مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

نقش www در دامنه و سایت وردپرسی

مطمئنا شما هم با این دست اتفاقاتی رو به رو شدین که هنگامی یکی دوستان و یا این که مشتریان شما که قصد استعمال از سرویس ها ارائه گردیده بوسیله وب سایت شما رو داره ازتون میخواد تا نشانی تارنما رو بهش اعلام نمائید و در همین حین شما اسم دامنه را به ایشون اعلام می کنید البته در همین حین که استفاده کننده شما در هم اکنون یادداشت برداری نشانی تارنما شما میباشد با خودش پیش از استارت تایپ کردن کلمه و واژه www رو زمزمه میکنه و پس از اون اسم دامنه ای که بهش اعلام کردید وارد میکنه و در شرایطی‌که بیشتر از این خوش شانس باشید خواهید رویت کرد که هنگامی در مرورگر دامنه شما‌را وارد میکنه گشوده هم از www استعمال میکنه. حال ممکنه تا در چندین تجارب این چنینی شما هم مثل اینجانب از طرف مقابل پرسش بپرسید که چرا هم در طی تایپ کردن نشانی و هم در هنگام وارد کردن نشانی در شیت مرورگر از www به کار گیری کرده؟ مطلقا پاسخ های خیر به دست خواهید آورد که طراحی سایت در مشهد در اینجا چندین مثال از این جوابهایی رو که خویش اینجانب اخذ کردم رو اعلام می‌کنم که عبارت بودند از، بهتر برای ورود به هر سایتی می بایست از www استفاده نمود؛ مگه سوای www هم تارنما بالا میاد؟ و…
WWW چیست؟
www مخفف عبارت World Wide Web است که در معنای دنیا اینترنت، اینترنت دنیا‌گستر، یا این که به صورت معمولی اینترنت را در بر می‌گیرد و یک سامانهٔ اطلاعاتی از پرونده‌های ابرمتنی متصل‌به‌هم میباشد که از روش کانالٔ جهانی وب قابل دسترسی می‌باشند. به‌یاری یک مرورگر اینترنت می‌قدرت صفحه های اینترنت (که مشتمل بر متن، تصویر، ویدئو و بقیه محتویات چندرسانه‌ای میباشند) را مشاهده و به‌امداد ابرپیوندها در بین آن ها تکان‌کرد. درحال حاضر با این حالت یک پرسش گران قدر در ذهنیت شما صورت میگیره و از خودتون می پرسید که استعمال از www یا این که سوای www در وردپرس؟ کدوم یک کدام از نشانی ها میتونه چه از لحاظ عامه‌پسند بودن و چه از از نگاه seo عالی باشه؟ در‌این نوشته‌علمی قصد دارم تا به نظارت مزایای به کارگیری از www یا این که سوای www در وردپرس بپردازم و با استناد به همین مزایا و معایب ببینیم که آیا تارنما ما مشتمل بر www باشه عالی خواهد بود و یا این که فارغ از www و در پایان هم به راهکارهایی برای تغییر تحول نشانی URL وب سایت وردپرس به www بپردازم که میتونید از اون استعمال کرده و نشانی خودتون را سازه به نیاز و موعظه که در‌این نوشته‌ی‌علمی به شما ارائه خواهم بخشید تغییر‌و تحول دهید. البته پیش از ادامه و آغاز کامل در ارتباط با نوشته‌ی علمی لازمه تا به یک تعریف‌و‌تمجید منطقی از WWW دست پیدا کنیم و برای اینکه بدونیم www چیست تعریفی خوب از اونچه که در ویکی پدیا اومده نمیتونم براش داشته باشم.
از نگاه فنی هیچ دلیلی نیست که اسم وبسایت به طبعً با www استارت خواهد شد و اولی سرور اینترنت در “info.cern.ch” قرار داشت. استعمال از پیشوند www یک توافق میباشد که میان سازمان‌های ارائه دهنده سرویس ها اینترنت انجام یافته میباشد تا کلیه اسم‌های صاحبخانه از یک پروتکل تقلید نمایند؛ به عنوان مثال، اکثری از سازمان‌ها اسم سرور مهم پروتکل گوفر کوچک را به طور gopher.wherever.edu تعریف و تمجید می‌نمایند و از پیشوندهای دیگری به کارگیری می‌نمایند تا بتوان از چند سرور اینترنت به کار گیری نمایند. بعضا از مرورگرها به طور اتوماتیک www را به آغاز و “.com” را به انتهای URL تایپ گردیده اضافه می‌نمایند. در مرورگرهای وب اکسپلورر و فایرفاکس موزیلا با فشار دادن هم‌زمان کلیدهای ctrl و Enter پیشوند “http://www.” و پسوند “com.” به انتهای URL اضافه میگردند.

هم اکنون به لحاظ شما از این تعریفی که در ویکی پدیا از www اومده چه تعریفی رو میشه داشت و چه برداشتی میشه کرد؟ خُب، مبتنی بر این تمجید ویکی پدیا از www آورده شده که هیچ استدلال فنی و خاصی وجود نداره که می بایست و قطعا ما از www در نشانی وب سایت خودمون به کار گیری کنیم، بلکه این تنها تحت عنوان یک توافقنامه ای بوده که فی مابین سازمانهایی که نسبت به ارائه سرویس ها اینترنت می پردازند اعمال گرفته گردیده تا یک همبستگی و نظم خاصی رو در نشانی ها ساخت‌و‌ساز نمایند.

آیا وجود پیشوند WWW در seo وبسایت تاثیری داراست؟
فارغ از اینکه به موضوعات حاضیه دراین باره بپردازم سازه به چیزی که خویش گوگل اعلام کرده هیچ تفاوتی دربین به کارگیری از www یا این که سوای www در وردپرس و یا این که هر نوع سایتی وجود نداره و براین اساس دلیلی هم وجود نداره که استعمال از www یا این که سوای www تاثیری بی واسطه و یا این که حتی غیرمستقیم در بهینه سازی وبسایت شما داشته باشد. ولی نکته مهمی که درین دربین وجود داره اینه که ما تنها بهتره تا یک توشه برای مدام تصمیم خودمون رو بگیریم تا از www یا این که فارغ از www برای وبسایت خودمون به کار گیری کنیم، می‌پرسید چرا؟ خُب تماما معلوم هستش، زمانی ما بیایم و در بین دو راهی به کارگیری از www یا این که فارغ از www مونده باشیم هرازگاهی می‌آیم و پیش خودمون حق تقدم هایی پیدا می کنم که به کار بستن یا این که به کارگیری نکردن از www میتونه این مزیت ها و این معایب رو داشته باشه و قصد به تغییر تحول مداوم اونها می‌گیریم، البته غافل از اینکه با اجرا این تغییرات موتورهای کاوش سرگردان میشن و بالاخره تکلیف برای اونها معلوم وجود ندارد که در URL تارنما شما از www قراره استعمال بشه یااینکه نشه، در‌این حالت صفحه های ایندکس گردیده تارنما شما که به زحمت اونها را در موتور کاوش به دست آوردید از دست رفته و به قعر حاصل موتور کاوش سقوط میکنند. پس لازمه تا بعداز نصب و فعال‌سازی وردپرس اولی اقدامی که می کنیم این باشه که تکلیف این شرایط رو برای به کار گیری از www یا این که فارغ از www در وردپرس مشخص و مشخص و معلوم کنیم.

البته فقط نکته ای که در‌این فی مابین برای استعمال از www یا این که فارغ از www در وردپرس وجود داره این خواهد بود که در صورتی‌که ما تصمیم گرفتیم تا از WWW استعمال کنیم می بایست مسلما کاری کنیم که کاربرانی که به نشانی تارنما ما سوای WWW وارد می‌شوند به نشانی با WWW ریدایرکت شوند، اون هم خیر هر نوع ریدایرکتی بلکه ریدایرکت به طور 301 که الزاما مسلما بایستی در اون رعایت گردیده باشد. به ذکر معمولی خیس در صورتیکه ما حالت WWW رو در وبسایت خودمون معلوم نکرده باشیم تارنما ما با دو نشانی mizbanfa.net/blog و www.mizbanfa.net/blog در دسترس قرار داره پس دراین‌صورت موتور کاوش مطالبی که در هر دو وضعیت بخواد تا ایندکس کنه رو تحت عنوان دو وبسایت ممکنه شناسایی کنه و همین زمینه منجر افت مرتبه و امتیاز ما گردد، ولی به جهت هوش تصنعی و مصنوعی بالایی که روز آپ تو دیت داره برای گوگل خوب و با صرفه خیس میشه به طور ظریف نمیشه در این زمینه نظر ها کرد البته احتمال اون هم به دور از انتظار وجود ندارد. این موقعیت در موقعیت برعکس هم تماما راست گو هستش و در حالتی که شما از نشانی سوای WWW به کارگیری می‌کنید هم بایستی کاری فرمایید تا کاربری که از روش نشانی با WWW وارد تارنما شما میشه به طور خود کار به نشانی وب سایت در وضعیت فارغ از WWW به طور 301 ریدایرکت گردیده و از ساخت دو دستگی که ممکنه برای لینک و پیوند های وب سایت شما بوجود بیاد از این روش خودداری نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.