مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

چند ویژگی طراحی سایت با بوت استرپ

شناخت با کادر ورک بوت‌ استرپ
از اونجایی که اینترنت‌وب سایت‌ها به نصیب طلاق‌ناپذیر استخراج‌وکارها تبدیل گردیده‌اند، فهم درست طراحی سایت در مشهد از همه پلتفرم‌های ساخت سایت برای عده ای که قصد شکوفا شدن در این مورد دارا هستند، بسیار مداقه داره. این استدلال می‌تونه پیشگفتار خیر برای این نوشته‌علمی از تیم مقاله ها ساخت وب سایت باشه. در‌این نوشته‌علمی می‌خوایم ببینیم آیا طراحی وب با بوت استرپ عالی میباشد یا این که خیر؟
این روز ها واژه بوت استرپ (Bootstrap) در کنار کادر ورک‌های معروف دیگه مثل CSS چشم می‌شه. در واقع بوت استرپ قاب ورکیه که به شما اذن می‌ده اینترنت‌وب سایت‌هایی تماما ریسپانسیو پیاده سازی فرمائید. درین مقاله قصد داریم شما رو با خصوصیت‌های طراحی وب با بوت استرپ، تاریخچه، مزایا و معایب Bootstrap آشنا کنیم. با ما هم پا باشید.
تاریخچه مختصری از بوت استرپ
بوت استرپ در سال ۲۰۱۱ از لحاظ گسترش‌دهندگان، تحت عنوان پرطرفدارترین قاب ورک فرانت اند سال تعیین شد. این کادر ورک به طور مجانی و اوپن سورس در مشت همگی قرار داره. طراحی وب با Bootstrap بسیار سریع و آسونه، از این جهت کماکان تحت عنوان دوستداشتنی‌ترین قاب ورک برای پیاده سازی صفحه ها اینترنت واکنشگرا (ریسپانسیو) شناخته می‌شه. خواسته از صفحه ها ریسپانسیو (Responsive) یعنی اینکه اینترنت‌وب سایت شما می‌تونه در هر دستگاهی (اعم از گوشی، تبلت، تلویزیون هوشمند، کامپیوتر و لپ‌تاپ) به طور بی نقص و سوای اختلال بار گذاری بشه. از مزایای طراحی وب با بوت استرپ ورژن پنج اینه که به شما یاری می‌کنه تا در طی تایپ کردن کدهای CSS زیاد صرفه‌جویی فرمایید و مجال بیشتری رو به پیاده سازی صفحه های اینترنت تخصیص بدید.
خصوصیت های طراحی وب با بوت استرپ
مزایای ساخت وب سایت با Bootstrap
دلایل متعددی وجود داره که طراحی وب سایت با Bootstrap رو قابل توجیه می‌کنه. این کادر ورک که واپسین ورژن اون 5.2 می‌باشد (نوشته ی علمی در اوایل ۲۰۲۳ مندرج)، به یک کدام از پرطرفدارترین کادر ورک‌های CSS در سال ۲۰۲۲ تبدیل گردیده که پیرو با برخی از خصوصیت‌های اون آشنا می‌شید:
عدم حمایت از مروگرهای کهن مانند وب اکسپلورر
با به نقطه نهایی وصال قدمت مرورگرهای مایکروسافت – وب اکسپلورر ده و یازده – دیگه خبری از حفاظت اینگونه مرورگرهایی در واپسین ورژن بوت‌ استرپ وجود ندارد. توسعه و گسترش‌دهنده‌های بوت‌ استرپ با ترک کدهای حفاظت وب اکسپلورر، ساخت سایت با بوت استرپ رو بسیار سریع‌خیس کردند و محدودیت‌هایی پیشین که راز خط مش اونا وجود داشت رو هم برداشتند. مرورگر دردسرساز وب اکسپلورر از خصوصیت‌های سفارشی‌سازی تامین نمی کرد و با حذف اون به وسیله مایکروسافت، Bootstrap 5 تونست منعطف‌خیس و قابل اپلیکیشن‌ریزی‌خیس فعالیت کنه.
مجهز شدن به جاوا اسکریپت خالص
یکی‌از دیگه از مزایا ساخت سایت با Bootstrap ورژن پنج که آیتم دقت گسترش‌دهندگان اینترنت قرار گرفته، به کارگیری این کادر‌ ورک از Vanilla JS یا این که جاوا اسکریپت خالصه. این انتقال، تجهیزات و خصوصیت‌های امروزی‌تری رو به‌این کادر‌ ورک دوستداشتنی اضافه کرده.

قابلیت و امکان استعمال از کتابخانه آیکون توسعه یافته
طراحی وب سایت با Bootstrap ورژن ۲۰۱۸ بیش تر از پیش جالب و ریلکس گردیده. بوت استرپ اکنون به یه کتابخانه آیکون با فرمت SVG مجهزه که حال بیشتر از ۱۴۰۰ آیکون رو در خودش مکان داده. از این کتابخانه خیر فقط می‌شه برای اجزای قاب ورک بهره برد، بلکه قابلیت و امکان به کار گیری از اون‌ها تو پروژه‌های دیگه هم وجود داره. آیکون‌هایی که با فرمت SVG پیاده سازی می‌شن، به استفاده کننده این اذن رو می‌دن تا به راحتی مقیاس‌بندی و پیاده‌سازی بشن.
ارتقاء همت مستندات بوت‌ استرپ
مستندات در واپسین ورژن بوت‌ استرپ ارتقاء دیده‌گیری داشتند، تا حدی که شیوه فردی‌سازی و کدهای مهیا در صفحه ها اینترنت عالی از قبلی گردیده‌اند. به عنوان مثال، تا پیش از بوت استرپ ورژن 5، هر نرم‌افزار‌نویسی یا این که گسترش‌دهنده وبی با یک نگاه می‌تونست تشخیص بده که آیا اینترنت‌سایتی با بوت استرپ درست شده یا این که نه. البته، هم اکنون مزیت ساخت وب سایت با بوت استرپ 5.2 اینه که تجهیزات فردی‌سازی بیشتری نسبت به قبلی ارائه می‌ده و ظواهر مختلف‌تری به خودش گرفته.
وجود پلاگین‌های جاوا اسکریپت
یک کدام از دیگر از دلایلی که سبب ساز گردیده طراحی وب سایت‌وبسایت با Bootstrap گزینه دقت قرار بگیره اینه که ضمن المان‌های HTML و CSS، پلاگین‌های جاوا اسکریپت (JavaScript) هم تو این قاب ورک وجود دارا‌هستند. پلاگین‌های بسیار معمولی و در عین اکنون کاربردی اسلایدر، تب و آکاردئون به شما امداد می‌نمایند المان‌های اینتراکتیو رو در کمترین مجال ممکن به تارنما خویش اضافه و با تعدادی کلیک معمولی محتوای اینترنت‌سایتتون در شیت رو رئیس نمایید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد