مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

راهنمای جامع CSS و نقش آن در طراحی سایت

CSS چیست؟
همان طور که در ابتدا گفته شد، CSS در معنای «صفحه‌های مدل آبشار» یا این که «کاغذ‌های آبشاری» میباشد که آبشاری بودن شیت‌های CSS به‌این مفهوم میباشد که استایل، کلاس یا این که هر چیزی که به یک کاغذ CSS داده خواهد شد، روی موادتشکیل دهنده طراحی سایت در مشهد فرزند (Children) این شیت‌ها هم تاثیرگذار خواهد بود. چنانچه بخواهیم مثالی دراین باره بزنیم مثل این خواهد بود که در شرایطی که شما رنگ متن را در یک کاغذ CSS آبی‌رنگ گزینش نمایید، این به معنای قرمز رنگ بودن تک تک سرنویس‌ها (هدینگ) و جمله‌های متنی میباشد که قرار میباشد در‌این ورقه CSS نوشته خواهد شد.
بدین ترتیب( CSS ) زبانی میباشد که به وسیله آن توانا خواهید تا استیل پیاده سازی صفحه ها وبسایت تان را یکبار تمجید و به صفحه های گزینه نیازتان ایفا فرمائید. به کار گیری از CSS سبب تمیزتر شدن کدهای اپ نویسی تان می گردد، تغییراتی که در آتی می‌خواهید اجرا نمائید را آسوده می نماید و همینطور روءیت کرد شمارا بیشتر به پیاده سازی معطوف می نماید تا رمز و کله زدن با کدهای اپ نویسی. CSS در کنار HTML قرار میگیرد تا هسته تولید یک سایت را به وجود بیاورند. البته HTML چیست؟ برای اینکه به فهم و شعور جامعی از CSS برسیم می بایست تعریف و تمجید مختصری از HTML داشته باشیم.
HTML چیست؟
HTML برگرفته از (Hyper Text Markup Language) میباشد و یک لهجه نماد‌گذاری استاندارد برای صفحه های اینترنت به حساب میآید. این گویش بنیاد صفحه ها اینترنت را تشکیل می دهد. هر آنچه که در شیت میبینید از عنا وین، متون و تصاویر کلیه با HTML در ورقه‌ی اینترنت قرار داده گردیده‌اند.
در بالا مورد نیاز میباشد بدانید html یک لهجه اپلیکیشن نویسی وجود ندارد! بلکه یک طرز یا این که گویش نماد‌گذاری میباشد که برای ساختاربندی اجزای شیت به فعالیت برده میشود. HTML زبانی می‌باشد که همه عنصرها مو جود در صفحه های اینترنت مثل باکس های متن، دکمه ها و غیره به وسیله اون ساخته می‌شن و با مخلوط اون با کدهای CSS ظواهر کاغذ صورت می‌گیره.
تلفیق CSS و HTML
چنانچه یک برگه اینترنت را دربرگیرنده اجزای پایین بدانیم:
محتوا (content): کدهای HTML مسئول ساخت این قسمت میباشند.
اکران (presentation): کدهای CSS مسئول ساخت‌و‌ساز این نصیب می باشند.
خلق و خوی (Behavior): این قسمت اینترنت بوسیله JavaScript ساخت و ساز می گردد.
نمونه ملموس خیس می‌شود “اسکلت بشر را HTML فرض فرمایید و صورت،ظواهر ، رنگ موی، نژاد را CSS و رفتاری که از این بشر بروز می نماید را JavaScript.
غرض از گویش css چیست؟
غرض از ساخت و ساز لهجه نرم‌افزار نویسی css در واقع جداسازی داده ها محتوا (که به وسیله زبانی مانند HTML درج شده اند) از داده ها ظاهری مانند کاغذ بندی، رنگ و سایز و نوع فونت است. این جداسازی موجب ارتقاء سرعت در دسترسی به تارنما، انعطاف پذیری بیشتر برای در اختیار گرفتن خصوصیت های ظاهری، امکان پیاده سازی یکسری ورقه با یک فرمت یکسان و خودداری از ابهام و ایفا شغل های تکراری در ساخت وب سایت می‌شود.
ساختار CSS
برای اینکه با سختار CSS آشنا شویم بایستی بگوییم که ساختار یک خط از کد CSS مشتمل بر یک گزینش‌گر (selector) میباشد که به یک یا این که یک سری تگ از html اشاره می‌نماید. در مقابل گزینش‌گر یک بلاک قرار میگیرد که مدل خاصی را به عنصر تعیین گردیده جاری ساختن می‌نماید. از جمله این ساختار را در لحاظ در حالتی‌که در حیث بگیرید:
h1{font-size : 18px;}
که در اینجا h1 انتخابگر می‌باشد، font-size خصوصیت میباشد و 18px مقدار آن میباشد.
CSS و HTML
طریق‌ی افزودن کدهای CSS به فولدر HTML
برای افزودن کدهای CSS به مدرک HTML و بقیه کدها، می قدرت از طریق‌های ذیل بهره مند شد.
۱- تایپ کردن inline CSS یا این که css خطی
درین طرز شما با تایپ کردن کلمه و واژه‌ی style باطن هر تگ، میتوانید کدهای css مد لحاظ خویش را به آن اضافه نمایید:
۲- تایپ کردن CSS در قسمت HEAD فولدر
همان طور که میدانید در HTML یک قسمت به اسم head جای‌دارد که می توانید در آن یک تگ
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.