مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

اصول طراحی هدر در سایت

برای اینکه با اصول پیاده سازی هدر آشنا بشیم میخوام براتون یه نمونه بی آلایش بزنم، تا اکنون گردیده برای خرید خرقه به یه راس تجاری تبارک برین که آکنده‌از فروشگاه های جامه فروشی، برای اینکه وارد هر کدوم از اون فروشگاه ها بشین به سردر فروشگاه ها و ویترینشون طراحی سایت در مشهد نگاه میکنین و هر کدوم براتون جالب خیس باشه وارد اون میشن هدر هم مثل سردر و ویترین فروشگاه میمونه هر چقدر دیدنی خیس پیاده سازی بشه احتمال اینکه مخاطب وارد تارنما بشه و در اون بمونه و وارد صفحه ها دیگر وب سایت بشه بیشتر میشه. درپی متن با هم حافظه می گیریم که موقع پیاده سازی هدر سایتمون از چه موادسازنده و اصولی استعمال کنیم تا هدر ما بتونه کاربری که وارد تارنما میشه رو جذب کنه و به بهینه سازی وبسایت ما یاری متعددی بکنه.
شناخت بیشتر با هدر
کلاً هدرسایت بالاترین بخش وب سایت که معمولا در کلیه صفحه های سایت وجود داراست اما لزوما هدر در همگی صفحه های با هم یکسان وجود ندارد. هدری که در برگه اساسی پیاده سازی میشه بسیار اساسی میباشد چون هنگامی که استفاده کننده وارد سایتتون میشه در بالا با آن مواجه میشه و به این ترتیب بهتره طوری پیاده سازی گردیده باشه که به طور هم‌زمان قضیه فرضی مخاطب و مسئله سایتتون رو اکران بده.
آیا می دانید هدر از تعدادی نصیب ساخته میشه؟
هدر ها میتونن از یک یا این که دو و یا این که سه قسمت تشکیل شوند. در اشکال سه بخشی یک نوار در بالای شیت قرار میگیره که به آن ( Top Bar ) گفته میشه و یک نوار در میانه که به آن Main Bar گفته میشه، که معمولا در‌این نصیب از یک تصویر یا این که تصاویری مربوط به زمینه و مقصود وبسایت به کار گیری میشه که مخاطب با دیدن آن به طور بصری در پهنا یک سری ثانیه متوجه نوع تجارت و قضیه تارنما شما بشه و یک نوار پایینی در که به آن Botton Bar گفته میشه که طراح بایستی با استعمال از نیازی که برای تارنما احساس میکنه از یک یا این که هر سه قسمت در پیاده سازی هدر سایت به کارگیری کنه. در پیشین برای ایجاد کرد هدر سایت معمولا از یک نوار باریک در بالای ورقه اساسی به کار گیری می شد البته دیدنی بدونین که امروزه دیگه اون پیاده سازی خیلی مرسوم وجود ندارد و بیشتر تلاش میشه که در پیاده سازی هدر از تک تک فضای کاغذ مهم استعمال بشه.

عنصرها اساسی در پیاده سازی هدر
ارکان اساسی در پیاده سازی هدر
با اعتنا به زمینه و نوع شغل سایتتون میتونین از این عنصرها در پیاده سازی هدر سایتتون به کار گیری کنین:

لوگو
همان گونه که می دانید هر تجارت یا این که تجارتی مارک یا این که یک شعار تبلیغاتی مختص به خودش داره، با قرار دادن لوگو تجارتتون در هدر هم سبب میشین که موتورهای جستجوی گوگل سریع خیس متوجه مورد تارنما شما بشن و هم سبب ماندگاری بشتردر ذهن استفاده کننده سایتتون میشین.

قابلیت و امکان کاوش
قابلیت کاوش از موادسازنده هدر
امکان کاوش برای استفاده کننده خیلی اساسی میباشد زیرا استفاده کننده شما دو ست داره مقاله یا این که کاغذ ای که دنبالش میگرده رو زود پیدا کنه.

سرویس ها وبسایت
این بخش معمولا در نوار سربرگ قرار داده میشه به عنوان مثال اگه در حوزه مشاور بهینه سازی فعال می باشید میتونین این نصیب یعنی مشورت کردن بهینه سازی را در نوارسربرگ قرار دهید و یا این که در حالتی که سرویس ها دیگری مانند خرید هاست یا این که سرویس ها seo دیگری هم دارین میتوانین درصورتی که نوار سربرگ شما نامرتب وجود ندارد این نصیب ها را هم در نوار سربرگ قرار دهید. و یا این که تحت عنوان تحت آیتم های ساخت وب سایت قرار بدید.

داده ها تماس
کاربری که وارد تارنما شما گردیده به هر دلیلی ممکن نیاز داشته باشه با شما تماس بگیره به همین خیال می بایست حواستون باشه که داده ها تماستون مثل شماره مهم، نشانی اینترنتی در شکل قابلیت آدرستون رو در فهرست ناوبری قرار به‌این یااینکه یه آیتم به عنوان تماس با ما در فهرست ناوبری داشته باشین که مخاطب با رفتن به اون ورقه بتونه به داده ها تماس با شما دسترسی پیدا کنه.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.