مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

طراحی وب سایت با ویژوال استودیو


طراحی وب با ویژوال استودیو یکی کاربردهای اصلی و مهم این برنامه کمپانی مایکروسافت میباشد. همانگونه که طراحی سایت در مشهد می‌دانید اپلیکیشن ویژوال استودیو (Visual Studio) نوعی دور و بر یک پارچه جهت گسترش برنامه (IDE) میباشد که جهت اپلیکیشن نویسی و پیشرفت قابل انعطاف افزارهای پایین ویندوز، وبسایت و یا این که اپ های ذیل اینترنت بکار می رود.


یک کدام از کاربردهای اساسی این دور و اطراف نرم‌افزار نویسی که سالهاست گزینه دقت بخش اعظمی از برنامه نویس ها و طراحان سایت قرار گرفته، طراحی وب میباشد. بطوری که گفته می گردد فعلا ویژوال استودیو یکی برگزیدگان قابل انعطاف افزارهای طراحی وب به‌حساب می‌آید.


او‌لین ورژن از این اپلیکیشن در اواخر دهه 1990 میلادی به بازار برنامه عرضه شد اما یک‌سری سال زمان بر شد تا ویژوال استودیو بطور بدون شوخی در قضیه طراحی وب های اینترنتی نیز گزینه به کارگیری قرار گیرد. کمپانی مایکروسافت با پیاده سازی و توسعه و گسترش این گوشه و کنار اپ نویسی و همینطور بروز رسانی تجهیزات .NET Framework توانسته یاری های فراوانی در این باره به برنامه نویس ها و طراحان وبسایت های اینترنتی و بسط سایت های کارکشته و تماما امن نماید. امروزه طراحی وب سایت با ASPnet به یک کدام از پرطرفدارترین نحوه های طراحی سایت های اینترنتی تبدیل گردیده بطوری که حتی بخش اعظمی از افرادی که در پیشین، از گویش های نرم افزار نویسی و پلتفرم های دیگر ساخت سایت به کار گیری می کردند، امروزه رو به فضا نرم‌افزار نویسی ویژوال استودیو و فریمورک های مایکروسافت آورده اند.


خوشبختانه امروزه قابلیت اپ نویسی سایت ها در اطراف ویژوال استودیو به هریک از لهجه های J#، VB.NET، C++ و C# وجود داراست. اما در اکثری از کشورهای دنیا، به خصوص جمهوری اسلامی ایران بیشتر نرم افزار نویسانی که از ویژوال استودیو جهت پیاده سازی و نرم‌افزار نویسی اینترنت استعمال می نمایند، از لهجه سی شارپ به‌این خواسته استعمال می نمایند. اینک لهجه نرم‌افزار نویسی C# یک کدام از شایسته ترین لهجه های اپ نویسی برای طراحی وب میباشد.


همان گونه که میدانید در وضعیت کلی، ساخت سایت های اینترنتی دو نوع میباشد:


- ساخت وب سایت های استاتیک


- طراحی وب های داینامیک


ولی در نوشته ی علمی تفاوت تارنما های داینامیک و استاتیک چیست؟ به پژوهش هر مورد از این دو نوع پرداخته ایم. هرکدام از دو موقعیت براحتی در دور و اطراف اپلیکیشن ویژوال استودیو قابل طراحی میباشد. جهت ساخت سایت در ویژوال استودیو، بعد از نصب این اپ و ورود به دور و اطراف آن می اقتدار بعداز انتخب نوع پروژه و همینطور بعضی از پیکربندی نخستین، براحتی استارت به فعالیت در دور و اطراف آن فرمائید.


برای آغاز فعالیت ساخت وب سایت، می بایست فولدرهای مرتبط با فولدر های Javascript (اگر که از این لهجه و یا این که فریمورک های به کارگیری میکنید)، CSS، صفحه های HTML ، Images و... را ساخت فرمائید. همینطور در شکل نیاز پیوند های هر مورد از آن ها در سورس اپلیکیشن بگنجانید. بعد میتوانید استارت به پیاده سازی قسمت های متعدد تارنما برای مثال منوها، Header ، Footer و Container فرمائید و آن‌گاه سایر صفحه ها (به عنوان مثال ورقه تماس با ما، درباره ما و غیره) را یک به یک بر طبق با طرح و پوسته متبوع ساخت و ساز کرده و پروسه ساخت سایت را به اعتنا ایفا بدهید.


چنانچه که وبسایت شما داینامیک میباشد و در آن مانند بخش اعظمی از سایت ها، قسمت های سمت سرور (Server side) وجود دارااست که داده ها در آن ذخیره و بعدا بازیابی و یا این که تغییراتی میشود (از جمله اسم کاربری و واژه و کلمه عبور برای اشخاصی که در تارنما نام نویسی کرده اند، پست کردن پست الکترونیک از روش مالامال کردن هیبت های آن در خویش وب سایت، داشتن پنل منحصر به فرد سایت جهت وارد کردن داده ها، عکس ها و غیره) در این حالت بایستی خلال بکاربردن علم طراحی وب در سمت کلاینت (ظواهر وب سایت) یعنی بکار گیری جاوااسکریپت در ساخت سایت، تگ های HTML، CSS چیست؟ و یا این که بوت استریپ و طراحی وب ریسپانسیو در موضوع پیاده سازی و نرم‌افزار نویسی وبسایت ها در سمت سرور (اپ نویسی سی شارپ و دیتابیس SQL Server) نیز اشراف داشته باشد تا بتواند ارسال و اخذ داده ها در وبسایت نیز براحتی شکل بگیرد.



ویژوال استودیو در ساخت وب سایت



خوشبختانه با به کار گیری از برنامه ویژوال استودیو مایکروسافت براحتی میتوانید در هر دو سمت کلاینت و سرور، کدنویسی کرده و فیض آخری را با به کارگیری از آن انجام و در شکل بروز هر سیرتکامل اشتباه (Error) و یا این که باگ های اپ نویسی، با گاز آن‌ها را برطرف نمایید و تارنما خویش را هر چه سریع خیس فراهم فرمائید.


نکته دیدنی اینجاست که هنگامی که یک پروژه تازه طراحی سایت در ویژوال استودیو را شروع می‌کنید، یک مثال بی آلایش از صفحه ها اینترنت که کمپانی مایکروسافت تحت عنوان پیش فرض تعریف‌و‌تمجید کرده و در چنگ شما گذارده گردیده را میتوانید انجام و مشاهده کنید. این صفحه های اینترنت، دارنده پیاده سازی بسیار بی آلایش ای می‌باشند و اطلاعاتی مختصر و کلی در مورد ASP.net و میزبانی اینترنت مایکروسافت و همینطور لینک و پیوند های مربوطه را به شما نشانه میدهند. اشخاصی که در قضیه طراحی وب، مبتدی و تازه کار می‌باشند میتوانند با عوض کردن مختصات (Style) و کم و بیش کردن تگ های این صفحه های، او‌لین صفحه ها خویش را ساخت نمایند.


به کار گیری از این اپ و گوشه و کنار اپلیکیشن نویسی آن مزایای متعددی داراست مثلا راحتی و سهولت شغل، Debugging ریلکس و نماد دادن ایرادات با اکران شماره خط مرتبط با آن غلط، حمایت از ساخت سایت ریسپانسیو (با به کار گیری از فریمورک هایی مانند Bootstrap)، قابلیت طراحی وب ها و نرم افزار های زیر اینترنت با استعمال از معماری هایی مانند WebForm ، MVC و ...


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد