مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

تگ Doctype در html

فرمان مخفف Document Type بوده و در او‌لین سطر از کد شیت اینترنت میباشد. فرمان به غنوان یک کدام از مهم‌ترین طراحی سایت در مشهد تگ های html به مرورگر نوع و ورژن مستعمل از لهجه اپلیکیشن نویسی HTML یا این که XHTML را اعلام می نماید. یعنی مشخص و معلوم کننده نوع و ورژن آن شیت اینترنت یا این که فولدر HTML است. مهم ترین نکته ای که بایستی بدانید این میباشد که امر تگ وجود ندارد.
بدین ترتیب چنانچه درپی توضیحات از واژه و کلمه تگ برای این راهبرد مصرف شده تنها برای به کارگیری از اصطلاحات آیتم پذیرش عامه میباشد. هر ورقه صرفا قادر است یک نوع تگ Doctype داشته باشد. تگ Doctype در html صرفا تگی میباشد که تگ انتهایی ندارد و در تگ ابتدایی هم به وسیله آرم / بسته نمی‌شود.
چرا دستور کار Doctype پدید آمد؟
کنسرسیوم جهانی اینترنت یعنی w3c، استاندارد های مختلفی از لهجه HTML را ارائه نموده که هر مورد از آن ها در مقایسه با یکدیگر دارنده تفاوت هایی هرچند اندک می‌باشند. همین زمینه سبب ساز می‌گردد که مرورگر های اینترنت، در واکنش با صفحه ها متفاوت نتوانند در شرایط معمولی، استاندارد درست را شناسایی نمایند.
بدین ترتیب به مکان پردازش متناسب با استاندارد اساسی، عملیات پیش فرض خویش را برای اکران برگه ایفا میدهند که‌این زمینه ممکن میباشد با آنچه متبوع شما بوده باشد، فرق نماید و یا این که از مرورگری به مرورگر دیگر، صفحه ها شما به یک سری صورت متعدد پردازش شوند. به همین ادله برای دوری از بروز اینگونه مشکلاتی، از فرمان راهنمای تگ Doctype در html به کار گیری میشود تا نوع ورژن HTML مصرف شده را برای مرورگر مشخص و معلوم نماید.
نوشته‌ی‌علمی پیشنهادی : فراگیری جامع و کاربردی تگ head در html
آیا استعمال از تگ Doctype در html ضروری میباشد؟
بایستگی به کار گیری از تگ Doctype در html | کمپین آموزشی بی لرن
کنسرسیوم جهانی اینترنت (W3C) نسب به استعمال از این کد پیشنهاد اکید داراست. مخصوصا در صفحاتی که از ورژن HTML 4.01 یا این که XHTML 1.0 به کار گیری می نمایند. براین اساس به خیال و خاطر رعایت استانداردهای پیشنهاد گردیده W3C می اقتدار ذکر کرد که استعمال از آن به طور تقریب الزامی میباشد، در غیر این شکل ضمن اینکه ممکن میباشد صفحه های، به صدق در مرورگرهای متفاوت اکران داده نشوند، از نگاه اعتبار سنجی نیز دارای اعتبار نیستند، که‌این دستور در امتیاز و جایگاه وبسایت یا این که وب لاگ در موتورهای کاوش (بهینه سازی) اثر منفی خواهد داشت.
ولی در صورتی‌که هم از آن به کارگیری نشود، ورقه و داده ها آن همچنان در مرورگر لود گردیده و قابل استعمال است. برای اعتبارسنجی کدهای خویش و یقین از به کارگیری درست DOCTYPE می‌توانید به نشانی http://validator.w3.org رجوع نمایید.
کاربرد تگ DOCTYPE
کاربرد تگ Doctype در html فقط برای معرفی نوع مدرک اچ تی ام ال به مرورگرهای متفاوت میباشد. تگ داک تایپ از این حیث اصلی میباشد که به مررگرها می فهماند گواهی HTML ای که شما نوشته اید، چه نوع سندی میباشد. بدین ترتیب اعتبارسنج های HTML به اعلان doctype نیاز دارا هستند. در حالتی‌که یک مدرک HTML مشمول اعلان DOCTYPE نباشد، مرورگرها صفحه های را در موقعیت Quirks، رندر می نمایند.
ساختار تگ Doctype در html
ساختار کلی تگ Doctype در html به طور ذیل است:
---Some Front End logic ,codes,tags,elements---
عصر پیشنهادی : یادگیری یادگرفتن flexbox در css
تمجید تگ Doctype در html ورژن های کهن
HTML
لهجه HTML سه موقعیت کلی دارااست:
Strict
Traditional
Frameset
کدهای پایین بایستی در نصیب تگ Doctype در html جهت به کارگیری از هر کدام از وضعیت های بالا نوشته گردد.
تگ Doctype در html، در‌این ورژن مرورگر از استاندارد یک فولدر با اسم strict.dtd تبعیت می نماید و طبق ضوابط این فولدر، به کارگیری از استایل CSS برای کدنویسی استاندار صفحه های اینترنت مجاز بوده و سفارش گردیده، در مقابل به کار گیری از تگ کادر ست (frameset)، تایپ کردن متن ها در سوا چارچوب تگ های استاندارد، به کارگیری از صفت هایی مانند bgcolor، به کارگیری از برخی تگ های HTML منسوخ گردیده (مانند font) و… به حیث استاندارد کدنویسی مجاز وجود ندارد و نباید در سورس کاغذ اینترنت مصرف شود. برای تمجید این استاندارد بایستی متن راهنمای ذیل را در بالاترین نصیب کاغذ درج کنیم:
HTML Strict DTD اسم
وقتی آیتم استعمال قرار می‌گیرد که طراح بخواهد از نحوه پوسته دهی به صفحه ها (CSS) به کار گیری کند. گستردن
کد
تگ Doctype در html ورژن Transitional در مقایسه با استاندارد Strict محدودیت کمتری دارااست و به کار گیری از خواص های معرف خصوصیت های ظاهری مانند bgcolor، background و… در آن مجاز میباشد. (ولی تا آنجا که میشود عالی میباشد برای جلوه های ظاهری از استایل CSS به مکان خواص های تگ های HTML به کار گیری نمائید) این استاندارد برای سازش با مرورگرهای خیلی دیرین که از CSS دفاع نمی‌کنند نیز مطلوب میباشد. همینطور به کارگیری از تگ قاب ست (frameset) درین ورژن مجاز نمی‌باشد. برای تمجید این استاندارد بایستی متن راهنمای پایین را در بالاترین بخش کاغذ درج کنیم:
HTML Traditional DTD اسم
هنگامی گزینه به کارگیری قرار می‌گیرد که طراح میخواهد از قابلیت و امکان های تازه HTML به کارگیری نکند، چون مرورگر بازدید کنندگان تارنما ممکن میباشد از طرز پوسته دهی صفحه ها (CSS) جانبداری نکند. تفصیل
< !DOCTYPE HTML PUBLIC “-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN” “http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd” > کد
آیین نامه پوشه DTD در‌این ورژن دقیقا شبیه ورژن HTML 4.01 Transitional میباشد، با این تفاوت که در اینجا به کارگیری از تگ frameset مجاز میباشد. تگ frameset برای صفحاتی به فعالیت می رود که مطابق کادر یا این که صفحه های فرنگی می‌باشند و با قرار دادن تگ های frame در باطن تگ frameset قابلیت فرمت بندی و تهیه حالت سطرها و ردیف ها میسر می‌گردد. به صورت نمونه:
HTML Frameset DTD اسم
هنگامی آیتم استعمال قرار می‌گیرد که بخواهید در صفحه ها از کادر ها (Frames) استعمال نمائید. تفصیل
< !DOCTYPE HTML PUBLIC “-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN” “http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd” > کد
XHTML
گویش XHTML نیز مانند HTML سه وضعیت کلی دارااست :
Strict
Traditional
Frameset
کدهای ذیل بایستی در بخش تگ Doctype در html جهت به کارگیری از هرکدام از شرایط های بالا نوشته گردد.
کنسرسیوم جهانی اینترنت (W3C) با مقصود پیشرفت و انعطاف پذیری بیشتر HTML و حفاظت از قابلیت و امکان های گویش XML در صفحه ها اینترنت ورژن ترکیبی از HTML و XML را با اسم XHTML (مخفف Extensible HyperText Markup Language) معرفی نموده است. در‌این استاندارد قواعد گویش HTML معمولی پیشرفته و با قواعد XML مخلوط شد‌ه‌است. از آنجایی که HTML خویش از استاندارد SGML تاسی می نماید و بدین خیال و خاطر نسبت به XML محدودیت هایی داراست استعمال از XHTML به دلیل سازش و در مشت قرار دادن تجهیزات بیشتر به وسیله W3C پیشنهاد شد‌ه‌است.
در استاندارد XHTML 1.0 Strict حدودا مجموع قواعد HTML 4.01 Strict به صورت یکسان وجود دارااست، علاوه بر اینکه گواهی XHTML بایستی از اصول نگارشی XML نیز تاسی نماید. (به صورت نمونه تگ های یکتا بایستی با یک / بسته شوند مانند )، همینطور قابلیت و امکان استعمال از قابلیت و امکان هایی مانند CDATA وجود دارااست. CDATA برای مخلوط کدهای JavaScript و XHTML به کار گیری می‌شود و به این‌راه قابلیت و امکان تجزیه درست سورس کدها برای نرم‌افزار ها ممکن می‌شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد