می بایست: تجربهای شبیه در دستگاههای متفاوت
بازدیدکنندهها از طراحی سایت در مشهد دستگاههای مختلفی به اینترنتوبسایت شما راز می زنند. آن ها از رایانه، تبلت، گوشی، آهنگ پلیر، کنسول گیم و یا این که حتی ساعتهایشان وارد اینترنتوب سایت شما می گردند. یکی مهم ترین قسمتهای پباده سازی این میباشد که استفاده کننده از هر دستگاهی که دوست دارااست وارد اینترنتسایتتان گردیده اما تجربهایمشابه را داشته باشد.بهاین مفهوم که درصورتی که بازدیدکننده اینترنتوبسایت را از گوشی خویش تماشا مینماید بتواند فارغ از هیچ سردرگمی هر چیزی را که دوست داراست بهدست بیاورد، صحیح انگار که از برگه دسکتاپ در منزل وارد اینترنتوبسایت گردیدهاست. اینگونه کاری سبب میگردد تا یوزرها خویش را سوای در لحاظ تصاحب کردن وسیلهای مورداستفاده، مدام نگهدارید.
می بایست: ارائه ناوبری بهصورتی که سریعاً قابلمشاهده بوده و عمل با آن راحت باشد
کلید تولید تجربهای لذتنصیب برای استفاده کننده، فهم و شعور این زمینه میباشد که آنها همواره در پی محتوا می گردند. آنها در ادامه اطلاعاتی میباشند که در اینترنتوب سایت شما قراردارد. فقط رویه برای دسترسی بهاین داده ها به کار گیری از ناوبری اینترنتوبسایت هست.
همت نمائید یک سیستم ناوبری کاربرپسند ارائه دهید که بهراحتی قابلدسترسی و استعمال باشد. پباده سازی این ناوبر می بایست بهسیرتکاملای باشد که با کمترین تعداد کلیکها او را به چیزی که میخواهد برساند و درعینهم اکنون سهولت نسخه برداری کردن و ردیابی نیز از اهمیت متعددی برخورداراست.
بایستی: مهم ترین چیز روی برگه بایستی اکران نقطه کنونی باشد
در صدر اکثر یوزرها بهمکان تلاوت کل جزئیات روی ورقه به کپی کردن آن می پردازند. بدین ترتیب, درصورتی که یک بازدیدکننده و یا این که استفاده کننده قصد یافت کردن محتوا و یا این که اعمال کاری را داشته باشد, به نسخه برداری کردن خویش ادامه داده تا اطلاعت موردنظررا پیدا نماید.در اینجا شما میتوانید به آنها یاری نمائید و ازلحاظ بصری نگاهشان را به سمت جایی که بایستی تماشا نمایند هدایت فرمائید ( بهاین عمل Visual Hierarchy و یا این که سلسلهمراتب بصری میگویند). داده ها اصلی مانند عنوان ها، فرمهای ورود به سیستم، اقلام ناوبری و غیره را نقطه کانونی برگه قرار داده تا بازدیدکننده بتواند بهراحتی آن ها را مشاهده نماید.
می بایست: کل کلیدها و لینک و پیوندها بایستی بهصحت عمل بکنند
زمانی در فروشگاهی پیرو چیزی بسیار ضروری برای شام شب میگردید و ناگهان متوجه میشوید که دیگر جان دار نمی باشد, شم خیلی بدی به شما دست میدهد. همین شم وقتی به استفاده کننده دست خواهد بخشید که روی لینکی که فعالیت نمینماید کلیک کرده و یا این که با کلیدی مواجه شوند که قابل کلیک کردن نمی باشد. هنگامی که بازدیدکنندگان پیرو محتوا میگردند، انتظار داراهستند تا هر لینکی آن ها را بهجایی که میخواهند برنده شود و دوست ندارند با خطای 404 و یا این که اینترنتوب سایت دیگری روبرو شوند. اقلام بصری که مشابه لینک و پیوند و دکمه بوده و نمیشود روی آن ها کلیک کرد (مانند عناصری که دکمه Call to action داشته اما hyperlinked نیستند) استفاده کننده را خسته کرده و شاید سبب ساز عصبانیت و درنهایت سوراخ اینترنتتارنما شوند.
بایستی: به مخاطب اذن بدهید که تجربه کاوش را در دست گرفتن نماید
اینترنتتارنماهایی که با اجرای اتومات ویدیوها و یا این که اسکرول خود کار در دست گرفتن را از دست مخاطب می گیرند موردعلاقه یوزرها نمیباشند. وقتی که یک اینترنتتارنما و یا این که واسط مخاطب پباده سازی میکنید، بایستی به در دست گرفتن کاوش و کلیهچیز را به خویش استفاده کننده بسپارید.
بایستی در حیث داشته باشید که چیزهایی مثل پخش خودکار ویدیوها, اذن اسکرول ندادن، موزیکی که درزمینه بهشکل خودکار استارت می شود، لینک و پیوندهایی که در تبهای دیگر گشوده میشوند، همگی و تمامی حزن استفاده کننده را برمیانگیزند. از این موادسازنده بایستی بهندرت و صرفا در مواقع خاصی استفاده نمود.