مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

طراحی ریسپانسیو چیست؟

 ۱. پیاده سازی ریسپانسیو وبسایت سبب تجارب کاربری عالی می‌شود: طراحی سایت در مشهد دسترسی سهل وآسان به محتوا: یوزرها میتوانند فارغ از نیاز به زوم کردن یا این که پیمایش زیاد صفحه های، به تک تک محتوای اینترنت‌وب سایت شما به راحتی دسترسی داشته باشند. این فرمان سبب به ارتقاء رضایت استفاده کننده و کاهش نرخ پریدن از ورقه می شود. اکران درست محتوا: پیاده سازی ریسپانسیو، تصاویر و المان‌های اینترنت‌وب سایت را متناسب با اندازه کاغذ اکران دستگاه استفاده کننده تهیه و تنظیم می‌نماید و از اکران خطا یا این که برهم‌ریختگی محتوا خودداری می‌نماید.

سرعت لود: اینترنت‌تارنما‌های ریسپانسیو به صورت معمول سریع‌خیس لود میشوند، چون تصاویر و بقیه منابع آن‌ها به صورت خاص برای هر دستگاه با صرفه‌سازی گردیده‌اند.
۲. پیاده سازی ریسپانسیو وبسایت سبب ساز بهبود seo (سئو) میشود:
مرتبه‌بندی عالی در موتورهای کاوش: گوگل و بقیه موتورهای کاوش به اینترنت‌وب سایت‌های ریسپانسیو حق تقدم میدهند. این به‌این مضمون‌ میباشد که اینترنت‌وبسایت شما در حاصل کاوش سکو بالاتری خواهد داشت و بازدیدکنندگان بیشتری را به خویش جلب خواهد کرد.
کاهش نرخ پریدن: همان طور که پیش از اینً بیان شد، پیاده سازی ریسپانسیو میتواند به کاهش نرخ پریدن از برگه یاری دهد، که‌این فرمان به نوبه خویش سیگنال مثبتی به موتورهای کاوش ارسال می‌نماید و به سکو‌بندی عالی اینترنت‌وب سایت شما یاری می‌نماید.
۳. پیاده سازی ریسپانسیو تارنما سبب صرفه‌جویی در هزینه ها می‌شود:
نیاز به یک اینترنت‌تارنما: با پیاده سازی ریسپانسیو، نیازی به پیاده سازی و مراقبت دو اینترنت‌وبسایت غیر وابسته برای دستگاه‌های متعدد (دسکتاپ و گوشی) ندارید. این فرمان میتواند در هزینه‌های شما صرفه‌جویی قابل توجهی ساخت و ساز نماید.
مدیر راحت‌خیس: شما با داشتن یک اینترنت‌وب سایت ریسپانسیو، صرفا یک اینترنت‌وب سایت را برای مدیر و به‌روزرسانی محتوا خواهید داشت. این فرمان میتواند در طی و منابع شما صرفه‌جویی نماید.
۴. پیاده سازی ریسپانسیو وبسایت سبب ارتقا نرخ تبدیل می‌گردد:
تجربیات کاربری سرازیر: پیاده سازی ریسپانسیو میتواند به ساخت‌و‌ساز یک تجربیات کاربری سرازیر و لذت‌قسمت در همگی دستگاه‌ها یاری دهد، که‌این دستور می تواند سبب ساز به ارتقاء نرخ تبدیل، به خصوص در کسب و کار‌های الکترونیکی گردد.
دسترسی سهل به داده ها: با پیاده سازی ریسپانسیو، یوزرها میتوانند به راحتی به مجموع داده ها مایحتاج خویش در اینترنت‌تارنما شما، مثلا داده ها مرتبط با محصول ها، سرویس ها و داده ها تماس، دسترسی داشته باشند. این فرمان قادر است به ارتقا احتمال خرید یا این که اعمال اقدامات دلخواه شما بوسیله یوزرها یاری دهد.
۵. پیاده سازی ریسپانسیو وبسایت سبب ارتقاء مخاطبان تارنما می‌شود:
دسترسی جهانی: پیاده سازی ریسپانسیو اینترنت‌وبسایت شما‌را در دسترس مخاطبان بیشتری در سراسر عالم قرار می دهد، چون دیگر محصور به یوزرها دستگاه‌های خاص نمی‌گردید.
جذب مخاطبان نو: با پیاده سازی ریسپانسیو، می توانید طیف بزرگ‌تری از یوزرها را جذب فرمائید، مثلا کاربرانی که از دستگاه‌های متعدد برای دسترسی به وب به کار گیری می‌نمایند.
شیوه طراحی وب سایت‌تارنما ریسپانسیو:
نحوه‌های مختلفی برای ساخت سایت‌وب سایت ریسپانسیو وجود دارااست. در اینجا به یک‌سری طریق متداول اشاره میکنیم:
 
۱. پیاده سازی ریسپانسیو تارنما با به کار گیری از پیاده سازی Grid:
یکی‌از دوستداشتنی‌ترین شیوه‌ها برای ساخت وب سایت‌تارنما‌های ریسپانسیو به کار گیری از پیاده سازی Grid میباشد. درین طرز، از یک چارچوب برای سازماندهی محتوای اینترنت‌وب سایت خویش در سطرها و ردیف‌ها استعمال میکنید.
بعد از آن میتوانید از media queries برای تهیه و تنظیم طریق اکران محتوای خویش در دستگاه‌های متعدد با اندازه‌های متفاوت کاغذ اکران به کارگیری نمایید.
Media queries تکه‌های کد CSS می‌باشند که به شما قابلیت و امکان می دهند مقررات CSS را برای وضعیت خاص، مانند اندازه ورقه اکران دستگاه استفاده کننده، ایفا نمایید.
۲. پیاده سازی ریسپانسیو سایت با استعمال از کادر‌ورک‌های ریسپانسیو:
قاب‌ورک‌های ریسپانسیو ابزارهایی میباشند که مشمول گروه ای از ابزارها و کدهای از پیش تشکیل شده برای امداد به شما در طراحی وب سایت‌وب سایت‌های ریسپانسیو می‌باشند.
به کار گیری از این کادر‌ورک‌ها میتواند به شما در صرفه‌جویی در وقت و سعی در هنگام پیاده سازی و بسط اینترنت‌سایتتان یاری دهد.
بعضا از دوستداشتنی‌ترین کادر‌ورک‌های ریسپانسیو عبارتند از:
Bootstrap
Foundation
Materialize
ASP.NET Core تحت عنوان یک کادر‌ورک حاذق برای گسترش اینترنت، ابزارها و رویکردهای مختلفی را برای ساخت اینترنت‌وبسایت‌های ریسپانسیو ارائه می دهد. طراحی وب با دات نت برای پروژه های والا کاربردی میباشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد