مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

یک سایت به چه چیزهایی نیاز دارد؟

نیازهای ما برای ایجاد کرد یک وب سایت کاربردی چیست؟
عنصر مهم و حیاتی برای هر سازمان یا این که بیزنس در دنیای دیجیتال، داشتن یک اینترنت ‌وبسایت کاربردی و قشنگ میباشد. طراحی سایت در مشهد یک اینترنت‌وبسایت تحت عنوان نماینده آنلاین سازمان شما شغل می‌نماید و برای برقراری رابطه با مخاطبانتان، ارائه داده ها و سرویس ها و حتی ارتقاء فروش تولیدها بسیار دارای اهمیت میباشد. در‌این نوشته‌علمی از استوار سامانه، به بعضی از کارداران و اجزای مهم که یک تارنما برای کارایی عالی نیاز دارااست، پرداخته گردیده‌است.
پیش نیاز‌های کلی طراحی وب به دو نصیب کلی تقسیم میشود:
بخش فنی: این بخش مشتمل بر مواقعی مانند دامنه، هاست، سیستم مدیر محتوا، افزونه‌ها و پلاگین‌ها (که برای سیستم‌های رئیس محتوا آنلاین هست)، و کدنویسی میباشد. این مورد ها زیرساخت‌های ما یحتاج برای ساخت و فعال سازی یک وب سایت را مهیا می‌نمایند. بخش فنی مشمول جنبه‌های فنی و تکنولوژیک ایجاد کرد وب سایت میباشد.
نصیب محتوایی: این نصیب مشتمل بر مواقعی مانند متن، تصویر، ویدیو، و هیبت‌ها میباشد. این مفاد محتوای وب سایت را تشکیل می دهند و به یوزرها امداد می‌نمایند تا داده ها موردنیاز خویش را پیدا نمایند. در واقع هرچیزی را که یوزرها مشاهده کرده و با آنتعامل داشته باشند را، محتوا میگویند.
نصیب نخستین: نیازهای فنی برای تشکیل داد یک تارنما کاربردی چیست؟
وظایف بخش فنی مشتمل بر پیاده سازی و توسعه و گسترش ساختار سایت، به کار گیری از لهجه‌های نرم‌افزار‌نویسی (مانند HTML، CSS، JavaScript و PHP)، گزینش و استعمال از فریمورک‌ها و ابزارهای مرتبط، مدیر مقر داده، باصرفه‌سازی تلاش و امنیت تارنما میباشد.
به صورت خلاصه این بخش مربوط به ساختار و کارایی وبسایت میباشد و مقصود آن ساخت یک وبسایت عملی و کارآمد میباشد که به دنبال به رسیدگی آن‌ها در استوار سامانه می پردازیم.
1.دامنه و سرور(هاست و سرویس ها میزبانی):
برای طراحی سایت خویش، نیاز به تعیین و خرید یک دامنه یا این که در واقع به عبارتی ادرس تارنما (اسم تارنما) دارید. همینطور، برای قرار دادن وبسایت در دسترس مردم، نیاز به میزبانی اینترنت (هاستینگ) دارید تا پوشه‌های وب سایت را در سرورهایی که مدام به وب متصل می باشند، حفظ نمایید. سرور‌ها کامپیوترهایی با hardware کارکشته می‌باشند که مدام آنلاین بوده و آن را از موسسه ها گوناگون هاستینگ میتوانید تنظیم فرمائید.
2. لهجه اپلیکیشن ‌نویسی و فریمورک:
تارنما‌ها با به کارگیری از گویش‌های نرم‌افزار‌نویسی مانند HTML، CSS و JavaScript ساخته می گردند. برای تسریع و سهولت در توسعه و گسترش، میتوانید از فریمورک‌های مشهور مانند React، Angular یا این که Laravel استعمال فرمائید.
همینطور برای تولید امکان‌ها و عملکردهای غامض‌خیس در وبسایت، ممکن میباشد نیاز به اپلیکیشن‌نویسی سمت سرور داشته باشید. در‌این حالت، برای توسعه و گسترش نصیب‌های مقر داده، اتصال به خدمت‌های فرنگی، پردازش داده‌ها و بقیه عملیات توسعه یافته، بایستی از گویش‌ها و فریمورک‌های مربوطه مانند PHP (با فریمورک‌های Laravel یا این که Symfony)، Python (با فریمورک‌های Django یا این که Flask) یا این که Ruby (با فریمورک
Ruby on Rails) به کارگیری فرمایید.
3. مقر داده، قلب تپنده یک وب سایت:
در واقع، مقر داده نقش بسیار مهمی در کارایی وبسایت داراست و داده ها مایحتاج برای اکران و کوشش درست وب سایت را در خویش ذخیره و مدیر می‌نماید. در یک سایت، داده ها مانند محتوا، یوزرها، تولیدات، سفارشات، ایده ها و بقیه داده ها مربوط به وب سایت به طور سازماندهی گردیده در مقر داده ذخیره می شوند.
این داده ها به طور جداول و ارتباط‌های مرتبط در مقر داده ذخیره میشوند تا بتوانند به طور اثرگذار و سریع در وب سایت به کارگیری شوند.
مقر داده می تواند داده ها مختلفی را در جداول و رکوردهای مرتبط ذخیره و مدیر فرمایید. این داده ها میتوانند از منابع گوناگون مانند هیبت‌های ورودی، نام نویسی یوزرها، خصوصیات کالا و... گردآوری شوند.
4. پیاده سازی رابط کاربری (UI) و تجربیات کاربری (UX):
پیاده سازی رابط کاربری دربرگیرنده پیاده سازی گرافیکی صفحه ها، نصیب‌ها، منوها و دکمه‌ها میباشد که یوزرها با آنها تعامل دارا هستند. همینطور، تجربیات کاربری بایستی باصرفه و دلپذیر باشد تا یوزرها بتوانند به راحتی از وب سایت به کارگیری نمایند. در حالتی‌که بخواهم به گویش معمولی به شما بگوییم در واقع، به رنگ‌بندی، نوع پوسته، تم، تصاویر گزینش گردیده، لوگو، رده دکمه ها و... هر چیزی که به زیبایی سایت مرتبط باشد و جنبه بصری برای استفاده کننده داشته باشد را، ui,ux می‌نامند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد