مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

طراحی ریسپانسیو چیست؟

معنا ریسپانسیو چیست؟
Responsive که در فارسی با کلمه و واژه‌ی واکنشگرا هم مطرح می شود، روشی برای ساخت وب سایت میباشد که سبب میشود صفحه ها اینترنت در اشکال دستگاه‌ها و اندازه‌های برگه اکران به نیکی ارائه شوند. طراحی سایت در مشهد بدین مضمون‌ که ظواهر اینترنت‌وب سایت در مجموع دستگاه‌هایی که استفاده کننده با آن از تارنما دیدن می‌نماید (مثل تلفن همراه، تبلت، لپتاپ و..)، مطلوب و با صرفه باشد.
امروزه یوزرها با گوشی، تبلت، لپتاپ و.. از وب به کارگیری می‌نمایند. صفحه ها اینترنت بایستی به سیرتکامل‌ای باشند که استفاده کننده موقع به کارگیری از آن نیاز به زوم کردن، اسکرول کردن افقی و… را نداشته باشد، متن ها خوانا و دکمه‌ها قابل کلیک باشند.
به تصویر پایین نگاه فرمائید. این یک مثال از پیاده سازی رسپانسیو میباشد. در نمایشگر گوشی و تبلت دکورا سیون عناصری که در نمایشگر کامپیوتر بوده عوض شده میباشد تا برای بیننده رابط کاربری مطلوب‌تری را ساخت‌و‌ساز نماید.
پیاده سازی ریسپانسیو
در پیاده سازی ریسپانسیو طراح وب سایت بایستی بر حسب تجارب و ابتکار خویش برای هر سایز از شیت یک طرح مطلوب در حیث بگیرد. به تصویر آجل دقت نمائید.
این کاغذ‌ی اینترنت در نمایشگر لپتاپ دارنده سایدبار و یک منو در پهنا کاغذ میباشد. این کاغذ می بایست در نمایشگر تلفن همراه ظواهر گردآوری‌تری داشته باشد.
پیاده سازی برخورد گرا
همانگونه که در تصویر آینده می بینید، ظواهر ارکان این شیت در نمایشگر تلفن همراه پاره ای عوض شده میباشد. عنا وین منو پایین هم قرار میگیرند و با یک دکمه گشوده و بسته می گردند. نصیب سایدبار نیز از کنار شیت حذف و مطالب آن به انتهای برگه منتقل گردیده‌اند.
در واقع عکس العمل‌گرایی، یک تکنولوژی میباشد که صفحه ارایی با دقت به سایز مرورگر به طور خودکار تغییر و تحول می‌نماید.

مفهوم ریسپانسیو بودن وبسایت

چرا عکس العمل‌گرا بودن وب سایت اساسی میباشد؟
ریسپانسیو بودن صفحه ها سبب ساز میگردد استفاده کننده حین مراجعه به تارنما، تجارب‌ی بهتری داشته باشد. فارغ از نیاز به زوم کردن در ورقه کل مطالب را بخواند، تصاویر را ببیند به سیرتکامل‌ای که به کارگیری از اینترنت‌وب سایت برای وی آزاردهنده نباشد.
همینطور برخورد‌گرایی صفحه ها تاثیر بسیار خیر در seo خواهد داشت. گوگل به اینترنت‌وبسایت‌هایی که برای یوزرها خویش قیمت قائل گردیده و برای راحتی آن‌ها پیاده سازی قابل قبولی دارا هستند، بیشتر دقت می‌نماید! یعنی شانس شما برای قرارگیری در سطرهای اولیه از نتیجه ها کاوش بیشتر میشود. برای داده ها بیشتر به ورقه‌ی یادگرفتن‌ بهینه سازی رجوع‌نمایید.

اعتنا: در صورتی قصد دارید پیاده سازی پوسته وب سایت خویش را به شرکتی بسپارید، مسلماً از Responsive بودن پیاده سازی مطمئن گردید.
عکس العمل‌گرا بودن همه صفحه های تارنما از قانون ها مهم پیاده سازی‌های گروه ادمین وب سایت میباشد.
آزمایش ریسپانسیو بودن وبسایت
ابزار های متعددی میباشند که صفحه های وبسایت شمارا رسیدگی و معیار رسپانسیو بودن آن را انتخاب می‌نمایند. یک کدام از شایسته ترین ابزارهای آزمایش ریسپانسیو، ابزار گوگل میباشد که می توانید برای مشاهده‌ی آن از لینک و پیوند تحت امداد بگیرید.
آزمایش برخورد گرا بودن وب سایت
چه‌طور یک تارنما ریسپانسیو داشته باشیم؟
صفحه ها وب سایت حین نرم‌افزار نویسی بایستی به طور برخورد‌گرا پیاده سازی شوند. این نرم افزار نویس میباشد که هنگام ساخت سایت انتخاب می‌نماید موادسازنده HTML در هر نمایشگر چه‌گونه کنارهم قرار بگیرند. برای مثالً در صورتیکه پهنا ورقه از ۴۲۵ پیکسل کمتر باشد معین میباشد استفاده کننده با تلفن همراه وارد وب سایت گردیده و بایستی موادتشکیل دهنده برگه به سیرتکامل‌ای کنارهم قرار بگیرند که برگه‌ی تارنما درین پهنا شایسته ترین ظواهر را داشته باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.