مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

Favicon چیست و چگونه فاوآیکون بسازیم؟

فاوآیکون یک آیکون خرد 16×16 پیکسلی میباشد که تحت عنوان مارک برای اینترنت‌تارنما شماست. مقصود طراحی سایت در مشهد اساسی فاوآیکون این میباشد که به بازدیدکنندگان یاری دهد وقتی که یکسری ورقه گشوده در مرورگر خویش دارا هستند، شیت شمارا شل‌خیس پیدا نمایند. در‌این نوشته‌علمی بدین مورد اشاره میکنیم که فاوآیکون چیست، برای seo وبسایت چه اهمیتی دارااست و چه طور می توانیم یک فاوآیکون پیاده سازی کنیم.
Favicon (چیست)
فاوآیکون چیست؟
برای اینکه بفهمید Favicon چیست کافی میباشد که همین الان مرورگر خویش را گشوده نمائید و وارد یک وبسایت گردید و از نصیب بالای برگه به تب این وب سایت نگاه فرمائید. فاوآیکون یک آیکون خرد میباشد که در نوار بالای مرورگرها برای اکران اینترنت‌وب سایت یا این که ورقه‌ی اینترنت قرار میگیرد. فاوآیکون مخفف عبارت Favorite Icon در معنای آیکون گزینه عشق و علاقه میباشد. ضمن تب‌های بالای مرورگر، میتوانید فاوآیکون‌ها را در نوار بوکمارک‌ها و تاریخچه‌ی مرورگر هم ملاحظه کنید. به صورت خلاصه فاوآیکون، علامت اینترنت‌وب سایت شماست و وظیفه‌ی معرفی اینترنت‌تارنما شما‌را برعهده دارااست و به استفاده کننده امداد می‌نماید وقتی که صفحه ها متعددی در مرورگر گشوده میباشد، با استعمال از فاوآیکون‌ها، ورقه مدنظر خویش را ریلکس‌خیس پیدا نماید.
تاریخچه فاوآیکون
در مارس 1999، مایکروسافت وب اکسپلورر 5 را منتشر کرد که برای نخسین بار از فاوآیکون‌ها تامین می کرد. اساسا فاوآیکون فایلی به اسم favicon.ico بود که در دایرکتوری یک اینترنت‌تارنما قرار می‌گرفت که در قسمت عشق و علاقه‌مندی‌ها (بوکمارک‌ها) در وب اکسپلورر و در کنار URL در نوار نشانی، به کارگیری میشد. فاوآیکون به وسیله کنسرسیوم اینترنت جهانی (W3C) در دسامبر 1999 استانداردسازی شد. طبق این استاندارد، فولدر فاوآیکون قادر است در هر دایرکتوری اینترنت‌سایتی و با هر نوع فرمت پوشه تصویری باشد.
خصوصیت‌های فاوآیکون مطلوب چیست؟
با دقت به عنایت فاوآیکون، قرار دادن آن در تارنما یکی‌از ملزومات ساخت وب سایت به حساب می آید. برای گزینش فاوآیکون مطلوب این خصوصیت‌ها را مدنظر قرار دهید: توصیه می‌گردد لوگوی حصول‌وکار خویش را تحت عنوان فاوآیکون گزینش فرمائید و یا این که تصویری که از دید صورت و رنگ مبتنی بر با لوگوی شما باشد تا به راحتی قابل تشخیص باشد.
ضمن تصویر، فاوآیکون می تواند به طور گیف (تصویر متحرک) باشد.
اندازه مطلوب فاوآیکون 16 در 16 پیکسل میباشد.
اعتنا نمایید که وسعت پوشه را با فتوشاپ یا این که بقیه ابزارهای فشرده‌سازی تا حد ممکن کاهش دهید.
چرا بایستی از فاوآیکون به کار گیری کنیم؟
عامل مهم به کارگیری از فاوآیکون، زیبایی اینترنت‌وب سایت و شناخته شدن آن میان تب‌های گشوده گردیده در مرورگر میباشد. همینطور فاوآیکون به برندسازی آنلاین شما، پشت گرمی مصرف‌کنندگان و تجربیات کاربری (UX) امداد می‌نماید: تجارب کاربری: فاوآیکون مانند یک قلاب تصویری برای اینترنت‌وبسایت شماست که سبب می گردد یوزرها بتوانند به راحتی و بارها به وبسایت شما بازگردند.
برندسازی: برای اینکه یک مارک در ذهن مشتریانش به یادماندنی گردد بایستی به مجموع جزئیات دقت نماید. فاوآیکون با اینکه اندازه بسیار کوچکی دارااست ولی به چشم شدن اینترنت‌تارنما شما و به خاطر ماندن استایل، رنگ و لوگوی شما در ذهن وی اثر بسیار متعددی داراست. همینطور مارک شما تحت عنوان یک حصول‌وکار که تمامی اجزای آن با تمرکز و تامل گردیده کنار هم قرار گرفته‌اند در ذهن کاربر تصویب میگردد.
چرا می بایست از فاوآیکون به کارگیری کنیم؟
فاوآیکون چه تاثیری در seo داراست؟
فاوآیکون‌ها اثر بدون واسطه روی سئوی وبسایت شما ندارند ولی به صورت غیرمستقیم می توانند اثر مثبتی داشته باشند. پیرو به تعدادی گزینه از فواید فاوآیکون و اثر آن روی سئوی اینترنت‌وبسایت اشاره میکنیم:
ارتقا بازدید اینترنت‌وبسایت‌های کاربرپسند: بی شک وجود فاوآیکون در تب‌های بالای برگه مرورگر، بوکمارک‌ها و تاریخچه مرورگر سبب میگردد وب سایت شما کاربرپسند به لحاظ رسد و یوزرها سوای هیچ اختلال و اتلاف زمانی وبسایت شما‌را پیدا نمایند که‌این موردها یعنی مجال صرف گردیده، نرخ کلیک و تعامل استفاده کننده با اینترنت‌وب سایت، اثر مثبت روی سئوی تارنما شما دارااست.
بوکمارک‌ها: معمولا تارنما‌های دربردارنده فاوآیکون بیشتر بوکمارک می شوند و بوکمارک شدن یکی‌از عامل ها موءثر بر سئوی تارنما میباشد؛ به این ترتیب تارنما‌هایی که از فاوآیکون به کار گیری می‌نمایند به جهت جذابیت بصری بیشتر، شانس بیشتری برای بوکمارک شدن و حصول امتیاز مثبت برای بهینه سازی دارا‌هستند.

لندینگ پیج چیست؟

کاغذ فرود یا این که لندینگ پیج چیست کاغذ فرود در واقع ویترین یا این که دروازه ورود یک وب سایت محسوب میشود. مثلا در صورتی‌که کسی با سرچی از گوگل به یک محتوای خاص شما رسید، کاغذ آن محتوا ورقه فرود شما محسوب میشود. یا این که در حالتی که طراحی سایت در مشهد از جمله قصد دارید برای مشتریان جذب‌گردیده و غیرفعال خویش ایمیلی بفرستید و کد تخفیف ویژه‌ای به آن ها بدهید که اولی خرید خویش را اجرا دهند برای آنها برگه ویژه‌ای صحیح میکنید که مختص آنها باشد و از پیشنهادات مخصوص خودشان برای‌شان مقاله می‌نویسید. به‌این ورقه لندینگ پیج می گویند. یا این که برای مثالً میخواهید دنبال‌کنندگان پیج اینستاگرام خویش را به ورقه‌ای خاص رهنمون نمایید و آن لینک و پیوند ویژه را در قسمت بیو پیج خویش قرار می‌دهید. تمامی این‌ها نمونه‌هایی بودند از صفحه ها فرود یا این که Landing page هایی که با مقصود خاصی پیاده سازی گردیده‌اند. به طبع متوجه گردیده‌اید که چرا کاغذ فرود می سازیم و مدام و کلیه‌جا پیوند ورقه مهم وبسایت را نمی‌دهیم. به این دلیل که شما نمی‌دانید که استفاده کننده برگه اساسی دقیقاً که می باشد، از کدام منبع به وبسایت شما آمده میباشد، دنبال چه چیزی می شود و … . مثلا وقتی که ما در یکتانت میخواهیم خدمت تبلیغات همسان خویش را به کمپانی‌ها تبلیغ کنیم، در صورتی به مکان تشکیل داد یک شیت فرود ویژه آن، پیوند کاغذ اساسی را به مشتری احتمالی بدهیم چه اتفاقی می‌ افتد؟ استفاده کننده در کاغذ اساسی به جهت آشنا نبودن با ما و عمل ما ممکن میباشد اشتباهاً به نصیب اکران‌دهندگان تارنما ما برود که مرتبط با رسانه‌هاست و زیرا مسلماً چیز مرتبط با خویش در آن نمی‌بیند وبسایت را می‌بندد و کل هزینه‌ای که برای جذب آن استفاده کننده کرده بودیم تلف می گردد. حتی شاید اشتباهاً به قسمت وبلاگ یکتانت برود و در میان یک سری مقاله سردرگم گردد و از وبسایت بیرون خواهد شد. بدین برهان میباشد که می بایست یک لندینگ پیج ویژه و خاص برای هر یک از کمپین‌های بازاریابی خویش بسازیم. پیاده سازی لندینگ پیج در شرایطی‌که به صحت جاری ساختن پذیرد قادر است به شدت نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری احتمالی را در کمپین‌های ما ساخت و ساز نماید. در پایین در ۴ مرحله، دیزاین فرود را یاد خواهید گرفت. با تبلیغات کلیکی یکتانت، میلیون‌ها توشه در کمتر از ۲۴ ساعت چشم گردید! با تبلیغات کلیکی یکتانت، میلیون‌ها توشه در کمتر از ۲۴ ساعت چشم گردید! آغاز تبلیغات arrow-left بیشتر بخوانید: نرخ تبدیل چیست؟ ۱. ساخت‌و‌ساز برنامه ای کلی از کمپین و توصیه و پیاده سازی لندینگ پیج آغاز یک طرح و اپ‌ریزی کلی فراهم نمایید و بعد از آن تصمیم بگیرید که روی چه چیزی می خواهید تمرکز نمائید. فهرستی از توصیه­های خویش برای یک کمپین تهیه و تنظیم فرمایید و بعد از آن درباره مطالب شیت بیندیشید. آشنایی مخاطبان‌تان به شما یاری می‌نماید متن مقصود‌مند­تری تولید فرمائید. کاربری که از روش تبلیغ اینستاگرام با کمپانی شما آشنا می‌­گردد حتما با هر که از روش کاوش در گوگل یا این که شنیدن از گویش دیگرافراد کمپانی شما‌را شناخته میباشد، تفاوت دارااست. هم اکنون پس از آشنایی مشتریان و فهرست کردن اشکال خاصی از پیشنهاداتی که قابل ارائه دارید استارت می کنیم به دیزاین فرود. یعنی یکی شایسته ترین پیشنهادات خویش را از لیست گزینش نمایید و به مشتری خاص خویش ارائه دهید. دقت داشته باشید این پیشنهادات می تواند موردها متعددی باشد برای مثال داشتن خدمت بدون‌پول برای خریدهای بالای ۱۰۰هزار تومان یا این که تخفیف ۳۰ درصدی برای خرید اولیه یا این که … . در کمیپین تبلیغات کلیکی مدرسه‌خونه در پلتفرم یکتانت، قسمت نخستین ورقه فرود پیاده سازی گردیده به این شکل بوده میباشد که میبینید یک کد تخفیف ۳۰هزار تومانی ودوره‌های زیاد بدون‌پول توصیه گردیده‌است.

تفاوت طراحی سایت و توسعه وب

در بعدازظهر دیجیتال فعلی، تارنما‌ها تحت عنوان رابط میان استحصال و امور و مخاطبانشان التفات  فراوانی پیدا کرده‌اند. پروسه تشکیل داد یک سایت، دو عنصر کلیدی و متعدد وجود دارااست: ساخت وب سایت و گسترش اینترنت. در‌این نوشته‌ی علمی، به پژوهش تفاوت‌ها و نقش هر دو عنصر در تشکیل داد وب سایت می پردازیم. طراحی وب سایت: طراحی وب مربوط به جنبه بصری و کاربردی سایت میباشد. در‌این مرحله، طراحان وبسایت از روش پیاده سازی گرافیکی، گزینش می ‌نمایند که چه طور وب سایت بایستی اکران داده خواهد شد و یوزرها به چه شکل با آن تعامل نمایند. مثلا وظایف ساخت سایت می‌قدرت به موردها پایین اشاره نمود: – پیاده سازی لوگو، هدر، فوتر و بقیه موادسازنده گرافیکی وب سایت – گزینش رنگ‌ها، فونت‌ها و استایل‌های ظاهری وب سایت – تولید پوسته‌ها و طرح‌بندی صفحه ها سایت – نظارت تجربیات کاربری (UX) و رابط کاربری (UI) وب سایت – ساخت‌و‌ساز طرح‌های عکس العمل‌گرا (Responsive) برای سازش با دستگاه‌های متعدد گسترش اینترنت: توسعه و گسترش اینترنت نسبت به طراحی وب، به جنبه فنی و عملکردی سایت مرتبط میباشد. طراحی سایت در مشهد در‌این مرحله، بسط‌دهندگان اینترنت با به کار گیری از لهجه‌های اپ‌نویسی و فریمورک‌ها، سایت را به معاش می‌اندازند. مهم ترین وظایف بسط اینترنت عبارتند از: – نرم‌افزار‌نویسی سمت سرور (Back-end) با استعمال از گویش‌های مانند PHP، Python، Ruby و غیره – نرم‌افزار‌نویسی سمت مشتری (Front-end) با به کار گیری از لهجه‌های HTML، CSS، JavaScript و فریمورک‌های متعدد – مقر داده‌ها و اتصال به آن ها با استعمال از سیستم‌های رئیس مقر داده (مانند MySQL، PostgreSQL و غیره) – ایفا آزمایش و گونه های‌زدایی (Debugging) برای اعتقاد و باور از کوشش درست وب سایت – باصرفه‌سازی وب سایت برای سرعت بالا و باصرفه‌سازی موتورهای کاوش (بهینه سازی) – امنیت و پناه از وب سایت در قبال هجوم ها مخرب و نفوذ – اعمال تغییرات و به‌روزرسانی‌های موردنیاز در وب سایت مخلوط طراحی وب و پیشرفت اینترنت: ساخت سایت و گسترش اینترنت دو عنصر طلاق ناپذیر در ایجاد کرد یک تارنما برنده میباشند. در واقعیت، طراحی وب و پیشرفت اینترنت با همدیگر همیاری می‌نمایند تا یک تجربیات کاربری بهتر و سعی مناسب را برای یوزرها تولید نمایند. طراحی وب مسئولیت تولید ظواهر قشنگ و دیدنی وب سایت را بر ذمه داراست، در حالی که بسط اینترنت مسئولیت ساخت و ساز و پیاده‌سازی کوشش و قابلیت و امکان‌های فنی تارنما را به ذمه دارااست. همینطور، همیاری فی مابین طراحی وب و بسط اینترنت در باصرفه‌سازی سعی سایت بسیار اساسی میباشد. طراحی وب سایت با صرفه و به‌روز با به کارگیری از تکنیک‌های باصرفه‌سازی تصاویر، کاهش وسعت فولدر‌ها و باصرفه‌سازی کد منبع، باعث سرعت بالا و بهبود جایگاه‌بندی در موتورهای کاوش می گردد. همینطور، گسترش اینترنت با به کار گیری از طریق‌های با صرفه‌سازی سرور، کاهش مجال بارگیری و خدمت‌دهی خوب را مهیا می‌نماید. طرز‌های با صرفه‌سازی سرور در پیشرفت اینترنت بیشتر توضیح دهید؟ در پیشرفت اینترنت، با صرفه‌سازی سرور به تیم‌ای از طریق‌ها و تکنیک‌ها اطلاق می‌گردد که با غرض پیشرفت در عملکرد و سرعت بارگیری سایت، با صرفه‌ترین پیکربندی سرور را مهیا می‌نمایند. در ذیل به بعضا از طریق‌های معمول باصرفه‌سازی سرور در بسط اینترنت اشاره می کنم: کاهش وسعت فولدر‌ها: یکی مهم ترین طرز‌های باصرفه‌سازی سرور، کاهش وسعت پوشه‌ها میباشد. با کاهش اندازه فولدر‌های HTML، CSS و JavaScript، مجال بارگیری صفحه های وب سایت کاهش می یابد. این شیوه مشتمل بر حذف خلأ، کاهش تعداد و وسعت تصاویر، فشرده‌سازی فولدر‌ها و به کارگیری از طریق‌های فشرده‌سازی مانند Gzip میباشد. باصرفه‌سازی تصاویر: تصاویر والا میتوانند عاملی باشند که مجال بارگیری وب سایت را به صورت قابل توجهی نماید نمایند. با استعمال از فرمت‌های فشرده‌خیس مانند JPEG و فشرده‌سازی تصاویر سوای تلف کردن چگونگی، می توانید وسعت تصاویر را کاهش دهید. همینطور، استعمال از تکنیک‌های Lazy loading و تصاویر پیش‌بارگیری گردیده (Preloading) نیز میتواند بهبود قابل توجهی در سرعت بارگیری تصاویر داشته باشد. به کار گیری از سیستم‌های نهان‌سازی و یاد نهان (Caching): با استعمال از سیستم‌های نهان‌سازی، محتوای وب سایت شما در خاطر نهان مرورگر ذخیره میگردد. این بدان معناست که زمانی که یوزرها بازدید مجددی از وب سایت شما داشته باشند، محتوا از خاطر نهان بارگیری می گردد و نیازی به درخواست دوباره به سرور وجود ندارد. با صرفه‌سازی پیکربندی سرور: پیکربندی سرور نیز می توانند تأثیر چشمگیری در همت و سرعت بارگیری تارنما داشته باشند. باصرفه‌سازی پیکربندی مانند فشرده‌سازی Gzip، به کار گیری از کش سمت سرور (Server-side caching)، تهیه صحیح فولدر robots.txt و به کارگیری از CDN (کانال توزیع محتوا) میتمام شد. این نحوه‌ها می توانند بهبود قابل توجهی در همت سرور و سرعت بارگیری تارنما شما داشته باشند. همینطور، اساسی میباشد که با به کار گیری از ابزارها و تکنولوژی‌های مطلوب، مانیتورینگ و ارزیابی تلاش سرور را اعمال داده و بهبود‌های مایحتاج را ایفا دهید.

وب سایت ها به چه دسته هایی تقسیم می شوند؟

تارنما ها به چه گروه هایی تقسیم می گردند؟10 / 10از 1 مخاطب وبسایت ها را ما می‌توانیم تاکنون به طراحی سایت در مشهد سه نسل مجموعه بندی کنیم؛ ولی این نسل ها با دقت با‌گاز گسترش دانش دراین باره قادر است در بعدی خیلی بیشتر خواهد شد. این سه نسل را با هم بازرسی می نماییم: 1- نسل نخستین: نسل نخستین تارنما ها هنگامی بود که صرفا یوزرها می توانستند داده ها وبسایت ها را مشاهده نمایند و قابلیت و امکان تغییرات و ساخت و ساز محتوا در آن‌ها را نداشتند، داده ها تنها به وسیله مدیران سایت بر روی آن قرار می گرفت. اصطلاحا این سایت ها یک طرفه بودند. امروزه هنوز این نسل از سایت ها با دقت به اینکه موج سوم و نسل هوشمند تارنما ها در عالم عرضه گردیده اند، فی مابین کمپانی هایی با ساختار دیرین اشاعه دارا‌هستند.
2- نسل دوم:
نسل دوم سایت ها از هنگامی ساخت‌و‌ساز شد که نیاز بدین قضیه که در محتوای تارنما می بایست یوزرها نقش داشته باشند، و تغییراتی ساخت و مطالبی را به تصویب برسانند؛ این نسل از تارنما ها را سایت های مشارکتی نیز میگویند. چون در بازنویسی و کتابت محتوا هم مدیران و هم یوزرها دخالت دارا هستند. در‌این نسل فناوری های نیکی برای صفحه های تارنما پیاده سازی شد. از این مثال فناوری آجاکس ( Ajax) که فناوری برای بهبود در ابتدا وارد شدن برگه و آپلود آن سوای بار گذاری آحاد برگه بود؛ این نسل نسل رایج اکثرا وب سایت هایی که ما با آن‌ها سرکار داریم و از آن ها به کار گیری کرده ایم میباشند.
3- نسل سوم:
نسل سوم که در سالهای اخیر مهندسین فناوری داده ها برای ساخت وب سایت خویش به سمت آن رفته اند، ساخت سایت های هوشمند میباشد که بتوانند استفاده کننده خویش را بشناسند و با آن ها رابطه برقرار نماید. وبسایت های تعریف‌و‌تمجید گردیده در‌این نسل می بایست بتواند با دقت به صلیقه و علایق مخاطب مطالب و محتوا را در چنگ آن‌ها قرار بدهد و بر طبق صلیقه کابر تغییر‌و تحول نماید.
اما به کار گیری از این سایت ها هنوز همگی گیر نشده و یک‌سری یه خرده از این سایت ها در عالم خواهیم توانست مشاهده کنیم. در نرم افزار نویسی این سایت ها از تکنولوژی هوش تصنعی و مصنوعی مصرف شده میباشد و می اقتدار اعلام‌کرد ابتکار این تکنولوژی منجر به وجود داخل شدن این ایده در ساخت سایت شد‌ه‌است.

آموزش طراحی منو سایت


پیاده سازی منو تارنما یک کدام از فرآیند اساسی راه‌اندازی سایت در حیث گرفته میگردد که اثر قابل توجهی بر تجربیات یوزرها در هنگام بازدید از آن خواهد داشت. منوی یک وب سایت در واقع منش ورودی به آن میباشد که داده ها اول و ما یحتاج یوزرها را در اختیارشان قرار می دهد. طراحی سایت در مشهد از این رو پیاده سازی منو تارنما از مداقه بالایی شامل است؛ چون بازدیدکنندگان صرفا از روش منوی تارنما میتوانند به قسمت‌های متعدد آن به عنوان مثال وب لاگ، کاغذ تولیدها، اکانت کاربری، جدیدترین خبر ها و غیره مراجعه کرده و از آن‌ها بازدید نمایند. منو در واقع اولی بخشی از سایت میباشد که یوزرها بعد از ورود به تارنما به آن اعتنا خواهند کرد. براین اساس می بایست آن را به سیرتکامل‌ای پیاده سازی نمائید تا خلال مرتفع ساختن نیازهای یوزرها همینطور دارنده جلوه بصری جذابی نیز باشد؛ چون منوی ناوبری نصیب مهمی از وبسایت میباشد که نقش حائز اهمیتی را در واحد سنجش بازدید از آن اعمال می‌نماید. در پی این مقاله خصوصیت‌های اساسی و اصلی منوی ناوبری وبسایت را آیتم نظارت قرار می دهیم و پیاده سازی منو وب سایت با css و html را نیز به شما یادگرفتن خوا هیم اعطا کرد. با وبکده یار و همدم باشید.

برای ساخت وب سایت ماهر با مشاوران وبکده در مورد باشید.

منو وبسایت چیست؟
همان گونه که اشاره کردیم، منوی وب سایت یکی مهم ترین نصیب‌های آن میباشد که قابلیت و امکان بازدید از صفحه های گوناگون وبسایت را برای یوزرها آماده می‌نماید. منو ناوبری وبسایت در واقع یک فهرست منظم و سازمان یافته‌ از برخی لینک و پیوند‌های معین به صفحه های داخلی وب سایت میباشد. منوی وبسایت معمولا به طور افقی در نصیب هدر تارنما (بالاترین نصیب تارنما) و یا این که به طور عمودی در کنار کاغذ قرار می گیرد و به یوزرها قابلیت و امکان میدهد تا در سریع‌ترین مجال ممکن، صفحه های موردنظر خویش را پیدا کرده و از آنان بازدید نمایند.

اما کاوش سریع و یافتن سهل صفحه ها تارنما صرفا کارکرد منو وجود ندارد و یوزرها از روش منوی ناوبری همینطور میتوانند رابطه ها دربین صفحه ها منقطع در وبسایت را بسیار شل‌خیس ادراک نمایند. در‌این فی مابین بعضا از طراحان اینترنت اعتنا خویش را فقط به طراحی اصول و قواعد بهینه سازی تارنما و ساخت و ساز محتوای بی نیاز معطوف کرده و از پیاده سازی حرفه ای منو وب سایت غافل میشوند. البته نکته‌ای که می بایست به آن دقت داشته باشید این میباشد که در‌حالتی که وبسایت شما دارنده محتواهای کیفیت خوب و سکو خوب در گوگل باشد البته منوی آن استاندارد و کاربرپسند نباشد، مطلقا بعد از مدتی شاهد کاهش معیار بازدید و درجه وبسایت خویش خواهید بود. بدین ترتیب بایستی برای تشکیل داد منو حرفه‌ای وبسایت فرصت و ولی اختراع صرف فرمائید.

پیاده سازی منو تارنما

التفات پیاده سازی منو وب سایت
پیاده سازی منو تارنما از التفات بالایی برخوردار‌است چون شیوه پیاده سازی آن رابطه مستقیمی با نرخ پریدن استفاده کننده (Bounce Rate) و نرخ تبدیل استفاده کننده (Conversion Rate) داراست. در شرایطی‌که منوی تارنما شما به سیرتکامل‌ای باشد که بازدیدکنندگان از روش آن نتوانند به راحتی صفحه ها موردنظر خویش را پیدا نمایند، نرخ پریدن مخاطب از وبسایت ارتقاء پیدا کرده و دنبال آن مرتبه وب سایت در گوگل نیز افت شدیدی خواهد کرد. البته از طرفی دیگر در حالتی‌که پیاده سازی منو تارنما به طور حرفه ای صورت بپذیرد و یوزرها با مراجعه به آن به آسانی بتوانند از نصیب‌های متفاوت وبسایت بازدید نمایند، آن‌گاه شاهد ارتقا نرخ تبدیل بازدیدکننده به یوزرها اثبات تارنما خواهید بود.

براین اساس با پیاده سازی منو تارنما به طور استاندارد و کاربردی میتوانید در سریع‌ترین فرصت ممکن به درخواست‌ها و نیازهای یوزرها جواب داده و آن‌ها را به صفحه ها موردنظرشان هدایت نمائید. در شرایطی که تارنما شما نتواند به‌سرعت و به راحتی به درخواست‌های بازدیدکنندگان جواب دهد، مبرهن میباشد که طیف کبیر‌ای از آن‌ها سایت شمارا رخنه‌ کرده و از بازدید از آن صرف حیث خواهند کرد. این قضیه نیز اثر بسزایی بر بهینه سازی وبسایت و مرتبه آن در کاغذ نتیجه ها گوگل خواهد داشت. براین اساس با پیاده سازی حرفه ای منو وب سایت می توانید در به عبارتی آغاز تجربیات کاربری عالی و مثبتی را برای بازدیدکنندگان رقم زده و آن‌ها را نسبت به بازدید از صفحه های گوناگون وب سایت و به کار گیری از سرویس ها خویش ترغیب کنید.

خصوصیت های منوی تارنما
سوالی که در حال حاضر ممکن میباشد برایتان اتفاق افتاده باشد این میباشد که منوی وبسایت چه خصوصیت‌هایی دارااست و مشتمل بر چه گزینه‌هایی میگردد؟ منوی وب سایت در واقع یک کدام از مهم ترین فاکتورهای انتخاب معیار کارآمدی آن میباشد که یوزرها از روش آن فارغ از هیچگونه زحمتی میتوانند به صفحه ها موردنظر خویش دسترسی پیدا نمایند. پیاده سازی استاندارد منوی وبسایت به ارتقا ترازو بازدید، بهبود تجارب کاربری، استخراج مرتبه خوب در گوگل و در غایت رویش واحد سنجش فروش وبسایت‌های بیزینسی شود. ولی یک منوی استاندارد و کاربردی چه خصوصیت‌هایی داراست؟

مهم ترین خصوصیت‌هایی که در پیاده سازی منو تارنما می بایست به آن ها اعتنا داشته باشید مشتمل بر:

دسترسی سهل وآسان
«دسترسی سهل و آسان» یک کدام از مهم ترین خصوصیت‌های منوی سایت میباشد که نقش حائز اهمیتی را در رقم زدن تجربیات کاربری مثبت برای بازدیدکنندگان انجام می‌نماید. منوی وب سایت می بایست در بخش‌های گزینه انتظار یوزرها یعنی در بخش بالای وب سایت به طور افقی و یا این که در سمت راست ورقه به طور عمودی قرار داشته باشد تا به راحتی به آن دسترسی پیدا نمایند.