مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

تکنیک های مهم در طراحی هدر سایت

برای اینکه با اصول پیاده سازی هدر آشنا بشیم میخوام براتون یه نمونه معمولی بزنم، تا حال گردیده برای خرید خرقه به یه راءس تجاری تبارک برین که آکنده از فروشگاه های خرقه فروشی، برای اینکه وارد هر کدوم از اون دکان ها بشین به سردر فروشگاه ها و طراحی سایت در مشهد ویترینشون نگاه میکنین و هر کدوم براتون جالب خیس باشه وارد اون میشن هدر هم مثل سردر و ویترین فروشگاه میمونه هر چقدر دیدنی خیس پیاده سازی بشه احتمال اینکه استفاده کننده وارد وبسایت بشه و در اون بمونه و وارد صفحه های دیگر تارنما بشه بیشتر میشه. در پی متن با هم حافظه می‌گیریم که موقع پیاده سازی هدر سایتمون از چه عنصرها و اصولی استعمال کنیم تا هدر ما بتونه کاربری که وارد وبسایت میشه رو جذب کنه و به seo وب سایت ما یاری متعددی بکنه.
شناخت بیشتر با هدر
مجموعاَ هدرسایت بالاترین نصیب تارنما که معمولا در همه صفحه ها وبسایت وجود داراست البته لزوما هدر در کلیه صفحه های با هم یکسان وجود ندارد. هدری که در ورقه اساسی پیاده سازی میشه بسیار اصلی میباشد چون وقتی که استفاده کننده وارد سایتتون میشه در صدر با آن مواجه میشه و به این ترتیب بهتره طوری پیاده سازی گردیده باشه که به طور همزمان مورد خیالی استفاده کننده و زمینه سایتتون رو اکران بده.
آیا می دانید هدر از یک سری قسمت ساخته میشه؟
هدر ها میتونن از یک یا این که دو و یا این که سه قسمت تشکیل شوند. در گونه های سه بخشی یک نوار در بالای برگه قرار میگیره که به آن ( Top Bar ) گفته میشه و یک نوار در اواسط که به آن Main Bar گفته میشه، که معمولا درین بخش از یک تصویر یا این که تصاویری مربوط به مورد و مقصود تارنما استعمال میشه که مخاطب با دیدن آن به طور بصری در پهنا تعدادی ثانیه متوجه نوع تجارت و مسئله وب سایت شما بشه و یک نوار پایینی در که به آن Botton Bar گفته میشه که طراح می بایست با استعمال از نیازی که برای وبسایت احساس میکنه از یک یا این که هر سه نصیب در پیاده سازی هدر سایت استعمال کنه. در قبل برای ایجاد کرد هدر وبسایت معمولا از یک نوار باریک در بالای شیت اساسی استعمال می‌شد اما دیدنی بدونین که امروزه دیگه اون پیاده سازی خیلی مرسوم وجود ندارد و بیشتر همت میشه که در پیاده سازی هدر از مجموع فضای شیت مهم استعمال بشه.

موادسازنده مهم در پیاده سازی هدر
عنصرها مهم در پیاده سازی هدر
با دقت به قضیه و نوع عمل سایتتون میتونین از این موادسازنده در پیاده سازی هدر سایتتون به کار گیری کنین:

لوگو
همانگونه که می دانید هر تجارت یا این که تجارتی مارک یا این که یک شعار تبلیغاتی مختص به خودش داره، با قرار دادن لوگو تجارتتون در هدر هم سبب میشین که موتورهای جستجوی گوگل سریع خیس متوجه قضیه تارنما شما بشن و هم سبب ماندگاری بشتردر ذهن کاربر سایتتون میشین.

قابلیت و امکان کاوش
قابلیت و امکان کاوش از عنصرها هدر
امکان کاوش برای مخاطب خیلی اساسی میباشد زیرا مخاطب شما دو ست داره مقاله یا این که شیت ای که دنبالش میگرده رو زود پیدا کنه.

سرویس ها سایت
این نصیب معمولا در نوار سربرگ قرار داده میشه برای مثال اگه در حوزه مشاور بهینه سازی فعال می‌باشید میتونین این بخش یعنی مشورت seo را در نوارسربرگ قرار دهید و یا این که در حالتی که سرویس ها دیگری مانند خرید هاست یا این که سرویس ها بهینه سازی دیگری هم دارین میتوانین در صورتیکه نوار سربرگ شما نامرتب وجود ندارد این نصیب ها را هم در نوار سربرگ قرار دهید. و یا این که تحت عنوان تحت مورد های طراحی وب قرار بدید.

داده ها تماس
کاربری که وارد وبسایت شما گردیده به هر دلیلی ممکن نیاز داشته باشه با شما تماس بگیره به همین خیال بایستی حواستون باشه که داده ها تماستون مثل شماره مهم، آدرس اینترنتی در شکل قابلیت آدرستون رو در فهرست ناوبری قرار به‌این یااینکه یه آیتم به عنوان تماس با ما در فهرست ناوبری داشته باشین که استفاده کننده با رفتن به اون ورقه بتونه به داده ها تماس با شما دسترسی پیدا کنه.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد