مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

آموزش طراحی منو سایت


پیاده سازی منو تارنما یک کدام از فرآیند اساسی راه‌اندازی سایت در حیث گرفته میگردد که اثر قابل توجهی بر تجربیات یوزرها در هنگام بازدید از آن خواهد داشت. منوی یک وب سایت در واقع منش ورودی به آن میباشد که داده ها اول و ما یحتاج یوزرها را در اختیارشان قرار می دهد. طراحی سایت در مشهد از این رو پیاده سازی منو تارنما از مداقه بالایی شامل است؛ چون بازدیدکنندگان صرفا از روش منوی تارنما میتوانند به قسمت‌های متعدد آن به عنوان مثال وب لاگ، کاغذ تولیدها، اکانت کاربری، جدیدترین خبر ها و غیره مراجعه کرده و از آن‌ها بازدید نمایند. منو در واقع اولی بخشی از سایت میباشد که یوزرها بعد از ورود به تارنما به آن اعتنا خواهند کرد. براین اساس می بایست آن را به سیرتکامل‌ای پیاده سازی نمائید تا خلال مرتفع ساختن نیازهای یوزرها همینطور دارنده جلوه بصری جذابی نیز باشد؛ چون منوی ناوبری نصیب مهمی از وبسایت میباشد که نقش حائز اهمیتی را در واحد سنجش بازدید از آن اعمال می‌نماید. در پی این مقاله خصوصیت‌های اساسی و اصلی منوی ناوبری وبسایت را آیتم نظارت قرار می دهیم و پیاده سازی منو وب سایت با css و html را نیز به شما یادگرفتن خوا هیم اعطا کرد. با وبکده یار و همدم باشید.

برای ساخت وب سایت ماهر با مشاوران وبکده در مورد باشید.

منو وبسایت چیست؟
همان گونه که اشاره کردیم، منوی وب سایت یکی مهم ترین نصیب‌های آن میباشد که قابلیت و امکان بازدید از صفحه های گوناگون وبسایت را برای یوزرها آماده می‌نماید. منو ناوبری وبسایت در واقع یک فهرست منظم و سازمان یافته‌ از برخی لینک و پیوند‌های معین به صفحه های داخلی وب سایت میباشد. منوی وبسایت معمولا به طور افقی در نصیب هدر تارنما (بالاترین نصیب تارنما) و یا این که به طور عمودی در کنار کاغذ قرار می گیرد و به یوزرها قابلیت و امکان میدهد تا در سریع‌ترین مجال ممکن، صفحه های موردنظر خویش را پیدا کرده و از آنان بازدید نمایند.

اما کاوش سریع و یافتن سهل صفحه ها تارنما صرفا کارکرد منو وجود ندارد و یوزرها از روش منوی ناوبری همینطور میتوانند رابطه ها دربین صفحه ها منقطع در وبسایت را بسیار شل‌خیس ادراک نمایند. در‌این فی مابین بعضا از طراحان اینترنت اعتنا خویش را فقط به طراحی اصول و قواعد بهینه سازی تارنما و ساخت و ساز محتوای بی نیاز معطوف کرده و از پیاده سازی حرفه ای منو وب سایت غافل میشوند. البته نکته‌ای که می بایست به آن دقت داشته باشید این میباشد که در‌حالتی که وبسایت شما دارنده محتواهای کیفیت خوب و سکو خوب در گوگل باشد البته منوی آن استاندارد و کاربرپسند نباشد، مطلقا بعد از مدتی شاهد کاهش معیار بازدید و درجه وبسایت خویش خواهید بود. بدین ترتیب بایستی برای تشکیل داد منو حرفه‌ای وبسایت فرصت و ولی اختراع صرف فرمائید.

پیاده سازی منو تارنما

التفات پیاده سازی منو وب سایت
پیاده سازی منو تارنما از التفات بالایی برخوردار‌است چون شیوه پیاده سازی آن رابطه مستقیمی با نرخ پریدن استفاده کننده (Bounce Rate) و نرخ تبدیل استفاده کننده (Conversion Rate) داراست. در شرایطی‌که منوی تارنما شما به سیرتکامل‌ای باشد که بازدیدکنندگان از روش آن نتوانند به راحتی صفحه ها موردنظر خویش را پیدا نمایند، نرخ پریدن مخاطب از وبسایت ارتقاء پیدا کرده و دنبال آن مرتبه وب سایت در گوگل نیز افت شدیدی خواهد کرد. البته از طرفی دیگر در حالتی‌که پیاده سازی منو تارنما به طور حرفه ای صورت بپذیرد و یوزرها با مراجعه به آن به آسانی بتوانند از نصیب‌های متفاوت وبسایت بازدید نمایند، آن‌گاه شاهد ارتقا نرخ تبدیل بازدیدکننده به یوزرها اثبات تارنما خواهید بود.

براین اساس با پیاده سازی منو تارنما به طور استاندارد و کاربردی میتوانید در سریع‌ترین فرصت ممکن به درخواست‌ها و نیازهای یوزرها جواب داده و آن‌ها را به صفحه ها موردنظرشان هدایت نمائید. در شرایطی که تارنما شما نتواند به‌سرعت و به راحتی به درخواست‌های بازدیدکنندگان جواب دهد، مبرهن میباشد که طیف کبیر‌ای از آن‌ها سایت شمارا رخنه‌ کرده و از بازدید از آن صرف حیث خواهند کرد. این قضیه نیز اثر بسزایی بر بهینه سازی وبسایت و مرتبه آن در کاغذ نتیجه ها گوگل خواهد داشت. براین اساس با پیاده سازی حرفه ای منو وب سایت می توانید در به عبارتی آغاز تجربیات کاربری عالی و مثبتی را برای بازدیدکنندگان رقم زده و آن‌ها را نسبت به بازدید از صفحه های گوناگون وب سایت و به کار گیری از سرویس ها خویش ترغیب کنید.

خصوصیت های منوی تارنما
سوالی که در حال حاضر ممکن میباشد برایتان اتفاق افتاده باشد این میباشد که منوی وبسایت چه خصوصیت‌هایی دارااست و مشتمل بر چه گزینه‌هایی میگردد؟ منوی وب سایت در واقع یک کدام از مهم ترین فاکتورهای انتخاب معیار کارآمدی آن میباشد که یوزرها از روش آن فارغ از هیچگونه زحمتی میتوانند به صفحه ها موردنظر خویش دسترسی پیدا نمایند. پیاده سازی استاندارد منوی وبسایت به ارتقا ترازو بازدید، بهبود تجارب کاربری، استخراج مرتبه خوب در گوگل و در غایت رویش واحد سنجش فروش وبسایت‌های بیزینسی شود. ولی یک منوی استاندارد و کاربردی چه خصوصیت‌هایی داراست؟

مهم ترین خصوصیت‌هایی که در پیاده سازی منو تارنما می بایست به آن ها اعتنا داشته باشید مشتمل بر:

دسترسی سهل وآسان
«دسترسی سهل و آسان» یک کدام از مهم ترین خصوصیت‌های منوی سایت میباشد که نقش حائز اهمیتی را در رقم زدن تجربیات کاربری مثبت برای بازدیدکنندگان انجام می‌نماید. منوی وب سایت می بایست در بخش‌های گزینه انتظار یوزرها یعنی در بخش بالای وب سایت به طور افقی و یا این که در سمت راست ورقه به طور عمودی قرار داشته باشد تا به راحتی به آن دسترسی پیدا نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد