مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

سیستم مدیریت محتوای دروپال چیست؟

اولیه مرحله ورود به دنیای دستیابی‌وکار اینترنتی، ایجاد کرد یک اینترنت‌وب سایت میباشد. در قبلی پیاده سازی و طراحی وب، کاری بسیار سخت، تخصصی و وقت‌گیر بود. البته امروزه با وجود گونه های سیستم‌های مدیر محتوا، قابلیت و امکان طراحی سایت و ساخت و ساز طراحی سایت در مشهد صفحه ها نو در حین کوتاه، به‌راحتی آماده گردیده‌است. یک کدام از مهمترین سیستم‌های مدیر محتوا، سیستم تارنما ساز دروپال (Drupal) میباشد که فارغ از نیاز به علم فنی، قابلیت ایجاد کرد اینترنت‌وب سایت را آماده می‌نماید. ولی سیستم مدیر محتوای Drupal چیست و چرا تا این اندازه دارای اهمیت میباشد؟
دروپال چیست؟
دروپال، نوعی سیستم رئیس محتوا میباشد، که به شما یاری می‌نماید فارغ از داشتن علم فنی، در وبسایت خویش، قابلیت درج نوشته‌علمی، خبر، اطلاع رسانی فروش و… را داشته باشید. در واقع دروپال، یک cms انعطاف‌پذیر، بدون پول و منبع‌گشوده با یک جامعه فعال و بسیار بزگ میباشد. امروزه میلیون‌ها ارگان، سازمان و کمپانی، از دروپال برای وب سایت خویش به کارگیری می‌نمایند، سوای اینکه نیازی به پیاده سازی داشته باشند.
او‌لین ایده تشکیل داد سیستم دروپال، در سال ۲۰۰۱ صورت گرفت و فعلا این سیستم به ورژن مبنا ۸ به یاروهمدم هزاران ماژول کاربردی و متنوع رسیده میباشد.
خصوصیت‌های دروپال چیست؟
خصوصیت‌های دروپال
به عبارتی‌طور که گفته شد، دروپال، قابل انعطاف افزاری میباشد که میتوانید از آن برای ساختن یک اینترنت‌وبسایت به کارگیری نمایید. این اپ به‌تیتر یک سیستم مدیر محتوای امروزی، از خصوصیت‌های بسیار خیر و خوبی برای مدیر وبسایت برخوردار‌است. ولی معایبی نیز دارااست. ولی خصوصیت‌‌های دروپال چیست؟ به دنبال به برخی خصوصیت‌های مثبت و منفی این نرم‌افزار اشاره می کنیم.
مزایای دروپال چیست؟
مدد از لهجه فارسی
فعلا پوسته دروپال برای اشکال لهجه‌ها در دسترس میباشد، به عنوان مثال آن ها می‌اقتدار به گویش‌های راست‌چین مانند عربی و فارسی اشاره نمود.

آماده بودن قابلیت و امکان ایجاد کرد هر نوع اینترنت‌وب سایت
انعطاف‌پذیری بالای ساختار دروپال، به‌سیرتکامل‌ای میباشد که می توانید به‌وسیله آن هر نوع سایتی را فعال‌سازی نمائید.

متن گشوده و مجانی بودن اپ دروپال
برنامه دروپال به طور متن گشوده (Open Source) و بدون‌پول، پیاده سازی و منتشر شد‌ه‌است. البته بدون‌پول بودن، فقط در حالتی که میباشد که نیاز به یک وب سایت بسیار معمولی داشته باشید. شما می توانید با پرداخت هزینه و ساخت تغییرات در هسته سیستم، از آن به طور سفارشی سازی گردیده، به کارگیری فرمایید.

دسترسی به پوسته‌های متنوع
نرم‌افزار دروپال، دارنده پوسته‌های بدون‌پول و تجاری متعدد برای فعال سازی هر نوع اینترنت‌سایتی میباشد. البته دقت به‌این نکته ضروری میباشد که، تنوع پوسته‌های جانور در‌این سیستم نسبت به بقیه بقیه سی ام اس‌ها از تعداد و تنوع نادر‌تری برخوردار‌است. به این ترتیب هزینه ساخت سایت با دروپال منحصربه‌فرد و متنوع، نسبت به بقیه سیستم‌ها بیشتر میباشد.
دسترسی به ماژول‌های متعدد
ماژل‌ها در اپلیکیشن دروپال، قابلیت اضافه کردن تجهیزات متفاوت و همینطور فردی سازی را برای این سیستم مهیا می‌نمایند. با اضافه کردن ماژول‌ها، قابلیت و امکان متبوع مانند یک بسته قابل انعطاف افزاری جانبی به وب سایت اضافه شود.
امنیت بالا
از حیث امنیتی، می‌قدرت تیتر یکی ایمن‌ترین سیستم‌های رئیس محتوا را به دروپال بخشید. گروه امنیتی دروپال به توجه پیگیر هرگونه گزارش از خطاها امنیتی آن میباشند.
غیر از مزایایی که گفتیم، بضاعت cash سازی و اوپن سورس بودن، نیز از دیگر خصوصیت‌های بهتر دروپال به‌شمار میروند.
معایب دروپال چیست؟
عدم پناه تخصصی
دروپال یک سیستم بدون پول میباشد که هیچ مجموعه یا این که شرکتی، وظیفه حفاظت از مجموع به کارگیری‌کنندگان آن را ندارد. این سیستم همت می‌نماید با امداد بها آفرینی بسط پیدا نماید. البته درصورتی که هنگام به کار گیری از پوسته دروپال در اینترنت‌وبسایت، با مشکلی روبه‌رو گردید، بایستی هزینه نیاز به یک حمایت کننده برای رفع نقص‌ اینترنت‌تارنما را پرداخت فرمایید.
خلل امنیتی به‌ادله محبوبیت بالا
هسته سیستم دروپال، به ‌ادله مجانی و متن گشوده بودن، برای هر شخصی قابل مشاهده و قابل تغییر تحول میباشد. به این ترتیب، دروپال را تنها از تارنما قانونی دانلود فرمایید. همینطور در‌صورتی‌که نقص‌ امنیتی در یک پوسته ساخت و ساز گردد، هر سایتی که در حالا به کار گیری از آن میباشد، پایین اثر قرار گرفته و امکان هک شدن دارااست.
مثال‌های مبنی بر سیستم دروپال
کمپانی‌های خرد و گران قدر متعددی در جهان، برای اجرا پروژه‌های خویش از سیستم دروپال استعمال می‌نمایند و پروژه‌ها و خدمت‌های قابل انعطاف افزاری متنوعی را به مشتریان خویش ارائه می دهند. در پی مثال‌‌های جهانی و اهل ایران مبنی بر سیستم دروپال را در پوسته جدول ببینید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد