مبنی بر تحقیقی با تیتر “تاثیر رنگ در بازاریابی”، دانشمندان دریافتند که بیشتراز 90% از قضاوتهایی که در امر فرآورده صورت می گیرد، بسته به دسته کالا، تنها متکی بر رنگ میباشد. با اعتنا به نقشی که رنگ در برندسازی ایفا می نماید، در رابطه میان برندها و رنگ، بر پایه ی درکی که از یک رنگ ساخت میگردد، آن رنگ برای مارک خاصی به کار گیری میشود (بدین مضمون که رنگ مطلوب فروش چه میباشد؟) تحقیقی با تیتر “قرمزرنگ هیجان انگیز و آبی رنگ متانت بخش” نیز تائید میکند که قصد به خرید در مشتریان، تا حد متعددی پایینتاثیر رنگهایی میباشد که در شعور یک مارک نقش داراهستند. واقعیت اینست که رنگها روی رویت کرد و لحاظ مشتری نسبت به شخصیت مارک اثر گذار میباشند.
دیگر پژوهش ها نشان می دهد که مغز ما، برندهایی را که فورا قابل آشنایی میباشند ترجیح میدهد و درین فی مابین، رنگ یک عنصر مهم در تولید این آشنایی میباشد. حتی تحقیقی درین ارتباط توصیه مینماید که برای برندهای نو رنگهایی تعیین شود که آنهارا از دیگر رقبا متمایز میکند. وقتی که دعوا دکورا سیون و گزینش رنگ مطرح میگردد، پژوهش ها نشان داده میباشد که پیشبینی عکس العمل مصرفکننده به تناسب رنگ و مارک، بسیار مهمتر از خویش رنگ میباشد.
برندها بعضی اوقات، فی مابین دو گزینه از این بعدها قرار می گیرند البته معمولا طولانی تر به یک کدام از این بعدها متمایل می باشند. بدین ترتیب رنگ ویژه آن سپس برای مارک در لحاظ گرفته میگردد. نسبتاً هر مطالعه و تحقیق علمی در مسئله رنگها و برندسازی به شما خواهد اظهارکرد که رنگها، از شخصیتی که می خواهید برای مارک ارائه دهید پشتیبانی مینمایند و نیازی وجود ندارد از رنگهای کلیشهای دراین ارتباط استعمال نمائید. به عنوان مثال رنگ سبز، معمولا بعنوان رنگی وقار بخش مطرح میگردد و گهگاه برای برندهای مرتبط با گوشه و کنار زیست استعمال می گردد ولی لزوما اینطور وجود ندارد و گهگاه برای برندهای مرتبط با فضاهای مالی نیز کاربرد دارااست. یا این که رنگ قهوهای که برای درخواست تجدیدنظر اثر گذار میباشد، می تواند در مضمون و قضیه دیگر برای ساخت گرما و شم صمیمیت و شکرگزاری و یا این که برای تحریک اشتها بکار رود.
به کارگیری از کلیدواژگان امری ضروری در اینترنتوب سایتهای امروزیست، برای دانایی و ادراک بهتر این زمینه و به کارگیری از استراتژیهای کاربردی دراین مورد، می توانید نوشتهیعلمیی \" کلید واژگان چیستند و چرا در PPC مهم می باشند؟ \" را مطالعه نمائید.
اشکال پالت رنگ برای وبسایت
برای طراحی وب سایت پالتهای مختلفی موجود هست که اما بایستی پالت متبوع خویش را هم بر طبق نکاتی در حیث بگیرید.
بعضا از این نکات عبارتند از:
رنگهای کامل کننده و خنثی
رنگهای بشاش و ضدونقیض
رنگ های تیره و پرنور
در پی به توضیح بی نقص این موردها میپردازیم.
رنگهای کامل کننده و خنثی
کسبوکارهای متفاوتی مثل اداره ها، مکتبها و دانش کدهها ، وبسایتهای علمی و خبر ها مستلزم پباده سازی سایتی بی آلایش با ادغام دو یا این که سه رنگ میباشند. به صورت نمونه می توانید رنگ آبیرنگ و کامل کننده هایش را برای لوگو ، منو و لینک و پیوندها استعمال فرمایید و رنگهای خنثی مثل سپید برای بگراند و رنگ متضادی مثل سیاه برای متن ها تا بهتر خوانده شوند.