مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

چند ویژگی و نکته که در طراحی سایت مهم هستند

هم اکنون که دو غرض اصلی در طراحی وب سایت چه می‌باشند، بگذارید در خصوصیت‌‌ها و تجهیزات یک وبسایت بهتر ظریف‌خیس شویم و ببینیم که هنگام ساخت وب سایت شما بایستی به چه نکاتی اعتنا داشته باشید. رعایت این نکات و اصول در طراحی وب سبب ساز طراحی سایت در مشهد می گردد وب سایت شما اثر بسیار بهتری بر روی مخاطبان بگذارد و جایگاه های بهتری را نیز در گوگل بدست آورد.

سرعت بالای اینترنت‌وبسایت (Page Speed)

خودتان را مکان کاربرانی که از وبسایت شما استعمال می‌نمایند بگذارید. وی به عبارتی کلیک‌کننده‌هایی میباشند که معنا شکیبایی کردن را به خیر و خوبی نمی‌دانند و فقط یک چیز برایشان اصلی میباشد؛ وصال به مقاله دلخواه در کسری از ثانیه! پس به طور طبیعیً وقتی که مخاطب ناچار باشد خیلی در انتظار اکران تارنما شما بماند، هیچ بعید وجود ندارد که شیت شما‌را ببندد و به سراغ یک وب سایت دیگر برود. این زمینه همینطور تاثیری بدون واسطه در درجه وب سایت شما در گوگل خواهد داشت.

ما یک نوشته‌علمی بدون نقص در مسئله سرعت سایت و مداقه آن منتشر کرده‌ایم. این نوشته‌ی‌علمی هم میتواند اهمیّت سرعت بالای یک وبسایت را برای شما بدیهی نماید، هم به شما حافظه بدهد که چه‌طور میتوانید سرعت اینترنت‌وب سایت خویش را بسنجید.

ریسپانسیو بودن (Responsive) یا این که عکس العمل گرایی وب سایت

ریسپانسیو بودن به‌این معنا میباشد که تارنما شما خودش را با مجموع اندازه‌های کاغذ (کامپیوتر، تبلت و موبایل همدم) تطبیق دهد. این خصوصیت یاری می‌نماید که هر کسی با هر دستگاهی به راحتی بتواند از وبسایت شما به کار گیری نماید.

در سال 2015 بود که گوگل خاطرنشان کرد جستجوهای صورت گرفته با گوشی بیش تر از 50% تک تک جستجوهای گوگل را مشمول می شوند. برای تارنما شما هم عین همین مورد راست گو میباشد. یعنی اکثر یوزرها شما با تلفن همراه به سراغتان می آیند. پس بسیار اصلی میباشد که وبسایت خویش را برای تلفن همراه‌های گوشی فراهم نمایید. اما مساله صرفا یوزرها نیستند. هنگامی که کاربری از روش موبایل در گوگل کاوش می‌نماید، سکو‌های بلندتر برای وبسایت‌هایی خواهد بود که ریسپانسیو می باشند، به این دلیل‌که به کارگیری از آن‌ها برای استفاده کننده موبایل ریلکس‌خیس میباشد. پس ریسپانسیو بودن روی ترافیک وبسایت شما از گوگل هم تاثیرگذار خواهد بود.

ما در نوشته‌ی‌علمی ریسپانسیو چیست و چرا عنایت داراست به طور بدون نقص به مساله برخورد گرایی پرداخته‌ایم و طرق نظارت ریسپانسیو بودن یک تارنما را به شما گفته‌ایم.

داینامیک (Dynamic) بودن تارنما

داینامیک یا این که پویا بودن اینترنت‌وبسایت، یکی مفاهیم ابتدایی در ساخت وب سایت میباشد که آشنایی آن بسیار التفات دارااست. وقتی که وبسایت شما داینامیک باشد، قسمت‌های متعدد آن به یکدیگر متصل می باشند. یعنی به عنوان مثالً وقتی که شما یک نوشته‌علمی تازه در وب لاگ خویش منتشر می کنید، این نوشته‌ی علمی در ورقه مهم وب سایت شما نیز اکران داده می گردد.

هنگامی که تارنما شما داینامیک باشد، گسترش آن ریلکس میباشد. البته در صورتی‌که تارنما شما استاتیک (غیر داینامیک) باشد، آن وقت اضافه کردن تجهیزات نو، بلاگ‌نویسی و ... چندان ریلکس نخواهد بود. پس عملاً تارنما شما بیشتر از یک معرفی معمولی، کاربردی نخواهد داشت.

اما بایستی بدانید که ما در نوشته‌ی‌علمی ای کامل‌خیس، معنی وب سایت استاتیک و تفاوت آن با تارنما داینامیک را کاملا توضیح داده‌ایم. سفارش میکنیم برای فهم عالی مسئله، بدین مقاله هم رمز بزنید.

وجود قابلیت و امکان وب لاگ نویسی در وبسایت

محتوا، عضو طلاق‌ناپذیر دنیا وب میباشد. هنگامی شما در وبسایت خویش مطالب آموزشی در مورد استخراج و کارتان داشته باشد، یوزرها ریلکس‌خیس به شما اتکا می‌نمایند. ولی برای آنکه بتوانید در تارنما خویش نوشته‌ی علمی منتشر نمایید، مایحتاج میباشد که وبسایت شما از قابل وب لاگ نویسی پناه نماید. پس در صورتیکه قصد دارید حضوری دور از شوخی در دنیای وب داشته باشید و صرفا به معرفی خویش بسنده نکنید، مطمئن گردید که وبسایت شما وبلاگی داراست.

پیاده سازی ظاهری وبسایت (User Interface)

ظواهر تارنما شما عنایت اکثری دارااست. ظواهر او‌لین چیزی میباشد که اعتنا یوزرها را به خویش جلب می‌نماید و می تواند اثر قابل توجهی روی آن ها داشته باشد. پس می بایست اعتنا ویژه‌ای به آن داشته باشید. 

فرض فرمائید هنگامی وارد یک منزل می شوید، شیوه‌ی تزئین و دکور داخلی منزل مجذوبتان می‌نماید و دیگر دلتان نمی‌آید از منزل خارج بیاید. یک اینترنت‌وبسایت هم به همین صورت میباشد. در‌حالتی که ظواهر اینترنت‌تارنما مجذوبتان نماید و پیاده سازی گرافیکی آن را دوست داشته باشید، بدین مضمون‌ میباشد که وقت بیشتری را در آن صرف خواهید کرد. ظواهر وبسایت با واژه User Interface (یا این که به اصطلاح UI) هم شناخته میگردد. 

کدنویسی منزه پوسته وب سایت

واپسین مساله‌ای که بهتر میباشد به آن دقت داشت، کدنویسی پوسته میباشد. هر چقدر که یک پوسته تمیزتر و عالی نوشته گردد، گسترش آن ریلکس‌خیس خواهد بود و با اشکالات کمتری روبرو می گردد. به علاوه کدنویسی بهتر و رعایت اصول صحیح سبب ساز داشتن مرتبه بهتری در گوگل هم می شود. اما تحقیق این مساله شاید چندان شل نباشد و حقیقتاً موردنیاز هم وجود ندارد که وقت بسیار متعددی را صرف آن نمایید. تنها مطمئن باشید که یک مجموعه ماهر تارنما شما‌را می‌سازد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد