طراحی اینترنت سایت > نکات کاربردی طراحی اینترنت سایت درخصوص فرم های مالی
سایت فروشگاهی جریان های حسابرسی و مالی خویش را از زمان خرید جنس تا افزودن آن به سبد خرید مشتریان دارااست. ولی با توجه به جور خرید و انگیزه مشتریان از خرید، این دستمزدها با هم تفاوت خواهند داشت. جریان های مالی شما سبب ساز جلب دقت یوزرها و تشویق آن ها به خرید خواهد شد. دراین نوشتهی علمی قصد داریم یکسری نکته کاربردی در زمینه ی بهبود پباده سازی فاکتورهای مالی سایت و افزایش تعامل یوزرها در دور و اطراف وب سایت فروشگاهی و فروشگاه آنلاین اینترنتی با شما به اشتراک بگذاریم.
انگیزه معین در پباده سازی فاکتورهای وب سایت فروشگاهی
انگیزه شما پباده سازی اشکالی میباشد که یوزرها را به خرید اجناس شما ترغیب نماید. پس طبیعتاً دوست دارید این فرآیند تا حد ممکن پباده سازی بی آلایش داشته باشد. به خصوص درخصوص فاکتور های مالی.
ولی هیچ راه حل مشخصی برای تصویر سازی فاکتور های مالی خرید نیست. تنها باید هرکدام از حوزه های خرید را به صورت بدیهی و مشخص و معلوم تعریف و تمجید کرده و هیچ دوره اجازه ندهید یوزرها احساس سردرگمی کرده و یا این که در تصمیم های خویش مردد شوند.
برای اجرای این کار به یک سری ترفند بسیار بی آلایش نیاز دارید:
تایپوگرافی های وسیع خیس
به کارگیری از لیبل ها به جای متغیرها
به کارگیری از فاصله مناسب در میان فیلدهای موجود در فرم
به عمل گیری از tabindex های سفارشی جهت پیمایش های آسان خیس
همینطور افزودن آیکون ها برای نمایش تصاویر بصری نیز پیشنهاد می شود. برگه مالی و صورت حساب های وبسایت Threadless نمونه ای از این آیتم میباشد.
آیکون های کارت های اعتباری ،تعیین های یوزرها را به عنوان روش خرید به خیر نمایان مینمایند. نمونه شبیه این فرایند در رابطه ی آیکون های ذیل خیس و شناسایی اعداد و ارقام CVV نشان داده شده است.
اجازه دهید یوزرها دقیقا بدانند در هر مرحله خرید چه کارهایی انجام میدهند. نباید هیچ نکته ابهام آمیزی باقی بماند وهمه مسیرها می بایست به طور صریح معین باشد و یکسری tooltip جهت پاسخ گویی به تمامی سوالهای یوزرها در طی فرآیند خرید به صورت تماما بدیهی تمجید گردیده باشند.