مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

آشنایی با فریم‌ورک‌های بک اند (Backend)

چارچوب‌ها یا این که به عبارتی کادر‌ورک‌های بک اند (Backend)، اساس‌های مهم برای گسترش نرم افزار‌ها برای برندها در سراسر دنیا می‌باشند. در واقع سوای کادر‌ورک Backend، اینترنت‌تارنما شما پابرجا نمی‌ماند. در عین اکنون فریمورک‌های بخش اعظمی وجود دارا هستند طراحی سایت در مشهد که گزینش یک آیتم مطلوب را طاقت فرسا می‌نماید. در‌این نوشته‌علمی از وب لاگ آسا قصد داریم ۶ کادر‌ورک عالی جان دار را از جنبه‌های متفاوت نظارت کنیم. پیش از اینکه درباره قاب‌ورک‌های بک‌اند عمیق شویم، عالی میباشد اولیه ببینیم که کادر‌ورک دقیقا چیستند و چرا بایستی از آنان به کار گیری نمائید.
کادر‌ورک بک‌اند (Backend Framework) چیست؟
کادر‌ورک‌های بک‌اند چارچوب‌هایی در سمت سرور میباشند که برای بی‌دردسر ایفا شدن شغل های پیشرفت‌دهنده‌ها ساخت‌و‌ساز گردیده‌اند. این قاب‌ورک‌های اینترنت‌نرم افزار بیشتر روی لهجه‌های اسکریپ‌نویسی مانند جاوا اسکریپت، لاراول و Node.js یا این که لهجه‌های کامپایل گردیده مانند جاوا و سی‌شارپ متمرکز می‌باشند. در کل پیشرفت Backend بیشتر بر منطق تجاری و جواز امنیتی و احراز نام و نشان متمرکز میباشد.
چرا بایستی از یک Backend Framework به کارگیری فرمائید؟
غرض اساسی یک چارچوب بک‌اند، خودکارسازی عالی سربارهای مربوط به بسط نرم افزار میباشد.
در مجموع بعضی از مزایای استعمال از فریمورک‌های Backend برای بسط اینترنت عبارتند از:
صرفه‌جویی در طول
مقیاس‌پذیری
امنیت
استحکام
ترکیب
ضمن این، اصلی میباشد که به حافظه داشته باشید که اکثر چارچوب‌های بک‌اند متن-گشوده می باشند.
شایسته ترین قاب‌ورک‌های بک‌اند کدامند؟
همان گونه که میدانید اکنون تعداد متعددی قاب‌ورک بک‌اند با خصوصیت‌های متعدد در بازار وجود داراست. از این رو شناختن هر مورد از آنان و شناخت با مزایا و معایبشان می تواند در تعیین صحیح یک کادر‌ورک به شما یاری دهد. به دنبال ۶ آیتم از مهمترین کادر‌های بک‌‌‌اند را با هم نظارت میکنیم.
۱- کادر ورک بک‌اند جنگو (Django)
Django یک چارچوب متن-گشوده پیشرو مطابق لهجه نرم‌افزار‌نویسی پایتون میباشد و از ساختار MVC استعمال می‌نماید. این چارچوب برای پیشرفت وب سایت‌هایی با قابلیت و امکان‌های زیاد (Feature-Rich) مطابق مقر داده تاسیس شده است و یکی بی آلایش‌ترین چارچوب‌های گسترش Backend به شمار می‌رود.
قاب‌ورک بک‌اند جنگو (Django)
خصوصیت‌های جنگو

مقیاس‌پذیری بهتر
امنیت بالا
توسعه و گسترش سریع
با صرفه بر طبق سئو
مزایای جنگو
جنگو چارچوبی میباشد که یادگیری آن به نسبت سهل وآسان میباشد و به پیشرفت‌دهنده‌های بک‌اند یاری می‌نماید تا آحاد مراحل ایجاد کرد یک اینترنت‌تارنما را از آغاز تا آخر سرعت بخشند.
این چارچوب، با گروه پهناور‌ای از قابلیت و امکان‌ها، به کاربرانش یاری می‌نماید شغل های بی آلایش‌ای مثل احراز نام و نشان مخاطب، مدیر محتوا، نقشه‌های وب سایت (Sitemaps) و … را پیاده‌سازی نمایند.
جنگو امنیت مطلوبی را ارائه می دهد. این امکان به خودداری از ایرادات امنیتی مانند کلیک‌ربایی (Clickjacking)، اسکریپت میان‌سایتی (Cross-Site Scripting)، جعل درخواست و تزریق SQL یاری می‌نماید.
چارچوب جنگو تمامی کاره میباشد و میتواند برای گونه های مختلفی از اپلیکیشن‌ها استعمال شود. سیستم‌های مدیر محتوا، پلتفرم‌های محاسباتی و نرم افزار‌های کانال‌های اجتماعی، مثال‌هایی از این نرم‌افزار‌ها میباشند که برای توسعه و گسترش آن ها میتوانید از جنگو به کارگیری نمایید.
کادر‌ورک جنگو، همینطور مقیاس‌پذیری بالایی ارائه می دهد و یکی‌از دوست داستنی‌ترین قاب‌ورک‌های بک اند میباشد که بخش اعظمی از تارنما‌های پیشرو از آن به کارگیری می‌نمایند.
معایب جنگو
جامعه توسعه و گسترش Backend به کار گیری از جنگو را ترجیح نمی‌دهد، چون در دست گرفتن کمتری بر پروسه گردش فعالیت دارا‌هستند.
برخی از توسعه و گسترش‌دهندگان جنگو را مورد قابل قبولی برای پروژه‌های خرد نمی‌دانند؛ چون به کدنویسی بیشتراز حد نیاز دارااست.
قواعد خاصی ندارد و در سود خطاها زیادی را برای پیشرفت‌دهندگان ساخت می‌نماید؛ مانند سرعت ذیل در بسط، سطح راحتی تحت و اجزای ضد‌و‌نقیض.
۲- قاب‌ورک بک‌اند لاراول (Laravel)
یکی از دیگر از چارچوب‌های بک‌اند متن-گشوده، لاراول میباشد. این کادر‌ورک برای توسعه و گسترش نرم افزار‌های بر اساس سیمفونی (Symfony) به کار گیری میگردد که پیاده سازی معماری آنان از نوع سبک-ویو-کنترلر میباشد. همینطور این پکیج‌سیستم تفکیک گردیده، مجهز به یک مدیریت تعلق (Dependency) منحصر به فرد میباشد.

قاب‌ورک بک‌اند لاراول (Laravel)

عالی میباشد بدانید لاراول در بالا فهرست پراستفاده‌ترین قاب‌ورک‌های Backend جای دارد. این کادر‌ورک، در حین مراقبت نرم افزار‌ها و ابزارهای استقرار، آیتم‌های زیادی را برای دسترسی به مقر‌های داده ارتباط‌ای در دست بسط‌دهندگان قرار میدهد.

رسیدگی بیشتر: پردرآمدترین گویش های اپ نویسی

خصوصیت های لاراول
تامین از معماری MVC
سفر ایمن
یونیت‌آزمایش (Unit-Test) انحصاری
امنیت بدون نقص
مزایای لاراول
لاراول یک API معمولی داراست که درایورهایی را برای Amazon SES، Mandrill، SparkPost و SMTP ارائه میدهد.
اجرای روند احراز نام‌و‌نشان با لاراول معمولی و سهل و آسان میباشد.
لاراول دارنده یک پروسه رئیس خطای از پیش تنظیمات‌شد‌ه‌است که با کتابخانه Monolog یکدست میباشد و از تعدادی در اختیار گرفتن‌کننده حمایت می‌نماید.
لاراول از یک‌سری بک‌اند کش مانند Memcached و Redis پناه می‌نماید. این قاب‌ورک از درایور کش فولدر به کارگیری می‌نماید که تحت عنوان ابزار ذخیره شی در سیستم پوشه فعالیت می‌نماید.
معایب لاراول
در مقایسه با بقیه کادر ورک‌های بک‌اند، لاراول نسبتا کندتر میباشد.
به‌روزرسانی‌ها گاه به گاه این چارچوب بک‌اند، خطرها و ریسک‌هایی را برای بسط‌دهندگان به یار دارااست؛ به‌ویژه هنگامی که فارغ از گذراندن روند صحیح صورت پذیرد.
در مقایسه با بقیه چارچوب‌های بک‌اند مانند Ruby on Rails یا این که Django، جانبداری لاراول محصور میباشد.
۳- قاب‌ورک بک‌اند اکسپرس جی‌اس (Express JS)
این چارچوب که به عنوان کادر‌ورک اینترنت‌نرم افزار Node.js هم شناخته میگردد، پایین تایید صلاحیت MIT در دسترس میباشد. از این چارچوب می توانید برای تشکیل داد اینترنت‌نرم افزار‌ها و فعال کردن API‌ها به کارگیری نمایید. در واقع Express.js یک کادر‌ورک استاندارد سرور Node.js میباشد. گفتنی میباشد این کادر‌ورک از سه قسمت اساسی درست شده میباشد: یک جزء حمایت کننده به اسم MEAN، یک قاب‌ورک فرانت‌اند به اسم AngularJS و یک نوع مقر داده به اسم NoSQL.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد