مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

وب ۳ یا web3 چیست؟

دنیای تکنولوژی در ادامه بسط میباشد و مدام تجهیزات جدیدی را برای راحتی اشخاص به عالم طراحی سایت در مشهد عرضه می‌نماید. متمرکز بودن به میلیاردها نفر در کانال جهانی اینترنت امداد کرده و زیرساخت‌های استوار و مستحکمی را برای میلیاردها نفر در کانال جهانی آن ها ساخت و ساز نموده است. به‌طورکلی، چنانچه چیزی متمرکز باشد، قابلیت و امکان بررسی اشخاص یا این که نهادها را بر قضیه خاصی ساخت می‌نماید. یعنی یک‌سری اشخاص یا این که نهادها بر روی آن تحقیق دارا‌هستند. برای مثالً خزانه‌ها سازمان های متمرکزی محسوب می شوند و میتوانند روی جریان سرمایه و پول تاثیرگذار باشند.
کانال جهانی اینترنت هم نوعی پلتفرم متمرکز میباشد، البته تکنولوژی جدیدی به‌این عرضه رویه پیدا کرده که از تمرکززدایی استقبال می‌نماید و در حالا تشکیل داد، بهره برداری و مالکیت کاربرانش میباشد. این تکنولوژی Web3 اسم داراست و توان را از دست کمپانی‌ها گرفته و در چنگ اشخاص قرار می دهد. درپی این نوشته‌ی‌علمی درباره ی اینترنت 3 و خصوصیت‌های آن با شما حرف می کنیم.
web3
اینترنت 3 چیست؟
نخسین بار اسم اینترنت 3 یا این که وب نسل سوم را گاوین وود (Gawin Wood) که از نهاد‌گذاران اتریوم و پولکادات به حساب می آید به فعالیت پیروزی. اینترنت 3 (Web3) سومی نسل از بسط و بسط تکنولوژی اینترنت میباشد. وب نسل سوم یا این که Web3 ایده جدیدی میباشد که وب را در سطح جهانی توسعه و گسترش می دهد. این نوع اینترنت یا این که وب بر روی تکنولوژی بلاکچین سازه گردیده و غیرمتمرکز میباشد. تک تک پرداخت­‌ها هم در‌این ورژن اینترنت با ارزهای دیجیتال ایفا میگیرد.
اینترنت که به‌تیتر اینترنت جهانی هم شناخته می‌گردد، مبنا اساسی به کارگیری از وب، ارائه سرویس ها اینترنت‌وب سایت و اپ میباشد. غرض از تولید اینترنت 3 هم این میباشد که وب همگانی گردد و در دسترس کلیه عموم دنیا قرار بگیرد. ولی هیچ بنیان یا این که مرکزی هم نباید بر این وب عمومی در دست گرفتن و تحقیق داشته باشد.
یکی از دیگر از هدف ها وب اینترنت 3 این میباشد که بتواند با استعمال از تکنولوژی‌های توسعه یافته‌خیس هوش تصنعی، هدف اشخاص را عالی شعور نماید. از جملهً هنگامی چیزی را سرچ میکنیم اینترنت 3 عالی مراد مارا می فهمد و خوب قادر است به ما یاری دهد تا به هدفمان برسیم.
اینترنت 3 چیست؟
اینترنت 3 هنوز کامل شدن نشده و هیچ‌کس نمی‌داند که‌این نسل از وب چه شکلی خواهد بود. به همین ادله هنوز یک تعریف و تمجید متعارف و پذیرفته‌گردیده جهانی از این تکنولوژی نیست. بااین‌اکنون، آنچه بدیهی میباشد این میباشد که اینترنت 3 تأکید متعددی بر غیرمتمرکز بودن خواهد داشت و از فناوری‌های مطابق بلاک چین استعمال متعددی خواهد کرد. اینترنت 3 همینطور از یادگیری ماشینی و هوش تصنعی (AI) برای یاری به همت خوب نرم‌افزار‌های کاربردی هوشمندتر و سازگارتر به کار گیری خواهد کرد.
یکی‌از دیگر از جنبه‌های اینترنت 3 معنا اینترنت معنایی میباشد. ازجمله عده ای که از تکنولوژی معنایی در اینترنت تامین کرده‌اند، تولیدکننده اینترنت، گروه برنرز لی (Tim Berners-Lee) میباشد.
بیش تر از 10 سال به طول انجامید تا اینترنت مهم به اینترنت 1 و آنگاه به اینترنت 2 منتقل خواهد شد. به این ترتیب انتظار می‌رود که کامل شدن و مهیا‌سازی اینترنت 3 به به عبارتی اندازه یا این که شاید هم بیشتر ارتفاع بکشد. اینترنت 1 ارائه‌دهندگان ثابتی داشت که عموم از روش آن ها اینترنت‌تارنما‌ها را می خوانند، ولی به‌ندرت با آنان تعامل داشتند.
اینترنت 2 یک اینترنت تعاملی و اجتماعی میباشد که قابلیت و امکان همیاری میان یوزرها را مهیا می‌نماید. البته اینترنت 3 قادر است در کارایی هر دو یعنی کیفیت تشکیل داد اینترنت‌وب سایت و برقراری رابطه عموم با آن ها تغییر و تحول ساخت نماید.
وب غیرمتمرکز چطور فعالیت می‌نماید؟
در تکنولوژی‌های اینترنت 1 و اینترنت 2 لهجه اپلیکیشن‌نویسی HTML برای پوسته‌بندی صفحه ها اینترنت به کارگیری می گردد. HTML در اینترنت 3 همچنان یک لایه اصلی خواهد بود، ولی طریق اتصال آن به منابع داده و محل ذخیره منابع داده قادر است تا حدودی با نسل‌های گذشته اینترنت گوناگون باشد.
اکثری از اینترنت‌تارنما‌ها و نسبتاًً کلیه اپلیکیشن‌های کاربردی در بعدازظهر اینترنت 2 برای ارائه داده‌ها و امداد به فعال کردن تلاش به‌نوعی از مقر داده متمرکز متکی می باشند. با اینترنت 3 به‌مکان مقر داده متمرکز، نرم‌افزار‌ها و سرویس ها از یک بلاک چین غیرمتمرکز به کار گیری می‌نمایند. با بلاک چین دیگر هیچ نظارتی بر روی اینترنت نخواهد بود و خویش عموم می‌باشند که آن را در دست گرفتن می‌نمایند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد