مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

اسکرول بی نهایت یا Infinite Scroll چیست و چه کاربردی دارد؟

اسکرول بی غایت یا این که Infinite Scroll یک کدام از تکنیک‌های طراحی سایت میباشد که به یوزرها قابلیت میدهد به‌طور پیوسته محتوای تازه را مشاهده نمایند. این تکنیک به‌ویژه در کانال‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر و پنترست مصرف شده میباشد و سبب ساز طراحی سایت در مشهد میشود یوزرها به‌طور مداوم با محتوا سرگرم باقی بمانند؛ البته آیا این تکنیک مدام مؤثر میباشد؟ آیا در وبسایت‌های دیگر نیز به همین اندازه تلاش چیره خواهد داشت؟ رسیدگی مزایا و معایب به کارگیری از Infinite Scroll میتواند به ما یاری دهد تا شایسته ترین به کارگیری را از این تکنیک در پیاده سازی صفحه ها اینترنت خویش ببریم.
اسکرول بی غایت چیست؟
Infinite Scroll یک تکنیک ساخت وب سایت میباشد که در آن، با اسکرول استفاده کننده به سمت تحت، محتواهای بیشتر و بی‌نهایی به‌شکل اتوماتیک و پیوسته لود و در ورقه اکران داده میگردند. این سبب می گردد که مخاطب سوای نیاز به کلیک کردن روی شماره کاغذ آجل یا این که مورد‌های شبیه، از دیدن محتواهای بیشتر و بیشتر لذت پیروز شود و به‌طور مداوم با محتواهای شیت سرگرم باقی بماند.
به کارگیری از این تکنیک معمولاً بر تجربۀ کاربری مثبتی تأثیر می گذارد. با این هم اکنون، برای کل صفحه های وبی که با وبسایت‌سازها یا این که سیستم‌های متفاوت مدیر محتوا پیاده سازی می شوند، مطلوب نخواهد بود. برای گزینش صحیح می بایست به نوع وبسایت، محتوا یا این که محصول ها و یوزرها آن دقت گردد؛ ولی به‌طور کلی، در شرایطی که وب سایت دارنده محتوای یکنواخت و مرتبط باشد، استعمال از این تکنیک برای کاربرانش موثر خواهد بود.
از جمله، در شرایطی که که یک وب سایت دارنده محتوای آلبوم عکس، فروشگاه اینترنتی یا این که کانال‌ای اجتماعی باشد که کاربرانش در پی محتوای متنوع و دیدنی میگردند، به کارگیری از Infinite Scroll به یوزرها این قابلیت و امکان را می دهد تا به‌طور مداوم محتواهای تازه را کشف نمایند و تجربیات متفاوتی از وبسایت داشته باشند.
از سوی دیگر، درصورتی که که وبسایت دارنده محتوای گوناگون و مختلف باشد، به کار گیری از اسکرول‌های بی غایت سبب گیجی مخاطب گردیده و او‌را از یافتن محتوای آیتم نظرش به دور خواهد نماید. درین موردها این تکنیک مؤثر نخواهد بود و حتی تجارب کاربری را زیر‌الشعاع قرار میدهد. به این ترتیب، برای هر وب سایت، می بایست با تمرکز و با دقت به نیازهای یوزرها، تصمیم گرفت که آیا استعمال از Infinite Scroll مطلوب میباشد یا این که بایستی از تکنیک‌های دیگر مانند ورقه‌آرایی استفاده نمود.
رسیدگی مزایا و معایب به کار گیری از اسکرول بی نهایتبررسی مزایا و معایب به کارگیری از اسکرول بی غایت
مزایای به کار گیری از این تکنیک مشتمل بر مفاد تحت میباشد:
شایسته ترین گزینۀ اکران محتوا در موبایل‌های لمسی: یوزرها موبایل‌های هوشمند عادت دارا هستند که با لمس برگه اکران و کشیدن انگشتان خویش روی آن به نصیب‌های موردنظر خویش بروند. این یوزرها از صفحه های Infinite Scroll لذت میبرند.
ماندگاری مخاطب در ورقه: در صفحه های با اسکرول‌های بی غایت معمولاً مخاطب مقطع مجال وقت گیر‌تری مشغول محتواهای بی‌نقطه پایان برگه گردیده و بیشتر با محتوا سرگرم میشود.
شایسته ترین طرز برای اکران محتواهای زیاد و مشغول‌کننده: در وبسایت‌هایی که دارنده محتوای متعددی می‌باشند، به کارگیری از این تکنیک شایسته ترین طریق میباشد.
طرز مطلوب برای اکران محتواهای نو: در وبسایت‌هایی که محتواهای نو به‌شکل لحظه‌ای لود می گردند، این تکنیک قادر است به‌تیتر یک طریق مطلوب برای اکران این محتواها مصرف شود.
بی‌تاثیر روی سرعت تارنما: به کار گیری از اسکرول بی غایت بر روی سرعت لود اینترنت‌تارنما تأثیر منفی ندارد و در بیشتر مواقع، سرعت لود محتوای نو در‌این‌سیرتکامل صفحه ها، کمتر از صفحه ها معمولی میباشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد