طراحی سایت در مشهد توییتر نیز مانند گونه های شبکه های مردمی دیگر شامل کاربران متفاوت با سلایق متفاوت است. از طنز نویس گرفته تا افرادی که شبانه روز در در حال حاضر گذاشتن توییت های سیاسی و مدنی می باشند را میتوانید در توییتر پیدا نمایید.
اما مسئله ای که جمعاًَ فضای توییتر ثابت و غیر قابل تغییر و تحول است؛ احترام به قانون کپی رایت است. نسبتاً همه ی کاربرانی که در توییتر درگیر توییت گذاری میباشند از اتومات خود برای توییت هایشان استفاده مینمایند و برخلاف گونه های شبکه های اجتماعی دیگر مانند اینستاگرام و تلگرام به شدت با متخلفین قانون اسکن رایت برخورد میگردد. علاوه بر اینکه خود این افراد توسط سایر کاربران توییتر به شدت طرد میگردند؛ توییتر نیز قابلیتی را ساخت کرده است تا با ریپورت کسانی که به نسخه برداری کاری توییت سایرافراد مشغولند، حساب کاربری آن ها را به شرایط تعلیق در بیاورد.
در این در بین اشخاصی هم میباشند که قلم نه نداشته البته به قانون نسخه برداری رایت احترام می گذارند. آنها از طریق ریتوییتِ سایر توییت ها، مطالب مورد عشق و علاقه شان را با فالوور هایشان به اشتراک میگذارند.
بایدها و نبایدها در توییتر
اصطلاحات توییتری
اینکه می بایست در فضای توییتر چهگونه رفتار نمائید موضوعی مفصل می باشد و خودتان باید با کسب تجربه دراین حریم روش اخلاق در توییتر را فرا بگیرید. البته برای راحت تر شدن کار شما به چندین نکته ی کلیدی اشاره خواهیم کرد:
۱-کارکتر سازی نمایید
در شرایطی که میخواهید از شخصیت حقیقی خود در توییتر به کارگیری نمایید که هیچ ولی چنانچه دوست دارید مجازی باقی بمانید همت نمائید کاراکتر مختص خود را در توییتر بسازید. کارکتری که بازتاب دهنده ی شخصیت شما در فضای حقیقی وواقعی است. این کار امداد می نماید افراد هم تفکر و هم ذوق و سلیقه ی خود را در توییتر پیدا کنید.
۲-صبور باشید
خیلی از افراد به امید جذب فالوور زیاد وارد توییتر شده و می خواهند به اصطلاح “شاخ توییتر” شوند. ولی این هدفی نیست که توییتر آن را دنبال کند. بالطبع در صدر شما با تعداد کمی از افراد ارتباط خواهید داشت. درصورتیکه کاراکتری که می سازید باب طبع جامعه ی هدف شما باشد تعداد دنبال کنندگان شما به سرعت ارتقا خواهد یافت. در غیر این چهره از طریق خط مش های میانبر بهدنبال جذب فالوور نباشید. زیرا ممکن می باشد به همان سرعت که فالوور هایتان رویش میکنند؛ با یک اشتباه به همان سرعت نیز ریزش کنند.
۳-عملکرد فرمائید تعامل داشته باشید
حتی در حالتی که فردی درونگرا میباشید به هیچ عنوان منفعل نباشید. توییتر جای افراد منفعل نیست زیرا کاربران به امید همین تعامل با بشر های مختلف است که هر روز وارد حساب توییتر میگردند.
۴-سعی نمایید استاندارد خود را معین نمائید
معمولاً در توییتر، توییت های بی مضمون مانند “امروز نهار قورمه سبزی خوردم” یا “امروز می خوام برم آرایشگاه” طرفدار ندارند. کاربران طولانی تر پیرو توییت هایی کیفیت خوب محتوایی بالا می باشند. به همین منظور باید برای توییت های خود یک استاندارد معین را تعیین نمایید و هیچگاه از آن استاندارد پایین تر نیایید.
۵-صرفاً ری توییتر نباشید
کاربران افرادی که همواره توییت سایر افراد را به اشتراک بگذارند و چیزی از خودشان ارائه ندهند را دنبال نخواهند کرد. به همین برهان تلاش کنید تا حد قابلیت توییتی از خودتان منتشر فرمائید. اولش سخت است البته زمانی با واکنش مثبت دنبال کنندگانتان روبرو شوید به این عمل عشق و علاقه مند خواهید شد.
تعدادی اصطلاح کاربردی در توییترتوییتر نیز مانند بعضا از گونه های شبکههایعمومی زبان خاص خودش را دارااست. در صورتی از تازه وارد های توییتر باشید ممکن می باشد برخی از سخن های توییت کنندگان را نفهمید. به همین خیال بهتر است چندین اصطلاح کاربردی را خیال و خاطر بگیرید.
فِیو: فِیو همان خلاصه شده ی عبارت فِیوریت است که در قدیم زمانی که می خواستید توییت یک نفر را لایک کنید از این اصطلاح استعمال می شد. امروزه اسم این اصطلاح به لایک تبدیل شده است اما باز هم همان فعالیت را باید انجام دهید. یعنی بر روی نشان قلب در تحت هر پست کلیک کنید.
توییت هوایی: توییت هوایی به توییتی گفته می شود که وقتی میخواهید با توییت خود فردی را فارغ از منشن کردن مورد خطاب قرار دهید آن را منتشر می کنید.
ضد هوایی: توییتی می باشد که در جواب همان توییت هوایی منتشر میگردد.
کوت: کوت یا Quote در واقع ری توییتی است که در آن شخص ریتوییت کننده لحاظ خود را نیز بیان مینماید. البته توییتر اکنون اسم این قابلیت را به Retweet with Comment تغییر و تحول داده است.
تِرِند: هنگامی عده ای می خواهند یک آیتم یگانه را در توییتر داغ کنند بایستی آن را تبدیل به یک تِرِند کنند. موضوعی که بتواند در توییتر ترند جهانی شود؛ گزینه توجه بسیاری از خبرگزاری های سراسر دنیا قرار خواهد گرفت.
طوفان توییتری: زمانی می خواهید یک زمینه را تبدیل به ترند نمایید بایستی طوفان توییتری ساخت فرمائید. طوفان توییتری به این معنی می باشد که عده ای درخصوص یک آیتم مشخص شروع به نشر توییت و ریتوییت مینمایند. البته برای اینکه یک آیتم بتواند در سطح جهانی به ترند تبدیل شود می بایست یک طوفان بسیار حاذق به راه و روش بیاندازید.
در آخر می توان ذکر کرد که توییتر برای کسانی که دوست دارا هستند افکار و دیدگاه ها خود را پیرامون مسائل بیان کنند؛ قادر است یکی از درگیر کننده ترین انواع شبکههایاجتماعی باشد. ولی در صورتی طولانی تر به دنبال گونه های مزاح و محتوای بصری می باشید به شما این شبکه ی اجتماعی را توصیه نمیکنیم.