مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

نصب وردپرس در لوکال هاست xampp

لوکال هاست چیست ؟
چنانچه یه خرده با معانی کلمه ها انگلیسی شناخت داشته باشید به راحتی متوجه خواهید شد که لوکال هاست ( localhost ) در معنای هاست محلی میباشد . کلاً در سیستم های کامپیوتری ، واژه و کلمه لوکال عموما به سیستم خویش فرد اشاره داراست . در ارتباط طراحی سایت در مشهد لوکال هاست هم زمینه به این شکل میباشد و ما یک هاست محلی بر روی سیستم خودمان در مشت داریم که‌این هاست از سیستم ما و منابع آن ( هارد ، حافظه موقت و پردازنده ) تحت عنوان یک سرور به کارگیری می نماید .
اساسا زمانی قصد داریم تا بر روی پروژه خاصی که با لهجه های سمت سرور اپ نویسی می‌شود شغل کنیم ، می بایست آغاز بر روی لوکال هاست فعالیت کنیم و بعداز اینکه پروژه به اتمام رسید آن را بر روی یک هاست در وب که متصل به یک دامنه میباشد جابجایی دهیم . پس مضمون‌ لوکال هاست به صورت کلی همین میباشد و ما قصد داریم تا در روی کامپیوتر خودمان قابلیت این را داشته باشیم که با گویش های اپ نویسی قابل انجام در سمت سرور عمل کنیم . فقط تفاوت پروژه فعالیت گردیده بر روی لوکال هاست با پروژه های سطح اینترنت این میباشد که در شرایط لوکال هاست کسی حاذق به دیدن پروژه شما در وب وجود ندارد ، ولی بقیه جزئیات تماما یکسان میباشند .
وردپرس با لهجه نرم افزار نویسی php پیاده گردیده‌است ، و این گویش از این جهت که یک گویش سمت سرور میباشد ، مستلزم یک ماشین برای انجام میباشد . همگی مورد ها مایحتاج باطن یک هاست حقیقی وجود دارا هستند البته در کامپیوتر خویش ما این قابلیت در دسترس وجود ندارد . سیستم apache یک نرم‌افزار سرور اینترنت یک‌سری پلتفرم مجانی و منبع گشوده میباشد . در حالتی که بخواهیم به لهجه معمولی توضیح دهیم ، جهت مشاهده خروجی کدهای php ، ما به اینترنت سرور آپاچی نیاز داریم تا بتوانیم کد هایی که در لهجه ها اپ نویسی سمت سرور مثلا php درج شده میباشد را در یک خروجی مطلوب ، مشاهده و پردازش کنیم . اپ apache یک کدام از مفاد لازم جهت آغاز عمل با وردپرس میباشد .
البته آیتم دوم که برای فعالیت با سیستم وردپرس نیاز داریم یک مقر داده میباشد . از آنجایی که هر تارنما دارنده داده ها میباشد و این داده ها می بایست در محلی ذخیره خواهد شد ، از این جهت یک دیتابیس برای هر سایت داینامیک نیاز میباشد . میتوان از مقر داده های گوناگون جهت ذخیره و بازیابی داده ها بهره برد . یکی‌از پر اسم و رسم ترین دیتابیس ها ، Mysql است . پس اپلیکیشن مقر داده نیز جهت عمل با وردپرس جهت ذخیره سازی داده ها وبسایت برای ما نیاز میباشد .

البته برای آغاز شغل با وردپرس مایحتاج میباشد تا اینهمه مشقت کشید ؟؟ در جواب بایستی ذکر کرد نه!!
برنامه Xamp ( زمپ ) یکی برنامه های مشابه ساز سرور میباشد که با انباشته کردن apache , Mysql و یکسری سیستم دیگر در کنار هم ، عمل را برای ما بی آلایش کرده است تا فقط با نصب یک اپ ، بتوانیم به راحتی فعالیت خویش را شروع کنیم و محیطی همچون دور و اطراف یک هاست حقیقی وواقعی داشته باشیم . گرچه میتوان هر یک از قابل انعطاف افزارهای نام برده را نیز به صورت جدا از هم دانلود و نصب نمود و نهایتا شغل با وردپرس را شروع کرد . البته عقل حکم می نماید که برای راحتی عمل و اصلی خیس از کلیه داشتن یک سیستم یکدست از برنامه های مشابه ساز استفاده نمود . همینطور نصب هرمورد از خدمات به صورت جداازهم برای اشخاص مبتدی و تازه کار بسیار نقص‌ میباشد .

برنامه های مشابه ساز سرور که بسیار دوستداشتنی می باشند
درین نصیب به 3 اپ مشابه ساز اشاره گردیده است که ولی درین فراگیری نیز از یکی‌از این اپلیکیشن ها مستعمل میباشد

برنامه xampp ( زمپ – یک خدمت‌دهنده اینترنت کراس پلتفورم نرم افزار آزاد میباشد که از خدمت‌دهنده HTTP آپاچی ، مقر‌داده mysql و یک مفسر اسکریپت‌ های php و perl ساخته شده‌میباشد ) – قابل به کار گیری در اکثر سیسستم عوامل
اپ wamp ( ومپ سرور wampserver به پشته قابل انعطاف‌افزاری که برای مایکروسافت ویندوز میباشد بر می شود که به وسیله رومین بوردون ساخت و ساز گردیده و دربرگیرنده اینترنت‌ سرور آپاچی، اپن‌اس‌اس‌ال برای نگهبانی از ssl ، مقر داده mysql و گویش نرم‌افزار‌نویسی php میباشد ) – قابل استعمال روی سیستم استدلال ویندوز
اپلیکیشن mamp – قابل استعمال بر روی سیستم برهان های Mac
این سه مشابه ساز از مشهور ترین برنامه های مشابه سازی اینترنت سرور در سیستم دلیل می باشند که در واقعیت یک localhost برای شما ساخت‌و‌ساز خواهند نمود . از آنجایی که برنامه زمپ عمومیت بیشتری دارااست ، لذا در‌این یادگرفتن ، در نصیب متنی و همینطور ویدیویی ، عمل با این اپلیکیشن فراگیری داده گردیده‌است .

قدم اولیه – برنامه زمپ
او‌لین کام جهت نصب وردپرس بر روی سیستم ، دانلود اپ زمپ میباشد . اعتنا داشته باشید که نرم‌افزار های مشابه ساز به جهت حمایت از گویش های سمت سرور ، می بایست اعتنا داشت که با کدام ورژن های گویش های اپ نویسی سازش دارا هستند . در شرایطی‌که به ورقه دانلود اپلیکیشن زمپ مراجعه‌کنید ، خواهید روئت کرد که‌این اپ بر روی ورژن های خاصی از php ارائه شد‌ه‌است . اینک php ورژن 8 نیز در هم اکنون فعالیت میباشد . البته برای اینکه از جهت شغل با کدهای وردپرس نیز اختلال نداشته باشید پیشنهاد می کنیم تا نرم‌افزار زمپ را مطلقا با ورژن php 7 دانلود فرمائید . همینطور اعتنا داشته باشید که دانلود متناسب با ورژن سیستم دلیل شما شکل گیرد . سیستم ادله ما ویندوز و ورژن آن 64 بیتی میباشد پس دانلود را متناسب با آن و در ورژن php 7 دانلود می کنیم .

روند را می‌توانید همچون تصاویر ارائه گردیده ادامه داده و برنامه زمپ را دانلود نمائید . اعتنا داشته باشید که لینک و پیوند شیت دانلود این برنامه نیز خدمتتان ارائه شد‌ه‌است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد