۲)
دسترسی سریع کاربر می بایست این قابلیت را داشته باشد که با کمترین کلیک به مقصد آخرین خود رسد . معیار جهانی برای این تعداد کلیک عدد ۳ میباشد . یعنی مخاطب بایستی با ۳ کلیک یا کمتر به خواسته خود برسد، البته احتمال دارد این ترازو پاره ای سختگیرانه باشد زیرا علی رقم هزینه های هنگفت سایت های گرانقدر عالم مانند Aliexpress یا چه بسا Digikala نتوانسته اند به این معیار دست پیدا نمایند .
منو
دیجی کالا ۳)
سرعت بالا آمدن یکی از معیارهای تشخیص یک وبسایت خوب سرعت لود شدن آن می باشد . تارنما هرچه زودتر بار گذاری شود سبب رضایت یوزرها می شود زیرا آنان با سرعت بیشتری می توانند سایت دلخواه خویش را ببینند . یکی از ابزارهایی که می بضاعت این موضوع را سنجید Google’s page speed insights میباشد که به شما سرعت لود شدن سایتتان را می دهد و حتی شما را برای بهبود تارنما خویش پند می نماید . ( دقت داشته باشید که با IP جمهوری اسلامی ایران نمی توانید از این خدمت استفاده فرمایید .)
گوگل
پیج اسپید
۴)
هدایت موثر تارنما باید به گونه ای پباده سازی شود تا مخاطبین شما از هرکجای سایت وارد می شوند به مرور به جایی که ما می خوا هیم ساماندهی شوند . ایجاد صفحه فرود برای اینترنت وبسایت ها یکی از کارداران تاثیرگذار در نتیجه گیری آن ها میباشد .
۵)
محتوای معمولی و جامع هر سایتی که محتوایی را به مخاطبین منتقل می کند می بایست از حیث محتوایی به طور کامل ساده و کلیه درک باشد . به کار گیری از لغت ها انتزاعی و غیر قابل شعور خیر صرفا مخاطبین را از مطالعه ادامه متن منصرف می نماید بلکه باعث می شود آنان از تارنما ما نیز بیرون شوند زیرا احساس می نمایند زبان مشترکی با تارنما ندارند . چه بسا سفارش می کنیم بجای استعمال از محتوای متنی از محتواهای ویدئویی یا اینفوگرافیک به کار گیری نمایید .
۶)
پیدایش رسانی زمان ای
شما هیچ وب سایت موفقی پیدا نمی فرمائید که ۶ ماه بدون تغییر و تحول باشد . اخلاق و رفتار مخاطبین همیشه در هم اکنون تغییر و تحول میباشد . حتی خلق و خوی ما در تابستان، با فصل زمستان و فصل بهار متفاوت است، پس وب سایت نیز باید دایم متناسب با تغییر و تحول خلق مخاطبینش تغییر تحول کند .
۷)
به دست آوردن اطلاعات از مخاطبین
آماری که گوگل در سال ۱۳۹۳ منتشر کرد اعلام کرد در صورتیکه شخصی امروز وارد وب سایت شما شود، ۳ روز بعد از او سوال شود که آیا همچین سایتی وجود داراست یا نیکی وی شما را به یاد نخواهد داشت . هر فردی که وارد سایت شما می شود، راه ارتباط با او ذخیره نگردد، شرکت ضرر و زیان بزرگی به بخش بازاریابی خویش زده میباشد . به چنگ آوردن اطلاعات می تواند از طریق فرم ها، کامنت ها، بازاریابی ایمیلی یا بازاریابی شبکه های اجتماعی باشد .