تمجید پروژه
سازمانها برای طراحی سایت در مشهد بقاشون می بایست با سرمایه گذارهایی که تو حوزه کاری اونها عمل دارا هستند تعامل داشته باشند و از طرف دیگه می بایست مشتریها رو از سرویس ها و محصولاتشون باخبر نمایند. خیلی زمان ها برای این تعاملات وجود یه وبسایت لازمه. تشخیص عارضه ها ضرورت وجود تارنما و هدف ها ساختش اولی گام فرایند ایجاد کرد اینترنت سایته. آحاد اهدافی که پیش از پروژه انتخاب میشن انتخاب کننده تصمیمات بعدی خواهند بود، سیاستی که در باب مسائلی زیرا ساختار وب سایت، نام گذاری بخشهای متعدد مسیریابی و پباده سازی بصری وبسایت می بایست اتخاذ بشن. اولین گام در تعریف و تمجید پروژه، گفتمان با سرمایه گذاران شرکته تا از این روش هدف ها استراتژیک طراحی سایت شناسایی بشن. پس از اون می بایست نیازهای اصلی استفاده کننده رو فهمید و رقبای اساسی رو پیدا کرد. غرض از مرحله تعریف و تمجید پروژه اینه که سه خروجی اساسی قابل اندازه گیری رو که مستقیما با هدف ها استراتژیک رابطه دارا هستند بشناسیم. نصیب دشوار این مرحله محصور کردن تعداد اهدافه. اکثر سازمانها انقدر هدف ها متعددی داراهستند که خودشون هم سرگردان میشن و نمیدونن چی عمل بایستی بکنند و هر بخشی هم تامل میکنه هدف ها دپارتمان خودش از سایر هدف ها مهمتره. اگه بتونید هدف ها سازمانی رو پیدا و روی اونها تمرکز نمائید، راحتتر وب سایت رو توسعه و گسترش میدید و سود پایانی اثرگذارتر خواهد بود.
زمانی که با سرمایه گذاران گفتگو اجرا شد و مجموع داده ها و نظارت های مایحتاج توده شد، بایستی یه خلاصه خوب و جامع ازش تنظیم نمایید. این خلاصه بایستی مشمول عنصرها ذیل باشه:
خلاصه پروژه
شِمای کلی پروژه، موضوع قبل سازمان، محیطی که سازمان در اون قرار داره، کسانی که در سازمان فعالیت میکنند و وام ها خاصی کهاین سازمان برای مخاطبانش مهیا میکنه رو به طور عنوان وار بنویسید.
هدف ها
دو یا این که سه غرض قابل اندازه گیری رو که تارنما می بایست بهشون برسه بنویسید. هدف ها می بایست بدیهی باشند تا گروه طراحی وب سایت بتونه اثرگذارترین متاع ممکن رو ارائه بده و سازمان رو در سمت و سوی هدف ها بازاریابیش پیش ببره.
کاربر مقصود
چه اشخاصی قراره سازمان رو در وصال به اهدافش یاری نمایند؟ اکثر سازمانها با مجموعه های مخاطبی مختلفی در ارتباطند (مثل مشتریها، سرمایه گذارها، مخاطبین داخلی، تنظیم کننده ها، شرکا، سهامداران و یا این که ارگانهای دولتی). برای هر تیم از مخاطبان یه پروفایل تنظیم نمایید و جمعیت، خصوصیت های روانشناختی، نیازها، ترازو شناختشون از مارک، هدف ها آنلاین و کارهایی که بطور روتین اجرا میدن رو در اون حیث فرمایید. برای این بخش میتونید از مقالهها دیگری که دارکوب درخصوص ایجاد کرد شاخص کاربر و تعریف و تمجید مجموعه های متفاوت کاربر نوشته به کار گیری فرمایید.
پیام ها
پیامهای مهمی که میتونن مخاطبین اساسی رو جذب و تحریک و اونها رو با کمپانی سرگرم نمایند کدامند؟ پیام های اصلی مارک که میتونن سازمان رو از سایر ارگان های شبیه تمییز تن کدامند؟
رقبا
سازمان های مهمی که تولیدها یا این که خدماتی مشابهی رو به مخاطبان شما می دهند کدامند؟ یه نگاهی هم به اینترنت سایتهای این سازمانها بندازید و مارک رو از نگاه ظاهری، پیام، مسیریابی، درخواست برای مبادرت و نکاتی مهمی که اون رو از سایر متمایز میکنه آنالیز فرمایید و به عبارت دیگه وبسایت رقباتونو محاسبه فرمایید.
چهگونه طراح وبسایت شویم
دانش مورد نیاز جهت ساختوساز یک تارنما
نصیب گرافیک: طراحی سایت در مشهد معمولاً ساخت و ساز طرحهای نخستینی تارنما، پباده سازی گونه های گرافیکی، تصویرسازی ، پباده سازی لوگو و.. درین نصیب اعمال می گردد.
نرم افزار نویس سمت استفاده کننده (client side) :پباده سازی رابط کاربری یا این که به عبارتی پوستهی وبسایت (بخشی از وب سایت که استفاده کننده با آن در زمینه ی میباشد) بر عهدهی یک نرمافزار نویس رابط کاربری میباشد که معمولاً از لهجههای javascript ، html،css به کارگیری مینمایند.
نرمافزار نویس سمت سرور (server side): با به کارگیری از گویشهای اپ نویسی مثل asp.net وphp رابطه مرورگر با سرور را میسر می سازند.
نصیب گرافیک تارنما که مشخص و معلوم میباشد .شما برای اجرا این فعالیت کافیست تا بر روی یک برنامه گرافیکی اشراف داشته باشید.
نرمافزار نویس سمت استفاده کننده (client side)
کلیه وب سایت ها کلاً در دو سمت استفاده کننده و سرور عمل می نمایند.سمت مخاطب همان گونه که از نامش پیداست مشتمل بر گروه عمل هایی میباشد که کلیه آنها قابل مشاهده بوده و یوزرها و مراجعه کنندگان وبسایت شاهد آن می باشند.
اپلیکیشن نویس سمت استفاده کننده به صورت عام طراح وبسایت خطاب میشود.به جهت اینکه وب سایت را از حیث بصری پباده سازی می نماید.
از گویش های مشهور و شالوده این نصیب دو گویش html و css میباشد.لهجه html یک گویش نشان گذاری بوده و اساس و مبنا یک تارنما بر این لهجه متکی میباشد.
لهجه css مسئول خوشگل سازی و جلوه دهی موادسازنده html میباشد.با این گویش می اقتدار کلیه المان ها با زیبایی هر چه تک تک خیس به اکران گذاشت.
گویش بعدی نیز گویش جاوا اسکریپت میباشد.این لهجه در واقع المان ها را به جنبش در میآورد.جاوا اسکریپت مسئول تحرکت و پویا سازی تارنما میباشد.یکیاز دارای اسم و رسم ترین کتابخانه های جاوا اسکریپت کتابخانه جی کوئری میباشد.
شما با به کار گیری از این کتابخانه میتوانید به راحتی کد بزنید.
تعریف و تمجید کتابخانه:در واقع جمع از برنامه نویس ها حرفه ای نرم افزار ایی می نویسند با به عبارتی لهجه نرم افزار نویسی تا به یوزرها اپلیکیشن نویسی یاری نمایند تا برای دسترسی به خاسته های خویش کمتر کد بزنند.
یعنی کتابخانه جی کوئری با به عبارتی لهجه جاوا اسکریپت مندرج که شما بعداز نصب آن در وبسایت خویش دیگر نیاز به کد نویسی زمانبر نداری.برای مثال برای اکران ساعت پویا به مکان تایپ کردن هشت خط کد صرفا دو خط کد کافیست.
درحال حاضر بخواهیم با یک نمونه این دو گویش را شرح دهیم اینطور بایستی اعلام کرد که تن یک آدم را در حیث بگیرید :همگی استخوان ها و مفاصل و در واقع اسکلت بدنی یک بشر به عبارتی لهجه HTML میباشد و گوشت و پوست و گیسو …نیز به عبارتی گویش css میباشد.لهجه javascript نیز مسئول به تکان در آوردن کلیه این اندام میباشد.
چهطور یک طراح UX شویم؟
تفاوت UI و UX در چه میباشد؟
تفاوت UI و UX
تفاوت UI و UX
همانگونه که طراحی سایت در مشهد تا اینجای نوشتهیعلمی توضیح داده شد، این دو اصطلاح دو معنا متعدد از هم دارا هستند ولی بخش اعظمی از مواقع بوسیله اشخاص متعدد با هم نادرست گرفته می شوند. در ساخت سایت یا این که نرمافزار UI ظاهرا وبسایت میپردازد. درحالی که UX هماهنگی پباده سازی با نیازهای مخاطب را چک مینماید و موجب ارتقا وفاداری یوزرها و بالابردن نرخ تبدیل میگردد. این اصلی ترین تفاوت UI و UX میباشد.
برای گشودن بیشتر مضمون به سراغ یک نمونه می رویم. به عنوان مثال ما قصد داریم قسمت غربال تولیدها را در اینترنتتارنما در اختیار بگذاریم تا یوزرها با غربال کردن، به صورت بی آلایشخیس متاع مشخصی را بیابند. مسلماً تا به هم اکنون حین خرید اینترنتی از این فیلترها به کار گیری کردهاید.
در غربال اینکه ظواهر هر فیلد، شیوهی اکران موردها و… چهگونه باشد به پباده سازی UI رابطه داراست ولی اینکه چه آیتمهایی دراین غربال قرار داده گردد تا استفاده کننده زودتر به مال مدنظر خویش رسد، قسمت غربال کالا در کجای ورقه قرار بگیرد به UX رابطه دارااست.
فرایند جاری ساختن پباده سازی UX برای یک اینترنتوب سایت چهطور میباشد؟
مختلف ولی طلاقناپذیر!
گرچه این دو مضمون معنایی جدا از هم دارا هستند ولی در پباده سازی این دو تکمیل کننده هم میباشند و به یاری هر دو گزینه میاقتدار پباده سازی قشنگ و کاربردی داشت. ممکن میباشد با اینترنتسایتی مواجه گردیده باشید که از نگاه ظواهر بسیار دیدنی به حیث رسد ولی موقع کارکردن با آن نظرتان به کلی در زمینه ی تارنما تغییر تحول نماید! از جمله درحالتی که بخواهید یک نوشتهعلمیی معلوم از آن وب سایت را بیابید اما دکمهی کاوش را پیدا نمیکنید! آن وقت میباشد که قیمت UX پباده سازی اصلی به لحاظ میرسد.
نکتهی شایان توجه این میباشد UI و UX دو آنگاه طلاق ناپذیر پباده سازی میباشند. فرصتهای متعددی پیش میاید برای داشتن تجربهی کاربری بهتر بایستی رابط کاربری و ظواهر را تغییر و تحول اعطا کرد و هر تغییری در UI در تجربهی کاربری تاثیر داراست.
عصر فراگیری UI و UX
پس از شناخت با مفاهیم UI و UX مطلوب دیدیم که یک عصر فراگیری UI و UX عالی را نیز برای یادگیری اصولی پباده سازی تجربه و رابط کاربری معرفی کنیم، عصرهای فرنگی و اهل ایران متعددی درین ارتباط منتشر گردیدهاند، که می توانید استعمال فرمایید، ولی یک کدام از شایسته ترین زمانها عصر جامع یادگرفتن UI و UX آکادمی وبکیما میباشد، دراین زمان شما از صفرتاصد با مفاهیم ui و ux آشنا میشوید، همینطور دراین زمان طریق پباده سازی رابط کاربری با نرم افزار Adobe XD را از صفرتاصد حافظه میگیرید.
درین عصر بعداز شناخت با مفاهیم اول، شیوه پباده سازی یک رابط کاربری فنای را به طور پروژه محور خاطر میگیرید، یعنی پس از تعریفوتمجید یک پروژه که یک فروشگاه آنلاین میباشد، رابط کاربری آن را بوسیله اپلیکیشن Adobe XD به طور تماما عملی پباده سازی میکنید.