مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

ساخت وب سایت چیست و عنایت آن برای استحصال‌و‌فعالیت ها

چنانچه با تمرکز به گوشه و کنار خودمان نگاهی بیاندازیم می بینیم که عالم به سمت دیجیتال شدن در درحال حاضر تکان میباشد و اشخاص برای عمل های روزانه خویش مانند اعمال شغل های اداری, خرید فرآورده یا این که سرویس ها، رابطه به چنگ آوردن با سایر افراد و غیره از دنیای دیجیتال مانند تارنما ها و شبکه‌های‌مردمی امداد می گیرند.

در‌این نوشته‌ی علمی قصد داریم تا طراحی وب را موشکافانه پژوهش کنیم تا ادراک بهتری از یک تارنما داشته باشیم پس ادامه مقاله را از دست ندهید.


ساخت سایت ( Website Design ) چیست؟

چرا ساخت سایت برای تجارت ها ضروری میباشد !!

درحال حاضر تا اینجای عمل شاید براتون پرسش اتفاق افتاده میباشد که طراحی وب چه کارآمدی برای هر فن و شغلی دارااست و چرا می بایست از تارنما استعمال کنیم چه اهمیتی وبسایت برای تجارت ها و چه تاثیری روی استفاده کننده کسب و کار شما داراست؟

همانگونه که در نخستین نوشته‌علمی گفتیم عالم در حالا جنبش به سمت دیجیتال شدن میباشد.امروزه بیشتر اشخاص تا اتفاقی میوفتد یا این که می‌خواهند درباره چیزی بیشتر بدانند سریعا به گوگل مراجعه میکنند و پاسخ خویش را در آنجا پیدا میکنند. بدین ترتیب شما در هر تجارتی که باشید به وب سایت نیاز دارید تا بتوانید سرویس ها و تولیدات خودتان را در معرض مشاهده کرد مشتریان مقصود خویش قرار بدهید تا مخاطبان هم با مارک شما آشنا بشوند. و ضمن همگی اینها می‌توانید از رقبای خویش در تجارتتان پیشی بگیرید و شم اختصاصی بودن خودتان را به مشتریان القا فرمائید تا مشتریان بتوانند به شما متکی بودن نمایند.




روند پیاده سازی و گسترش سایت چیست؟

در مرحله نخستین می بایست یک ظواهر کلی از وب سایت خویش را پیاده سازی فرمایید و طریق دکورا سیون و قرارگیری المان ها را معلوم نمائید که اصطلاحا به‌این مرحله پیاده سازی وایر قاب می‌گویند.


در مرحله دوم بعداز پیاده سازی ظواهر کلی وب سایت وهله به پیاده سازی گرافیکی می رسد, مراد از طراجی گرافیکی این میباشد که با استعمال از ابزار های منحصر به فرد این عمل و با دقت به نوع استحصال و کاری که قرار میباشد فعال سازی خواهد شد رنگ بندی و فونت و ... را پیاده سازی گرافیکی کنیم.


8 خصوصیت که یک وب سایت بهتر می بایست داشته باشد . برای خوندن نوشته‌ی‌علمی کلیک نمایید.


در مرحله سوم می بایست اپلیکیشن نویسی تارنما را آغاز کنیم در‌این مرحله با اعتنا به نیاز های مشتری و بیزنس و امکاناتی که قرار میباشد در تارنما وجود داشته باشد چندین طرز را میتوان برای رئیس وبسایت تعیین کرد:

میتوان از سیستم های رئیس محتوا مانند وردپرس (ورقه ساز)بهره برد یااینکه یک سیستم منحصربه‌فرد پیاده سازی فرمائید که به کارگیری از هرکدام از این دو طرز بستگی به سطح پروژه و دارایی ای که می خواهید هزینه فرمائید داراست.


در مرحله چهارم که وبسایت بی نقص گردیده‌است و فراهم برای ساکن شدن در وب میباشد می بایست یک هاست و دامنه داشته باشید.تا بتوانید وبسایت را تنظیمات کرده و در دسترس مردم قرار دهید.


طراحی وب سایت چندین قسمت میباشد، وظایف طراح در هر بخش چیست؟

ساخت وب سایت مشمول دو نصیب بک اند(back end) و فرانت اند(front end) میباشد.

فرانت اند مرتبط با پیاده سازی رابط کاربری وب سایت میباشد که به وسیله اشخاصی که از وبسایت بازدید میکنند قابل رویت میباشد. مانند رنگ بندی، فونت و... میباشد و بک اند مرتبط با کلیه کد هایی می گردد که با سرور رابطه برقرار میکنند و تارنما را رئیس میکند.


طراحان وبسایت ها اکثر اوقات صفحه های اینترنت را پیاده سازی، ساخت‌و‌ساز و کدگذاری میکنند و مسئول طرح بندی یک تارنما می باشند.

نقش طراحان اینترنت با بسط دهندگان اینترنت مختلف میباشد، طراحان کارشناس ساخت و کد نویسی یک سایت می‌باشند که طریق قرار به دست آوردن اجزا وبسایت در بخش های گوناگون را مشخص و معلوم میکنند.


برای طراحی وب به چه وسایلی نیاز داریم؟

هنگامی این پرسش در ذهنیت شما ساخت و ساز می گردد به طبع به اولی ابزاری که فکر می کنید طراحی سایت در مشهد  کامپیوتر یا این که لپ تاپ میباشد، عالی صحیح می پندارد اولی مهم‌ترین ابزار برای ساخت سایت یا این که بهتره بگم شغل در دنیای اینترنت یک کامپیوتر یا این که لپ تاپ با سرعت مطلوب در عمل یک وب مطلوب و مالامال سرعت می تونه شمارو از هر چیزی که در پیاده سازی سات به اون نیاز دارید غنی کنه.


اکنون بخوایهم یه خرده دورازشوخی خیس به‌این پرسش درنگ کنیم بایستی به‌این پاسخ برسیم  که برای استارت ساخت وب سایت می بایست یک لهجه اپلیکیشن نویسی یا این که عمل با سیستم های مدیر محتوا سایت مثل وردپرس مسلط باشیم که مبنا اساسی استارت پیاده سازی یک تارنما میباشد.




مسئولیت های کارشناس طراح تارنما

یک طراح وب سایت مسئولیت های متعددی را خواهد داشت و در‌این بخش مهم‌ترین مسئولیت هایی که یک طراح تارنما خواهد داشت رایا پارس را ذکر می کنیم که عبارت‌اند از:


با مشتریان خویش رابطه بگیرید و اشتباهات آن‌ها را جویا گردیده و بر طرف نمایند.

خصوصیات ظریف وبسایت را تهیه و تنظیم فرمائید.

طرح بندی ورقه مانند اندازه متن و رنگ.

پیاده سازی گرافیک و عکس های وبسایت فاوآیکن .

تصویب دامنه و هاست.

ایده های اول را به مشتری ارائه دهید (وایرفریم).

با استعمال از برنامه ها کد نویسی را اعمال دهید.

با سیستم های رئیس محتوا متعدد عمل کرده باشید.

با seo وب سایت آشنا باشید.

گزینش CDN مطلوب



وظایف یک طراح وب سایت عبارت اند از:

ساخت‌و‌ساز صفحه ها اینترنت

ساخت وب سایت های مثال

مصاحبه با صاحب کار برای گفت و گو درمورد لازمات و توسعه پروژه

بضاعت اجرا شغل های گروهی

ساخت صفحه ها کاربرپسند, اثرگذار و جالب

مهارت های کلیدی یک طراح تارنما

خاطر پردازی

خلق کننده بودن

بردبار بودن

دقت کردن به جزئییات ریز

مهارت های تحلیلی

مهارت های ارتباطی

توان فنی

علم نخستین بهینه سازی

گونه های پیاده سازی وب سایت

تارنما ها در پیاده سازی به دو نوع گوناگون تقسیم بندی میگردند و این دو نوع یعنی تارنما استاتیک و تارنما داینامیک هر دام کاربرد های متفاوتی از هم دارا‌هستند که پیرو با ان بیشتر آشنا می شویم.

وب سایت استاتیک

در طراحی وب استاتیک که در سالیان پیشین محبوبیت بیشتری داشت اما رفته رفته محبوبیت و دوست داران خویش را از دست اعطا کرد.ahrefs در طراحی وب سایت استاتیک برای هر کاغذ از سایت بایستی یه فولدر غیروابسته مهیا میشد و ان را د سرورو قرار میدادند و برای هر بروز رسانی می بایست آن را از سرور برداشته بروز میکردند و مجدد برای یوزرها روی سرور قرار میدادند.


این طریق مزیت ها و معایب بخش اعظمی داشت بطور نمونه مزیت ان سادگی طراحی وب سایت و امنیت بالای آن بود و عیب آن اشغال بیش تر از حد سرور که رفته رفته با اشاعه استعمال از سرور هیا اشتراکی و امنیت بالای این سرور ها وب سایت های استاتیک مکان خویش را به وب سایت ها داینامیک یا این که پویا دادند.


وب سایت داینامیک

ساخت سایت داینامیک به طوری میباشد یک ورقه در سایت اثبات میباشد و محتوای آن به راحتی قابل بروز شدن و بسط را داراست. ساختار صفحه ها وبسایت داینامیک به‌این شکل میباشد که صفحه های محتوای موردنیاز خویش را از یک دیتابیس در Back-end فراخوانی می نمایند.




اشکال صفحه ها اینترنت برای پیاده سازی

تا اینجای نوشته‌ی علمی شما درباره طراحی وب و عنایت ساخت سایت را فهمیده‌اید و عنایت آن را ادراک نموده اید فعلا وقت آن رسیده میباشد تا با اشکال صفحه های اینترنت آشنا گردید تا تارنما خویش را مبنی بر مشتری های خویش پیاده سازی نمائید.


8 نوع گوناگون از صفحه های اینترنت عبارت میباشد از:

شیت مهم ( mainPage ) :

همان طور که از نام ورقه معلوم میباشد، شیت اساسی راءس وبسایت شما میباشد و درواقع مهم‌ترین ورقه وب سایت شما‌را تشکیل می‌دهد. یوزرها می‌توانند با به کار گیری از این برگه به همه بخش ها وبسایت دسترسی داشته باشند و همینطور می‌تواند مانند یک قیف کار نماید. چون از آن جا که بیشتر مشتریان از روش برگه اساسی وب سایت شما وارد میگردند اینجاست که پیاده سازی این کاغذ بیشترین مداقه ساخت وب سایت را دارااست. شیت اساسی هر سایت بیان کنده تصویری از آن بیزنس میباشد، به این ترتیب بایستی از روش عکس ها، ماجرا ها و کلماتی که به کار گیری می‌کنید بدیهی و روشن بگویید که شما کی می‌باشید.


صفحه ها خبر نامه ای:

تارنما های خبر نامه ای مشمول عکس ها، مقاله‌ها، فیلم های آموزنده و خبر ها روز میباشد. این نوع سایت برای سایت های اطلاعاتی، به ویژه نشریات دانش گاه ها و سازمان ها به خیر و خوبی عمل میکند.


صفحه ها فروشگاهی:

سایت های فروشگاهی مقصدی برای خرید آنلاین میباشد که یوزرها می‌توانند تولیدات یا این که سرویس ها را از کمپانی شما خریداری نمایند. یک تارنما فروشگاهی کار کشته قابلیت و امکان کاوش تولیدات، غربال کردن آن ها مبنی بر گروه، پر رنگ کردن فروش ویژه و خرید را آسانتر میکنند.


صفحه ها وب لاگ یا این که مقاله ها:

یک بلاگ دارنده عکس ها، فیلم ها و مقالاتی میباشد که دائما آپ تو دیت می گردند. امروزه هر سایت و هر برندی برگه وب لاگ خویش را دارا هستند. و در همین راستا اضافه کردن محتوای خبره، اعتبار کلی یک کمپانی یا این که شخص را بهبود می بخشد، بلاگ ها همینطور مطالبی را برای پست های شبکه‌های‌عمومی و کمپین های پست الکترونیک آماده میکنند. با این اکنون، یک وب لاگ قادر است برای بیزنس های خرد بسیار دست و پا گیر باشد. پیش از اینکه به پندار فعال سازی صفحه های وب لاگ باشید مطمئن گردید که یک مجموعه و استراتژی مطلوب برای بروز نگه داشتن مطالب در لحاظ گرفته اید، در واقع داشتن یک وب لاگ با ارائه یکسری کلیپ عالی از داشتن یک‌سری بلاگ منسوخ گردیده‌است.


صفحه های مثال شغل:

این صفحه ها به اشخاص ایده پرداز این اذن را می‌دهد تا شایسته ترین شغل های خویش را به اکران بگذارند. این صفحه های برای هنرمندان، فیلم سازان، سازندگان مبلمان و از این قبیل مطلوب میباشد.


صفحه های فرود:

صفحه ها فرود نوع خاصی از ورقه میباشد که برای یک کمپین بازاریابی ساخت و ساز گردیده و بازدید کنندگان را به سمت مبادرت خاصی سوق می دهد. محتوای شیت فرود می بایست محصور باشد و بازدید کنندگان را دعوت به عملی(CTR) که دوس دارید اجرا دهند هدایت نمایید.


صفحه ها شبکه‌های‌مردمی:

اساسی نیس مشتریان شما چه عده ای میباشند، احتمالا آن‌ها را بتوانید در شبکه‌های‌اجتماعی خواهید یافت. شما نمیتوانید صفحاتی مانند شبکه‌های‌اجتماعی مانند اینستاگرام ساخت فرمائید ولی می‌توانید محتوایی ساخت‌و‌ساز فرمایید که سبب اشتراک گذاری در شبکه‌های‌اجتماعی بشود.


نوشته‌علمی پیشنهادی: بازاریابی در شبکه‌های‌مردمی چیست؟


صفحه های درباره ما و تماس با ما:

با صفحه های تماس یوزرها می توانند با شما رابطه برقرار نمایند و با شما در تعامل باشند. این نوع صفحه های نسبتاً برای هر اینترنت سایتی موردنیاز میباشد و به خیر فعالیت میکند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.