مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

فاوآیکون چیست؟ چگونه برای سایت خود فاوآیکون بسازیم؟

در حالتی‌که در حوزه طراحی وب سایت و یا این که برندسازی کار داشته باشید مسلما با فاوآیکون (Favicon) طراحی سایت در مشهد و عنایت پیاده سازی آن شناخت دارید. البته فاوآیکون چیست؟ پیاده سازی فاوآیکون چه اهمیتی داراست؟ به طبع تا کنون برای شما نیز اتفاق افتاده میباشد که در طول وبگردی و گشودن یک سری برگه در مرورگر خویش آیکون‌های کوچکی در کنار URL هر سایت و یا این که تب‌های بالای مرورگر مشاهده کرده باشید. این تصاویر خرد فاوآیکون اسم دارا‌هستند که به یوزرها امداد می‌نمایند تا به راحتی بتوانند سایت شما‌را در بین یک‌سری تب‌ مرورگر و یا این که بوک برند پیدا کرده و آن را تحت عنوان لوگو و یا این که آرم قانونی وبسایت‌تان به خیال بسپارند.

اکثری از طراحان و اینترنت مستران در طول فعال‌سازی وبسایت، نصیب عمده‌ای از دقت خویش را به بهینه سازی و ساختار فنی آن معطوف کرده و فرصت اندکی را صرف پیاده سازی فاوآیکون می‌نمایند و در بعضا مواقع نیز حتی از ایجاد کرد آن غافل می شوند. در حالتی‌که که همین آیکون به ظواهر خرد، عنصری توانمند و تاثیرگذار در پروسه ساخت وب سایت میباشد که به آن نام‌و‌نشان و اعتبار میبخشد. به دنبال این مقاله مورد فاوآیکون چیست؟ را تماما گزینه نظارت قرار می دهیم و شمارا با التفات و روش پیاده سازی آن نیز آشنا خوا‌هیم کرد. با وبکده یار و همدم باشید.

فاوآیکون چیست؟
در جواب به سوال فاوآیکون چیست؟ در بالا بایستی بگوییم که Favicon از مخلوط دو واژه و کلمه Favourite و Icon ایجاد شده است که تحت عنوان یک کدام از مهمترین عنصرها در پیاده سازی و راه‌اندازی سایت‌ها شناخته میشود. فاوآیکون‌ها در واقع نمادهای مربعی صورت خرد و پیکسلی میباشند که در مرورگرهای اینترنت جهت اکران یک سایت یا این که یک شیت گزینه به کار گیری قرار میگیرند. فاوآیکون‌ها معمولا قبل از URL در نوار نشانی مرورگر، در تب‌های مرورگر و در کنار اسم وب سایت، در لیست بوک برند‌های (نشانک‌ها) مرورگر یوزرها، نوار ابزار، صفحه های نتیجه ها موتورهای کاوش (SERP)، تاریخچه و حاصل کاوش مشاهده میشوند. در برخی مورد ها همانند Google Chrome، فاویکون‌ها حتی‌د‌ر ورقه مهم مرورگر شما نیز ظواهر می گردند.

فاویکون تحت عنوان نشان تارنما یا این که یک شناسه بصری برای یوزرها جهت شناسایی تارنما شما در سراسر اینترنت فعالیت می‌نماید. گوگل یک کدام از شناخته گردیده ترین فاویکون ها را داراست که می توانید G چندین رنگ آن که به عبارتی فاوآیکون میباشد را بعداز گشودن گوگل در نوار نشانی مرورگر خویش ملاحظه کنید.

فاوآیکون چیست

چرا فاوآیکون اساسی میباشد؟
فاوآیکون‌ها علیرغم اندازه کوچکشان، نقش مهمی را در فرایند بهبود تجارب کاربری، برندسازی، درایت از مارک و ساخت‌و‌ساز تصویر خیالی مثبت برای بازدیدکنندگان انجام می‌نمایند و سایت شما‌را ماهر خیس جلوه می دهند. هنگامی که یوزرها وبسایت شمارا بوک برند می نماید، فاوآیکون شما در کنار تیتر کاغذ و در لیست بوک برند‌های آن ها اکران داده می شود و به یوزرها امداد می‌نماید تا بتوانند محتواهای شمارا در بین بقیه محتواهای بوک برند گردیده به راحتی پیدا نمایند. بعضی از مهمترین دلایل عنایت پیاده سازی فاوآیکون برای سایت‌ها دربرگیرنده:

تجارب کاربری (User Experience)
فاوآیکون‌ها تحت عنوان آیه ها و نمادهای بصری به یادماندنی برای وبسایت شما شغل می‌نمایند و موجب بهبود تجربیات کاربری بازدیدکنندگان خواهند شد. Favicon به یوزرها امداد می‌نماید تا به راحتی تب سایت شمارا در مرورگر خویش و در نرم افزار‌های گوناگون مانند نوار بوک برند پیدا نمایند که‌این فرمان بازدید دوباره از وبسایت شمارا برای آنها راحت‌خیس می‌سازد. فاوآیکون‌ها همینطور اثر مثبتی بر تجربیات یوزرها در موبایل نیز خواهد داشت؛ چون ساخت وب سایت در موبایل با مقصود تاثیرگذاری بر یوزرها ایفا میشود و پیاده سازی فاویکون به شما امداد می‌نماید تا سایت و یا این که مارک خویش را به صورت موءثر در ذهن یوزرها تصویب فرمائید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد