مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

نحوه صحیح نصب و کانفیگ SQL Server

نصب اسکیوال سرور به طور خیلی تخصصی و حرفه‌ای :
بعداز تنظیم بستری مطلوب و حرفه‌ای جهت نصب اسکیوال سرور مبادرت به نصب اسکیوال سرور نمائید. طراحی سایت در مشهد مثلا تلاش فرمایید در سرور خویش از RAID10 و هاردهای SSD به کار گیری کنید.برای بالا بردن امنیت و سرعت و Performance سرور و دیتابیس ها عملکرد فرمایید در حالتی که سازمان شما امکانش را دارااست برای سرور خویش دست‌کم از پنج درایو که‌این درایورها به طور فیزیکی تماما از هم غیروابسته گردیده اند، به کارگیری نمائید. یک درایو برای سیستم استدلال و درایو دوم برای Data File دیتابیس ها و درایو سوم برای Log File دیتابیس ها و درایو چهارم برای دیتابیس Tempdb و درایو پنجم برای بقیه پوشه مثلا Backup به کار گیری فرمایید.
اسکیوال سرور ورژن های مختلقی داراست. در دور و بر های عملیاتی و اصلی بهتراست ورژن Enterprise Core Base را نصب نمائید. بعداز قرار دادن DVDی مرتبط با اسکیوال سرور در ماشین خویش، وارد فولدر ای که setup در آنجا جای‌دارد گردیده و بر روی setup دابل کلیک نمائید.
در‌این‌صورت‌ پنجره ایی بر طبق صورت تحت نمایان می شود. در سمت چپ بر روی Installation کلیک فرمائید و بعد در سمت راست بر روی آیتم اولیه یعنی مورد New SQL Server standaloneinstallation or add features to an existing installation کلیک فرمائید. این گزاره بدین معناست که نصب یک اسکیوال سرور نو به تنهایی (واژه و کلمه stansalone به معنای به تنهایی)، و یا این که افزودن فیچرهایی به اسکیوال سرور های که از گذشته وجود دارا‌هستند.
در‌این حالت پنجره ایی مبتنی بر صورت ذیل نمایان میگردد. درین پنجره مبتنی بر صورت پایین با سه آیتم مواجه خواهید شد :
1 – Specify a free edotion : شما میتوانید با گزینش این آیتم به برهه زمانی شش ماه به صورت بدون‌پول ورژن های Evaluation و یا این که Developer و Express را نصب فرمائید.
2 – use pay-as-you-go billing Microsoft Azure : این مورد مرتبط با مباحث Azure است.
3 – Enter the product key : در‌صورتی‌که در صورتی Licence تنظیم کرده باشید و این اپلیکیشن را خریداری کرده باشید، هنگام نصب اسکیوال سرور این نصیب را تعیین نموده و Product key خویش را وارد نموده و بعد تیک مرتبط با I have a SQL Server Licence only را نماد می‌زنیم(یعنی اینجانب تنها می‌خواهم از Licence به کارگیری کنم و نیاز به تامین ندارم). بر روی دکمه Next کلیک می نماییم.
در‌این‌حالت‌ پنجره ایی بر پایه ی صورت پایین نمایان می‌گردد. در‌این مرحله تعدادی ضوابط مرتبط با Licence درج شده میباشد که برای ما اهمیتی ندارد. سوای خوانده این متن، تیک مرتبط با I accept …. را نماد زده و بر روی Next کلیک می نماییم.
در این حالت پنجره ایی مبنی بر صورت پایین نمایان می شود. از آنجایی که ما نیازی به نگهبانی کمپانی مایکروسافت جهت آپ تو دیت کردن این برنامه نداریم، لذا نیازی به زدن این تیک در‌این برگه نداشته و فورا بر روی دکمه Next کلیک می نماییم.
در‌این حالت پنجره ایی مبتنی بر صورت ذیل نمایان میگردد. درین پنجره به ظواهر شما خطایی را مشاهده می‌نمایید مطابق این که اسکیوال سرور به صورت اتومات نمی تواند به روز های خویش را از وب بگیرد، زیرا ما در شیت قبلی تیک مرتبط با نگهبانی را نزدیم (زیرا ما Licence خریداری نکرده ایم)، تنها کافیست بر روی دکمه Next کلیک کرده تا به مرحله آن گاه برویم.
در‌این پنجره مبتنی بر صورت پایین هیچ تیکی را نمی زنیم. این کاغذ مرتبط با پیکربندی سمت Azure است که ما ربطی ندارد.
در‌این مرحله شما میتوانید با زدن تیک مرتبط با Azure Extension for SQL Server ، اکستنش Azure را نصب کنید. این اکستنشن برای فعالیت با SQL Server در شرایط ابری (Azure) میباشد که به درد ما در کشور‌ایران نمی‌خورد. این تیک را نمی زنیم. بر روی دکمه Next کلیک می نماییم تا به ورقه آن‌گاه برویم.
در‌این‌حالت‌ پنجره ایی مبتنی بر صورت پایین نمایان می‌گردد. درین پنجره شما میتوانید هرکدام از خدمت های اسکیوال سرور را که میخواهید را جهت نصب نشان بزنید. قابل ذکر میباشد که بر روی هرمورد از فیچرها که بایستید یک تفصیل مختصر در سمت راست نمایان میگردد و فعالیت آن خدمت را به طور مختصر اکران می‌دهد. در صورتیکه در حالتی که مورد اولیه را مبنی بر صورت تحت آرم بزنید در‌این‌صورت‌ برای شما سه عدد از خدمت های اسکیوال سرور نصب خواهند گردیده که عبارتند از :

1 - خدمت SQL Server یا این که به عبارتی Engine اسکیوال سرور : این خدمت مهم ترین خدمت یا این که Feature اسکیوال سرور بوده که حتی خدمت های دیگر هم به آن متعلق می‌باشند. این خدمت هسته پردازش داده (کارهایی از قبیل اضافه کردن، بازنویسی،حذف و آپ دیت رسانی و سئو و ...) را بر ذمه داراست.

2 – خدمت Agent : Agent یکی‌از دیگر از خدمت های اسکیوال سرور بوده که وظیفه اجرای Job ها، Alert ها و ارسال آدرس اینترنتی ها را به ذمه داراست. Job ها نیز یک کدام از آبجکت های اسکیوال سرور بوده که عملیات شما (عملیاتی همانند Backup گیری و Rebuild ایندکس ها و غیره) در مدت متعدد را به صورت خود کار انجام می نمایند.

3 - خدمت Browser : یکی‌از دیگر از خدمت های اسکیوال سرور، خدمت SQL Server Browser میباشد. این خدمت ، این قابلیت و امکان را به شما می‌دهد که به یاری این خدمت متوجه گردید که بر روی چه ماشین هایی اسکیوال سرور نصب گردیده‌است. این خدمت جزء خدمت های Shared Features میباشد. یعنی به ازای مجموع Instance ها، یک خدمت SQL Server Browser روی ماشین شما نصب گردد. درصورتی که شما روی ماشین یا این که سرور خویش صرفا یک ورژن اسکیوال سرور یا این که به عبارتی Default Instance را نصب نموده اید ، جهت ارتقاء امنیت سرور خویش، مسلما این خدمت را غیرفعال نمائید.
یاداوری : در‌این ورقه ابدا مسیر نصب خدمات اسکیوال سرور را تغییر تحول ندهی و اذن دهید که در درایو C نصب شوند.
بر روی دکمه Next کلیک فرمائید تا به ورقه آن گاه منتقل گردید.
در این‌حالت پنجره ایی بر پایه ی صورت تحت نمایان میشود. درین مرحله در صورتی‌که در صورتی شما از پیشین Instance ایی تحت عنوان Default Instance نصب کرده باشید (فرض فرمائید یک Instance روی این سرور تا قبل از این نصب نموده اید) در این حالت Instance ایی که دراین جا در حالا نصب آن میباشید ، تحت عنوان Named Instance به اکانت آمده و بایستی یک اسم دلخواه وارد فرمایید و بر روی دکمه Next کلیک نمائید.
یادآوری : در شرایطی که روی سروری برای نخستین دفعه اسکیوال سرور را نصب فرمایید ، آن Instance تحت عنوان Default Instance محسوب گردد، که اسم پیش فرض آن MSSQLSERVER میباشد(مگر اینکه اسم آن را جهت ارتقا امنیت تغییر‌و تحول داده باشد که معمولا اکثر اشخاص اسم پیش فرض را تغییر تحول نمی دهند). مبتنی بر صورت پایین اسم Instance خویش را CreditCard قرار می دهم. بر روی دکمه Next کلیک کرده تا به مرحله آنگاه برویم. قابل ذکر میباشد که درصورتی که به‌این کاغذ اعتنا فرمائید در میانه این ورقه ویژگی ها مرتبط با Instance هایی که پیش از این نصب نموده اید را خواهید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.