مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

خطای 500 یا Server error 5xx چیست؟


هنگامی که سرورهای یک وبسایت با قوانینی ناهماهنگ و غیر مترقبه رو به رو شوند، خطای ۵۰۰ فیس میدهد. خطاهایی که با اسم ۵۰۰ شناخته میگردند، خطاهایی می باشند که از وصال درخواست به سرورهای یک وب سایت دوری می‌نمایند. زمانی که شما می خواهید سایتی را گشوده نمایید، مرورگر منتخب شما درخواستی را به سرورهای متفاوت وبسایت متبوع ارسال می‌نماید. بعد از این که درخواست‌های مربوطه به‌این سرورها می‌رسند، پایین پژوهش قرار می گیرند و پردازش میشوند.

ارور 500 Server error 5xx

بعد از اتمام روند پردازش، مرورگر شما هدرهایی را مثل هدر http اخذ می‌نماید و با استعمال از کدهای http، فیض‌ی درخواست را به مخاطب استحضار می دهد. به عنوان مثال در حالتی‌که شما با کد ۲۰۰ مواجه گردید، به‌این مفهوم میباشد که موقعیت ارسال درخواست بسیار مناسب میباشد ولی چنانچه کد ۵۰۰ را ملاحظه کنید، می بایست بدانید که از سوی سرورهای وبسایت، هیچ پیامی اخذ نشده میباشد و در واقع اختلال مهم در تلاش این سرورها میباشد. درین وضعیت، سرور متبوع شما با ارور 500 Server error 5xx مواجه گردیده‌است.

دلایل متعددی وجود دارا هستند که می‌‌توانند منجر به وجود وارد شدن خطای ۵۰۰ در یک تارنما شوند البته مهم ترین دلایلی که دراین مورد وجود دارا‌هستند حاد بودن دیتا، اشتباه بودن داده ها مقر، نقص‌ در طی بندی php، نادرست بودن مجوزهای فولدر، حاد بودن پرونده htaccess، خطاها مرتبط با پلاگین‌ها و وجود خلل در پوشه‌های وردپرس میباشد.

خطاهای ۵۰۰ با نحوه‌های مختلفی نشانه داده میشوند که در اکثر اوقات این نحوه‌ها، خطاهای ۵۰۰ با حروف لاتین یاور می باشند؛ ولی گه گاه هم ممکن میباشد در یک وبسایت شما با پیغامی همانند پیغام « سرور با خطای داخلی یا این که اشتباه در تنظیمات مواجه گردیده است» رو به رو گردید که در اینگونه قوانینی نقص‌ اساسی به به عبارتی خطاهای متعدد ۵۰۰ گشوده می گردد.

خطای 503 (service unavailable)
503 Service Unavailable یک کدام از مهم ترین خطاهایی میباشد که در آن پیامی روی وب سایت مشاهده می‌گردد که‌این پیام با عبارت خدمت در دسترس وجود ندارد، اشتباهات را به کاربر می رساند. اساسا خطای ۵۰۳ بین خطاهایی که با اسم خطای ۵۰۰ پر اسم و رسم می‌باشند، به معنای عدم حاضر بودن خدمت دهنده‌ وب سایت میباشد. در‌این اشتباه سرورهای تارنما بضاعت و توان خدمت دهی خویش را از دست داده‌اند و این دستور در زمانبر بازه زمانی قادر است به ساختار بهینه سازی وبسایت زخم دورازشوخی وارد نماید.

اما در طول‌هایی که شما سرگرم آپ تو دیت کردن افزونه وبسایت خویش می باشید و یا این که در حین‌هایی که بایستی پوسته وبسایت وردپرس خویش را بده بستان نمایید، می توانید از این اشتباهات به شکلی با صرفه سود ببرید. امروزه برای این که تا حد متعددی از بروز خطای ۵۰۳ پرهیز نمایند، آن را سفارشی سازی می‌نمایند. یعنی برای اکران دادن این نادرست از پیام‌های گوناگون و متفاوتی فایده میگیرند که‌ گاه برخی از این پیام‌ها قادر است از بروز این اشتباه پرهیز نماید.

خطای 504 (Gateway Timeout)
یکی از دیگر از اشکال خطای ۵۰۰ که ممکن میباشد برای هر کاربری اکران داده خواهد شد، خطایی میباشد که به سرورها بستگی دارااست. این اشتباه با اسم خطای ۵۰۴ شناخته میشود و در پایین گروه‌ی خطای سرور ارور http ۵۰۰ خطای سرور طبقه بندی میگردد، نوعی اشتباه میباشد که در شکل عدم خدمت دهی سرورها صورت میدهد.

زمانی که یک سرور در یک تارنما پاسخی را به سرور دیگر که به کامل شدن کردن درخواست مرورگر درگیر میباشد می رساند و این سرور درگیر نمی‌تواند این جواب را اخذ نماید، خطای ۵۰۴ صورت داده میباشد. در‌این غلط در دست گرفتن وبسایت از دست در اختیار گرفتن کننده‌ها بیرون میگردد و می بایست اقداماتی برای رفع این ارور شکل بگیرد.

در اکثر اوقات وقت ها خطاهای ۵۰۴ این مفهوم را به استفاده کننده می رسانند که به هر ترازو که مجال جابجایی داده ها طراحی سایت در مشهد دربین سرورها ارتقاء پیدا نماید، به به عبارتی واحد سنجش به طور همزمان انقضا کاهش پیدا خواهد کرد و در فیض سرور به خیر و خوبی عمل نمی‌نماید. این اشتباه در هر مرورگری فیس میدهد و ممکن میباشد پیغام‌های متفاوتی را به مخاطب اکران دهد.
چه‌گونه خطاهای 500 وب سایت را پیدا کنیم؟
خطای سرور
یادگرفتن رفع خطاهای 500 یا این که Server error 5xx
گونه های ارورهایی که در صفحه های سایت چهره میدهند، نیاز به راهکارهای متمایزی برای برطرف شدن دارا‌هستند. این راهکارها عبارتند از:
رفع ارور 503 (service unavailable)
برای این که بتوانید خطای ۵۰۳ را برطرف فرمایید، راهکارهای مختلفی ارائه گردیده‌اند. این اشتباه که خطای سرور مبنا میباشد، در دو سمت استفاده کننده و سرور در گیر غلط می شود که برطرف کردن هرکدام از این مشکلات راهکارهای مختلفی دارااست. در حالتی‌که قرار میباشد شما در سمت مخاطب خطای ۵۰۳ را برطرف نمایید، آغاز می بایست روتر، مودم و دستگاهی را که با آن وارد یک وب سایت گردیده‌اید به طور دوباره راه‌اندازی نمایید.

در‌صورتی‌که با راه‌اندازی دوباره این خدمت‌ها متوجه شدید که نمی‌توانید به وبسایت مربوطه دست پیدا نمایید و هنوز خطای ۵۰۳ برطرف نشده میباشد، بایستی dns وبسایت را نظارت فرمایید. خلال این چاره، شما می توانید در طی اکنون وب سایت متبوع را ببندید و بعدا به آن رجوع‌نمایید. با اعتنا بدین که پیام Service Unavailable اکثر اوقات هنگام ارتقاء تردد وبسایت فیس میدهد، شما میتوانید با شکیبایی و طاقت به محتوای یک وبسایت دسترسی پیدا نمائید.

در صورتی این نادرست از سوی سرور باشد، ممکن میباشد بدین راحتی برطرف نشود. بدین ترتیب در حالتی که که با استعمال از جوملا یا این که وردپرس تارنما را ساماندهی کرده‌اید، می بایست پلاگین‌های بلا استعمال‌ای که درین قابل انعطاف افزارها وجود دارااست را از فی مابین ببرید و آنها‌را غیر فعال نمایید. خلال این، عالی میباشد که شما از پوسته‌های پیش فرض موقت سود بگیرید تا در غایت خطای ۵۰۰ و خطاهای پایین دسته‌ی آن را از میان ببرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.