاده کننده برای مدام حذف گردیده باشد و یا این که به هر انگیزه دیگری به صورت دایم در دسترس نباشد، با خطای ۴۱۰ مواجه می‌گردد.
چه‌گونه خطای 404 را برطرف کنیم؟
مشاهده خطای 404 قادر است آزاردهنده باشد، البته مکان نگرانی وجود ندارد! در‌این نصیب به طور قدم به قدم برای شما توضیح خوا‌هیم بخشید که چه‌گونه خطای 404 خویش را برطرف فرمایید. پیش از هر چیز بایستی نظارت نمایید که خطای 404 را به چه علتی اخذ می کنید، در پی راهکارهای حل اختلال را بر طبق خطاهایی که بوسیله یوزرها ساخت‌و‌ساز میشود و یا این که سمت سرور میباشند نظارت میکنیم.