مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

پایگاه داده مناسب برای طراحی وب سایت

معرفی
هنگامی که پای کلام گسترش دهندگان اینترنت می نشینید، در هنگام حرف در خصوص مقر داده ای طراحی سایت در مشهد که برای تارنما ها می‌خواهند به کارگیری نمایند، از صفاتی همانند اقتدار، مقیاس پذیری، فایده وری بالا و... استعمال می نمایند.این مطالب و کلام در ارتباط دیتا بیس بیشتر حول شالوده اقتدار DBMS(DataBase Management System) یا این که به عبارتی \"سیستم رئیس مقر داده\" و مخلوط آن با تکنولوژی های دیگر میباشد.ما ضمن DBMS، ابزار، هزینه راه‌اندازی، رابط کاربری و در دسترس بودن برای دفاع و امداد به دست آوردن هم مداقه بسیار بالایی دارا‌هستند که فرصت گزینش می بایست این موقعیت را هم در لحاظ گرفت.
پیرو در برخی از مناطق سیستم های مدیر مقر داده را با به عبارتی اسم دیتا بیس یا این که مقر داده معرفی می‌کنیم که منظورمان به عبارتی سیستم های رئیس است که برای دوری از تکرار این عمل را اعمال دادیم.
MySQL
مای اسکیو ال، یک سیستم مدیریتی ارتباطی متن گشوده یا این که به عبارتی Open Source است (RDBMS). اسم این مقر داده ترکیبی از اسم دختر موسس کمپانی این اپ که اسم وی \"My\" بود، و یک گویش ایجاد کرد یافته یعنی \"SQL\" میباشد.پروژه گسترش MYSQL کد منبع خویش را ذیل تایید صلاحیت همگانی و مدرک کارشناسی GNU پیشرفت داده میباشد.
این دیتا بیس روی پلتفرم های گوناگون دربرگیرنده لینوکس linux، یونیکس Unix و ویندوز Windows قابلیت و امکان جاری ساختن را دارااست.اگرچه این مقر داده روی وسعت وسیعی از قابل انعطاف افزارها امکان جاری ساختن دارااست البته MySQL اکثر زمان ها برای نرم افزار های پایین اینترنت و انتشارات آنلاین آیتم به کار گیری قرار میگیرد و جزء مهمی از یک پشته تعالی سازمانی به اسم LAMP است.LAMP یک پلتفرم بسط داده گردیده پایین اینترنت میباشد که از لینوکس تحت عنوان سیستم دلیل خویش، Apache تحت عنوان اینترنت سرور، از MySQL تحت عنوان سیستم مدیریتی مقر داده ارتباطی و از PHP تحت عنوان لهجه نرم‌افزار نویسی شئ گرا منفعت می‌برد.(برخی اوقات از Perl یا این که Python به مکان PHP به کار گیری می گردد).
MYSQL اصالتا و در بالا به وسیله کمپانی سوئدی MySQL AB به دنیا آمد، بعد از آن امتیاز آن به وسیله Sun Microsystem در سال 2008 خریداری و آن گاه در سال 2010 امتیاز این اپ به تسخیر کمپانی اوراکل Oracle درآمد.گسترش دهندگان هنوز می‌توانند از این مقر داده زیر مدرک لیسانس همگانی GNU (GPL) استعمال نمایند، ولی شرکت های و ارگانهای تبارک می بایست لایسنس بازرگانی آن را از کمپانی اوراکل اخذ نمایند.
ورژن های همگانی این سیستم برای عموم بدون‌پول میباشد و یوزرها مبتدی میتوانند آن را به راحتی یادگرفتن نمایند به این دلیل‌که یک رابط گرافیکی (GUI) شل که شعور آن بی آلایش میباشد در مشت اشخاص قرار می‌دهد.خوب از رایط کاربری ریلکس و جاری، امداد هایی میباشد که از دیگرافراد در پوسته بلاگ ها، یادگرفتن ها، مقاله ها و... در سطح وب وجود داراست میباشد.
Microsoft Access
مایکروسافت اکسس یک موتور مقر داده شبه ارتباطی از شرکت مایکروسافت است.این مقر داده بخشی از برنامه مایکروسافت آفیس (Microsoft Office) میباشد که آفیس مشتمل بر اپ های دوستداشتنی دیگری دربرگیرنده Word , Outlook و Excel نیز است.همینطور اکسس را می شود به شکل فرآورده تکی و سوای پکیج آفیس خریداری کرد.این مقر داده از موتور Jet Database برای ذخیره اطلاعات به کارگیری می نماید.
اکسس هم برای بسط مقر داده های خرد و هم والا گزینه به کارگیری قرار میگیرد.این سیستم هم تا حدی برای به کار گیری سهولت مورد نیاز را دارااست و عدم وضوح خاصی در به کار گیری از آن نیست و به همی پن انگیزه میباشد که برای شغل های خرد تا وسیع می قدرت از این مقر داده استفاده کرد.همینطور Access قابلیت و امکان همیاری با دیگر اپ ها و پلتفرم های دیگر مانند موتور مقر داده Microsoft SQL Server و Visual Basic برای قابل انعطاف افزارها (VBA) را داراست.
موتور جت JET اکسس، اکثری از خصوصیت های مقر داده را تامین می نماید، به عنوان مثال یکپارچگی، قفل سطح ستون و هواخواهی یکسری کاربره تا 255 اتصال به طور همزمان یوزرها.این مقر داده برای تولید مقر داده های خرد برای مثال مقر داده برای یک دپارتمان خاص در کمپانی بسیار مطلوب و مناسب میباشد.ولی این دیتابیس را معمولا برای سطح های شرکتی و سازمانی به کار گیری نمی‌کنند و خویش مایکروسافت، SQL Server Database را سفارش می نماید.می قدرت از اکسس در دور و اطراف های سازمانی به کار گرفت ولی SQL Server Database در‌این گوشه و کنار ها تماما مطمئن خیس کار می نماید.
اولی ورژن اکسس (ورژن 1.0) در نوامبر 1992 منتشر شد.این برنامه هنگامی که با دیتا بیس های خرد عمل می‌کرد، همت نیکی داشت ولی هنگام عمل با پوشه های بزرگتر خطر فساد و از دست رفتن داده ها ارتقا پیدا می‌کرد.با هر ورژن جدیدتر از آفیس که مایکروسافت منتشر میکرد، ورژن جدیدتر Access هم وجود داشت که آپ دیت خیس می‌شد و خصوصیت های آن بهبود پیدا می‌کرد.این اپ برخلاف MySQL مجانی نمیباشد و اکسس هایی که در بازار مو جود میباشد کرک گردیده می باشند.
در ورژن 2004 از اکسس که منتشر شد، فرمت فولدر های دیتا بیس از \".mdb\" به \".accdb\" تغییر‌و تحول کرد.این فرمت تازه می توانست داده های غامض تری را نگهبانی نماید، البته متاسفانه این فولدر با ورژن های گذشته این برنامه سازگار عدم وجود.این واقعه شبیه برای فرمت های \".docx\" و \".xlsx\" در نرم افزار های ورد و اکسل هم فیس اعطا کرد که نرم‌افزار های آفیس پیش از 2007 قوی به پناه از این فرمت های نو نبودند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد