مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

جنگو چیست؟

در صورتی‌که کلمه و واژه جنگو (Django) را در گوگل کاوش فرمائید، می بینید که جنگوی تارانتینو ( فیلم جنگوی آزاد گردیده تاثیر کوئنتین تارانتینو کارگردان آمریکایی) بسیار دارای اسم و رسم‌خیس از جنگوی پایتون میباشد. البته ما عاشقان پایتون هستیم و با جنگوی دوستداشتنی و طراحی سایت در مشهد توانمند خودمان عمل داریم. جنگو یکی‌از دوستداشتنی‌ترین قاب ورک‌های پایتون میباشد که مزایای متعددی دارااست و در پروژه‌های گران قدر میتواند اکثری از نیازمندی‌های برنامه نویس ها را رفع نماید. ولی جنگو چیست؟ کاربردهای جنگو در پایتون به چه شکل میباشد؟ در‌این مقاله قصد داریم بدین سوالهای جواب دهیم و به ملاقات جنگوی جوان برویم.
جنگو یک کدام از کادر ورک‌های بر طبق اینترنت و سطح بالا در پایتون میباشد که مبنی بر معماری (Model-View-Template) یا این که MVT هست. قاب ورک، دسته استانداردها و چارچوب هایی میباشد که به برنامه نویس ها در گسترش خوب کدها امداد می‌نماید. جنگو بدون پول و منبع گشوده (Open Source) میباشد، اوراق متعددی دارااست و برای برنامه نویس ها مجرب، نقطه امنی در پیشرفت نرم افزار‌های بر اساس اینترنت به حساب می آید.
این قاب ورک در سال 2003 و بوسیله یک مجموعه قابل انعطاف افزاری فعال در حوزه حمایت وبسایت‌های خبری بسط یافت. این دسته با گروه بندی کدهای مندرج و به کارگیری از صفحه آرایی پترن‌های متعدد، مسئله گسترش کادر ورک جنگو و معرفی آن را در سال 2005 آماده کردند. جنگو سعی می‌نماید ساخت وب سایت را بی آلایش نماید و اشتباهات تعامل با مقر داده‌ها را کم کند. درین قاب ورک عملکرد گردیده که تمامی اجزا در زمینه ی با هم بوده و قابل به کارگیری دوباره باشند.
مزایای جنگو چیست؟
مزایای جنگو
تکنولوژی جنگو خلال سرعت بالا، خصوصیت هایی دارااست که تا حد متعددی نیازها و نگرانی‌های برنامه نویس ها را در لحاظ گرفته و به رفع آنها یاری می‌نماید. این زمینه سبب ساز گردیده که جنگو به یکی برگزیدگان کادر ورک‌های پایتون در سال‌های اخیر تبدیل خواهد شد.بخش اعظمی از برنامه نویس ها خصوصیت‌ها بلندتر جنگو را این چنین مجموعه بندی می‌نمایند:
بدون نقص بودن جنگو
جنگو به تمامی موردها مایحتاج در بسط نرم افزار دقت کرده و با ارائه مستندات کامل و استانداردهای پیاده سازی اصولی، می تواند در همگی جوانب فرآیند گسترش اینترنت یا این که نرم افزار برنامه نویس ها را حفاظت نماید. استعمال از جنگو در نرم افزار نویسی، برای استحصال و شغل های مدرن بسیار پر کاربرد میباشد چون می تواند خاطر شما‌را بابت فرایند رو به پیشرفت پلتفرم‌های آنلاینی که دارید، شل نماید.
امن بودن
جنگو با شعار اجرا شغل های صحیح پیاده سازی گردیده است و در حوزه امنیت، شما‌را از بخش اعظمی از مشکلات رایج امنیتی بدور نگه میدارد. در‌صورتی‌که از جنگو به کار گیری می کنید بابت مواقعی مانند امنیت اکانت‌های کاربری و داده ها یوزرها ورودی (Session) نگران نباشید.
امکان حمل و پیشرفت در بسترهای متفاوت
جنگو به لهجه پایتون مندرج میباشد و به همین عامل غیر وابسته از سرور، بر روی سیستم‌های مختلفی مانند ویندوز، لینوکس، مک و غیره قابل انجام میباشد. همینطور این کادر ورک، به نیکی بوسیله مدد کنندگان سرویس ها میزبانی اینترنت پناه می شود.
پر استفاده بودن
برای ایجاد کرد اشکال مختلفی از وب سایت‌ها در مورد‌های ساخت‌و‌ساز محتوا، خبری، رسانه‌های اجتماعی و غیره می‌اقتدار از جنگو بهره برد. این کادر ورک با کادر ورک‌های سمت استفاده کننده (Client-Side ) تعامل متعددی دارااست و توان تبدیل محتوا در فرمت‌های متعدد HTML، JSON، XML و غیره را دارااست.
امکان محافظت
جنگو قابلیتی برای استعمال چندباره از کدها مهیا می‌نماید و با خودداری از تایپ کردن کدهای تکراری، به معیار متعددی وسعت کدها را کاهش میدهد. همینطور امکان مجموعه بندی کدهای مرتبط در یک ماژول را برای به کارگیری دوباره داراست.
مقیاس پذیری
پروژه‌های گران قدر یا این که خرد برای جنگو فرقی نمی کنند. این کادر ورک کار کشته بضاعت و توان تامین و گسترش پروژه‌های خرد و تبدیل آنها به پروژه هایی با ترافیک و وسعت متعددی از داده ها را دارااست. کمپانی‌های مطرح دنیا برای گسترش بخش اعظمی از ایده‌های خویش، جنگو را گزینش می‌نمایند.
دفاع از دیتابیس‌ها و بهینه سازی
جنگو از مقر داده‌های متعددی مانند MySql، Oracle، SQLite و غیره جانبداری می‌نماید و با دقت به نوع پروژه، قابلیت و امکان به کارگیری از یک‌سری مقر داده را هم‌زمان مهیا می‌نماید. جنگو در seo سایت‌ها نیز امداد بخش اعظمی می‌نماید. نشانی صفحه ها در جنگو به صورت URL میباشد و این موضوع سبب ساز seo وب سایت و بهبود بهینه سازی می‌گردد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.