مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت

بهترین ترکیب رنگ برای سایت


تعیین رنگ در ساخت سایت از دشوارترین وظایف طراح تارنما محسوب میگردد ، طراحی سایت در مشهد رنگ گویش رویاهاست ، تعیین رنگبندی مطلوب به صورتی مفید در برقراری رابطه مطلوب فی مابین تارنما شما و مخاطبین تاثیر داراست.

یک کدام از عواملی که سبب خروج سریع یوزرها می گردد به کارگیری خطا از رنگ ها در قسمت های متفاوت وب سایت میباشد ، تعیین ادغام رنگ مطلوب به اندازه متعددی در ساخت سایت کاربرپسند اثر گذار میباشد.

برخورد به رنگ های متفاوت ، با دقت به تغییر‌و تحول سن ، جنسیت و یا این که موضوع های فرهنگی مختلف میباشد ، شما پیش از فعال‌سازی تارنما خویش ، نیاز به پژوهش ها پهناور و دامنه داری در خصوص اینکه چه قشری و از چه جامعه ای استفاده کننده شما می‌باشند دارید.


شایسته ترین ادغام رنگ برای وب سایت



پنج اصل :

یک : رنگ ها اثر زیادی روی احساسات ما در ۹۰ ثانیه اولیه دیدن می گذارند.

دو : اثر رنگ میتواند بیننده را ترغیب به خرید یک کالا از شما کند.

سه : رنگ ها خلق و خوی ما‌را در قبال یک قضیه تنها تشدید نمیکنند ، بلکه اثر خویش را کاملا در خلق ما نشان می دهند.

چهار : اثر گذاری رنگ در فرهنگ وتمدن های متفاوت متعدد میباشد!

پنج : هر رنگ به تنهایی یک پیام اختصاصی به دیده بیننده میفرستد ، به پیمان مک لوهان ، رسانه به عبارتی پیام میباشد.


گزینش رنگ مطلوب برای تارنما



شایسته ترین رنگ ساخت وب سایت را به چه شکل گزینش کنیم ؟

یک لحظه به دنیای حریم خیره گردید ، خیلی قشنگ و رنگارنگ به لحاظ می‌رسد ، دست طبیعت کلیه چیز را به صورت مسحور کننده ای زینت داده میباشد ، تمامی ما شیفته رنگ ها هستیم ، دربین رنگ ها معاش جریان داراست.

رنگ ها در تاثیر روی استفاده کننده نقش مهمی بازی می نمایند ، او‌لین و مهمترین چیزی که در ساخت سایت می بایست مدام به خاطر داشته باشید این میباشد که شما این تارنما ها را برای بشر ها پباده سازی می‌کنید ، خیر ربات ها.

میدانیم که رنگ ها با روانشناسی انسانی در رابطه می باشند و این یکی‌از جنبه های مهمی میباشد که طراحان از بازه تکوین اینترنت به آن پی برده اند.


اصول رنگ بندی تارنما



مبتنی بر یک افسانه رنگ ها میتوانند با آدم ها رابطه برقرار نمایند ، وبسایت Kissmetrics نوشته‌ی‌علمی ای را راجع به رابطه رنگ ها با روانشناسی آدم منتشر نموده است ، بر پایه ی این نوشته‌ی علمی زمانی دیده آدم به رنگی می افتد فورا پیامی به هیپوتالاموس ارسال میشود بعد از آن این پیام به غده هیپوفیز و آخر و عاقبت به غده تیروئید میرسد ، تمامی اینها به آزاد شدن هورمون هایی می انجامد که احساسات ، درحال حاضر و هوا و حتی اخلاق و رفتار را پایین تاثیر قرار می‌دهند.

این روایت برهان اساسی اینکه چرا در وبسایتی احساس منفی یا این که مثبتی تجربه می‌کنیم را برای ما آشکار می سازد ، قضاوت یک مخاطب راجع به یک سایت تنها ۹۰ ثانیه برهه زمانی می‌برد و حدود ۶۲ تا ۹۰ درصد این قضاوت مرتبط با رنگ های به فعالیت رفته در آن وب سایت میباشد.

همان طور که در کتاب الکترونیکی Web Design for the Human Eye توضیح داده گردیده ، رنگ یک کدام از مهم‌ترین جنبه های پباده سازی وب سایت میباشد که تاثیر نخستین مهمی بر دیده آدم داراست.


شایسته ترین رنگ ها برای ساخت وب سایت



چه طور رنگ هایی را تعیین کنیم که به دیده بیاید ؟

روانشناسانی که روی این قضیه پژوهش می نمایند نیز چیزی در زمینه ی این که بشر ها چه گونه با رنگ ها رابطه برقرار می نمایند ، پیدا نکرده اند چون این مورد با ترجیح و ذوق وسلیقه فردی در رابطه میباشد.


شایسته ترین ادغام رنگ ها



رنگ ها در ساخت سایت :

به عنوان مثال هنگامی به رنگ قرمز‌رنگ می اندیشید ، دو تفکر ممکن میباشد از ذهنیت شما بگذرد : یک کدام از اینکه قرمز خطر میباشد و دومین اینکه قرمز‌رنگ عشق و علاقه میباشد مثل قلب و رزهای قرمز‌رنگ ، در اینجا گشوده هم به تناقض می رسیم ، ممکن میباشد از دید یک نفر قرمز‌رنگ زیبایی باشد در حالی که دیگری رنگ قرمز‌رنگ را به فال بد بگیرد.

قضیه بعدی ملاحظات فرهنگی میباشد از جمله رنگ سبز رنگ پول و همینطور رنگ غیرت میباشد قبایل خاصی وجود دارا‌هستند که فکر میکنند که رنگ سبز سبب ساز خوش شانسی آن‌ها شود برای همین درفش های سبز رنگ با خویش دارا هستند در مقابل قبایلی هم می‌باشند که فکر‌می‌کنند رنگ سبز منجر بدشانسی آنان گردد و همت می نمایند هر طور که میباشد از این رنگ غربت نمایند.

در سود تحقیق و تجربه در پباده سازی و بسط سایت های اینترنتی دریافته ایم که بهتر میباشد طراحان اینترنت بیشتراز اینکه اندیشه خویش را مشغول این قضیه نمایند که برخورد عموم نسبت به یک رنگ خاص چه چیزی است ، بر روی تعیین گروه ای از رنگ های مطلوب تمرکز نمایند.

ولی پیش از گزینش رنگ ها فاکتورهای پایین را قطعا تحلیل فرمائید :

۱. کاربر مانند مرد زن و بچه بزرگسال و مخلوط جمعیتی متنوع

۲. ملاحظات فرهنگی

۳. تناسب با مارک یا این که متاع

۴. دسترسی و کاربرد راحت


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.