۲)
دسترسی سریع کاربر می بایست این قابلیت را داشته باشد که با کمترین کلیک به مقصد آخرین خود رسد . معیار جهانی برای این تعداد کلیک عدد ۳ میباشد . یعنی مخاطب بایستی با ۳ کلیک یا کمتر به خواسته خود برسد، البته احتمال دارد این ترازو پاره ای سختگیرانه باشد زیرا علی رقم هزینه های هنگفت سایت های گرانقدر عالم مانند Aliexpress یا چه بسا Digikala نتوانسته اند به این معیار دست پیدا نمایند .
منو
دیجی کالا ۳)
سرعت بالا آمدن یکی از معیارهای تشخیص یک وبسایت خوب سرعت لود شدن آن می باشد . تارنما هرچه زودتر بار گذاری شود سبب رضایت یوزرها می شود زیرا آنان با سرعت بیشتری می توانند سایت دلخواه خویش را ببینند . یکی از ابزارهایی که می بضاعت این موضوع را سنجید Google’s page speed insights میباشد که به شما سرعت لود شدن سایتتان را می دهد و حتی شما را برای بهبود تارنما خویش پند می نماید . ( دقت داشته باشید که با IP جمهوری اسلامی ایران نمی توانید از این خدمت استفاده فرمایید .)
گوگل
پیج اسپید
۴)
هدایت موثر تارنما باید به گونه ای پباده سازی شود تا مخاطبین شما از هرکجای سایت وارد می شوند به مرور به جایی که ما می خوا هیم ساماندهی شوند . ایجاد صفحه فرود برای اینترنت وبسایت ها یکی از کارداران تاثیرگذار در نتیجه گیری آن ها میباشد .
۵)
محتوای معمولی و جامع هر سایتی که محتوایی را به مخاطبین منتقل می کند می بایست از حیث محتوایی به طور کامل ساده و کلیه درک باشد . به کار گیری از لغت ها انتزاعی و غیر قابل شعور خیر صرفا مخاطبین را از مطالعه ادامه متن منصرف می نماید بلکه باعث می شود آنان از تارنما ما نیز بیرون شوند زیرا احساس می نمایند زبان مشترکی با تارنما ندارند . چه بسا سفارش می کنیم بجای استعمال از محتوای متنی از محتواهای ویدئویی یا اینفوگرافیک به کار گیری نمایید .
۶)
پیدایش رسانی زمان ای
شما هیچ وب سایت موفقی پیدا نمی فرمائید که ۶ ماه بدون تغییر و تحول باشد . اخلاق و رفتار مخاطبین همیشه در هم اکنون تغییر و تحول میباشد . حتی خلق و خوی ما در تابستان، با فصل زمستان و فصل بهار متفاوت است، پس وب سایت نیز باید دایم متناسب با تغییر و تحول خلق مخاطبینش تغییر تحول کند .
۷)
به دست آوردن اطلاعات از مخاطبین
آماری که گوگل در سال ۱۳۹۳ منتشر کرد اعلام کرد در صورتیکه شخصی امروز وارد وب سایت شما شود، ۳ روز بعد از او سوال شود که آیا همچین سایتی وجود داراست یا نیکی وی شما را به یاد نخواهد داشت . هر فردی که وارد سایت شما می شود، راه ارتباط با او ذخیره نگردد، شرکت ضرر و زیان بزرگی به بخش بازاریابی خویش زده میباشد . به چنگ آوردن اطلاعات می تواند از طریق فرم ها، کامنت ها، بازاریابی ایمیلی یا بازاریابی شبکه های اجتماعی باشد .
ب)
بهبود ساختار و باصرفه سازی سایت: پس از ارزیابی ساختار و طرح اول نیاز میباشد وب وب سایت خویش را در فضای رقابتی اینترنت با صرفه کنید .
برای این مراد ارزیابی مولفه های زیرضروری میباشد :
سرعت بارگذاری و بارگذاری اینترنت سایت سرعت لود به معنای بازه زمانی هنگامی میباشد که وب سایت به طور بی نقص لود و قابل استعمال شده می باشد . توجه به این نکته که یوزرها به هیچ وجه مایل نیستند مدت متعددی را برای لود یک تارنما صرف کنند، مقدار اهمیت این مولفه را صریح می سازد . می توانید با به کارگیری از تکنیک های برنامه نویسی و طراحی وب، بهره گیری از لهجه برنامه نویسی مناسب، گزینش پهنای باند مناسب، کاهش حجم تصاویر و به حداقل رساندن موادسازنده گرافیکی و اسکریپت ها تاثیر شایانی در ارتقا سرعت بار گذاری صفحات اینترنت خود داشته باشید .
جهت تحلیل سرعت سایت، می توانید از اینترنت وبسایت های آنلاین مثل سایت gtmetrix .com استعمال کنید .
سئو وب سایت با صرفه سازی و سئو وب سایت بخش مهمی از پباده سازی وب میباشد . سئو را می توان گروه روش هایی برای تغییر استراتژیک وب سایت ها دانست . این فرآیند به بیان مهمترین عامل ها دارای ارتباط کاغذ و افزایش اهمیت آن در نتایج جستجو میپردازد . اینترنت سایت شما می بایست برای موتورهای جستجو بهینه شود . برای این مراد در حین طراحی یک سایت، طراح یا مدیر وب سایت بایستی با رعایت استانداردهای سئو، وب سایت خویش را برای موتورهای جستجو که مرجع با اهمیت هدایت کاربران به تارنما هاست، بهینه کند .
جهت اطلاعات عمده به مطلب فراگیری جامع و کامل سئو سایت (SEO) مراجعه نمائید .
باصرفه سازی برای مرورگرها هنگام طراحی سایت مطمئن گردید که تارنما شما با تمام مرورگرهای تازه و قدیم سازگار باشد . جهت عدم از دست دادن کاربرانی که با مرورگرهای مختلف از تارنما شما بازدید می کنند، هیچوقت وبسایت خویش را تنها برای یک یا دو مرورگر تنظیم نکنید . بطور مثال در جمهوری اسلامی ایران رسم می باشد که تارنما ها را برای مرورگرهای اکسپلورر 6 تا 9 و فایرفاکس و کروم و اپرا تنظیم می کنند .
نکات
پایانی مطالب وب تارنما خویش را به طور منظم به روز رسانی نمایید . مزیت این عمل علاوه بر جذب کاربران، بهبود سئوی اینترنت وب سایت هست چرا که موتورهای کاوش به مطالب نو واکنشی خاص نشان می دهند .
از به کار گیری پیوند های متعدد جهت رسیدن به صفحه های یگانه اجتناب فرمائید . کاربران مایل نیستند از لینک های مکرر جهت رسیدن به هدف استفاده نمایند .
پباده سازی وبسایت را به نوع ای انجام دهید که با حداقل کلیک، دستیابی سهل وآسان به زمینه امکانپذیر باشد . این نکته زیاد اصلی میباشد . کلیک کردن بسیار و تورفتگی های عمیق مطالب سبب می شود که بازدیدکنندگان سایت را کنار گذاشتن کنند .
از بهکارگیری عکس به جای متن اجتناب کرده و برای تمام تصاویر توضیحی درج کنید که در صورت عدم بار گذاری تصاویر، بازدیدکنندگان با خواندن توضیح از زمینه آن آگاه شوند .
از ایجاد صفحه های غیرقابل برگشت بپرهیزید . عدم وجود لینک بازگشت به برگه اصلى و صفحات دیگر سبب ساز آزردگی کاربران می شود .
سایت شما می باید براى تمام کاربران اینترنت (نه فقط متخصصین) قابل به کار گیری و گشت زنى باشد .
سپس از روی فعالیت آمدن سایت، با استفاده از ابزارهای چک همچون گوگل بررسی سعی وبسایت خویش را جهت چک ساختار و روش بهینه سازی وبسایت در موتورهای جستجو باز بینی فرمایید .