مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مراحل طراحی سایت

خلاصه پروژه : که دربرگیرنده روئت کرد کلی پروژه و امکاناتی که بایستی در آن وجود داشته باشد در کنار ترازو مخاطبان و ارزشی که قرار میباشد وب سایت پایانی برای کاربرانش خلق و خوی نماید. طراحی سایت در مشهد هدف ها : برای پروژه معمولا 2 تا 3 غرض قابل سنجش معلوم می‌گردد تا دسته پیاده سازی بتواند با رعایت آن هدف ها شایسته ترین مورد ها را در طراحی وب رعایت نماید.آیا قرار میباشد در وب سایت محصولی به فروش رسد یا این که تنها برای آگهی از آن استعمال می شود ؟ جواب دادن به چنین سوال های در‌این مرحله و معین نمودن غرض برای وبسایت به گروه پیاده سازی امداد میکند بتوانند مشاهده کرد پر‌نور تری به پروژه داشته باشند و عالی تصمیم بگیرند.
یوزرها مقصود : یکی‌از مهم‌ترین روند در طراحی وب سایت ماهر این میباشد که بدانیم یوزرها غرض ما چه کسانی میباشند ؟ می بایست بدانیم که جنسیت یا این که مشقت سنی کاربرانمان در چه محدوده ای میباشد و حتی از چه کشورهایی به وب سایت ما وارد می شوند.آیا یوزرها وب سایت ما بیشتر از کامپیوتر دسکتاپ وارد وب سایت می گردند یا این که یوزرها موبایلی می‌باشند ؟ آیا برای خرید فرآورده وارد وب سایت میگردند یا این که در‌پی حصول داده ها و تلاوت مقاله‌ها وارد وبسایت میگردند ؟
مشخص و معلوم بودن یوزرها مقصود تارنما به مجموعه پیاده سازی امداد میکند در پیاده سازی گرافیکی و دکوراسیون قسمت های متعدد وب سایت, استاندارد های مایحتاج را رعایت نمایند.
پیام آخری : هر مجموعه طراحی وب سایت بایستی پیش از آغاز پروژه دقیقا بداند که آن پروژه قرار میباشد چه پیامی به کاربرانش برساند و این قضیه خصوصا در سایتهای شرکتی و سازمانی بسیار اساسی میباشد چون در‌این سایتها اعتبار و نام‌و‌نشان مارک آن‌ها دارنده پیام خاصی میباشد که بایستی از روش وب سایت هم به یوزرها منتقل خواهد شد.
زمانی پیام وب سایت برای یوزرها معلوم باشد گروه پیاده سازی هم قادر است تصمیم بگیرد که‌این پیام را به چه شکل و با چه ابزاری به کاربر برساند که برای وی ساخت‌و‌ساز جذابیت نماید و سبب ساز قربت هرچه بیشتر استفاده کننده و مارک گردد.


شرایط رقبا : امروزه برای هر نوع وبسایت و استخراج و کاری در وب صدها وبسایت حریف وجود داراست و طبیعی میباشد که برخی از عده ای که قصد دارا‌هستند وبسایت جدیدی فعال سازی نمایند می خواهند امکاناتی از وبسایت های حریف خویش را اسکن نمایند و آن را به یوزرها خویش بدهند. این قبیل امکاناتی که قصد دارید در وب سایت شما گنجانده گردد هم بایستی در جلسات پیش از آغاز پیاده سازی ذکر گردد و حتی اسم و پیوند سایتهای رقیبی که اکنون از این تجهیزات به کار گیری میکنند هم به دسته پیاده سازی داده خواهد شد تا بتوان روی آن محاسبه و نظارت کرد. این شغل در برآورد ظریف واحد سنجش هزینه و مجال مورد نیاز برای تحویل پروژه بسیار اصلی میباشد چون ممکن میباشد رئیس وبسایت بخواهد یک قابلیت و امکان بسیار جزئی (از نگاه خودش) را به وب سایت بیفزاید که از حیث فنی شغل بسیار وقت گیری باشد.پس خوب میباشد پیش از استارت پروژه راجع به همگی جوانب آن حرف و تصمیم گیری مطلوب گردد.

پس از برگزاری جلسات و نیازسنجی های نخستین، پروسه طراحی وب سایت به صورت پایین ایفا می گردد :
مرحله پیاده سازی وایر کادر Wireframe و مهندسی وبسایت Site architecture
درین مرحلی نمای کلی از وب سایت و صفحه ها آن به یاروهمدم تارنما مپ ساخت می‌گردد.ساخت وبسایت مپ سبب ساز می‌شود که مطمئن باشیم کلیه صفحه ها تارنما را معقول و پیاده سازی کرده ایم و چیزی جا نمانده میباشد و همینطور رابطه صفحه ها وبسایت با هم و تعاملی که بخشهای متعدد تارنما با هم دارا‌هستند درین نصیب ساخت و ساز میگردد.
در واقع وایر کادر نمایی کلی از پروژه و رابطه بخشهای آن با هم را اکران می دهد و همینطور مشخص و معلوم می‌گردد هر قسمت هر کجای تارنما قراردارد و چه‌طور با باقی مناطق در امر میباشد. معمولا وایر کادر چندبار بوسیله مشتری تغییر و تحول داده می گردد تا در غایت طرح اساسی و پذیرش گردیده تارنما معین گردیده و به مرحله پیاده سازی حقیقی رسد.
وایرفریم در ساخت وب سایت
مرحله پیاده سازی بصری
درین مرحله وایر کادر پذیرش گردیده به طراح گرافیک داده می‌شود تا تعدادی مثال طرح با رنگبندی های گوناگون از روی آن زده خواهد شد.پس از این مرحله مشتری می تواند نمای کلی وب سایت خویش را بصورت عکس ببیند و تا حد بسیار متعددی وبسایت پایانی هم مشابه همین طرح خواهد بود.
در مرحله پیاده سازی بصری رنگبندی وبسایت طوری گزینش می‌شود که با رنگ سازمانی و مارک تیم در زمینه‌ی باشد تا بتواند به عبارتی شم را به مخاطب پایانی منتقل نماید.پوسته گرافیکی هم ممکن میباشد با حیث مشتری تغییراتی را داشته باشد که پس از پذیرش پایانی برای اجرایی شدن به دسته نرم‌افزار نویسی ودیعه می گردد.
مرحله کد نویسی
در‌این مرحله هم گروه نرم‌افزار نویسی با دقت به کلام های انجام یافته در جلسات ابتدایی و نیاز سنجی استارت به کدنویسی قسمت های متفاوت تارنما میکند و رابطه مناطق و صفحه ها با هم را صورت می‌دهد.درین مرحله سی اس اس و کدهای پوسته اساسی و همینطور تجهیزات جانبی مانند فرمهای تماس با ما , اکران نشانی روی نقشه، سبد خرید و درگاهای پرداخت و بقیه تجهیزات وب سایت کدنویسی و انجام می‌گردد.
مرحله آزمایش وبسایت پیش از تکثیر
زمانی مرحله کدنویسی هم به آخر رسید فایلهای آخری وب سایت را پیش از تکثیر همگانی روی سرور آزمایش یا این که production server قرار می‌دهند و درین مرحله هم مشتری و هم مجموعه فنی بخشهای متفاوت وب سایت و درستی همت منوها,دکمه ها و بقیه عملگر ها را آزمایش میکنند و اشتباهات احتمالی هم درین مرحله رفع میگردد. حتی ممکن میباشد مشتری بخواهد قابلیتی را پس از دیدن ورژن حقیقی و واقعی وب سایت اضافه یا این که کاهش دهد که درین مرحله این فعالیت ایفا میگردد. همگی سایتها از دید درسی سعی در مرورگرهای متفاوت (وب اکسپلورر, فایرفاکس, کروم, اوپرا, سافاری) و همینطور روی سایزهای گوناگون مانیتور و گوشی آزمایش میگردد تا هیچ مشکلی در آن وجود نداشته باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.