اکران حاصل از کانالهای اجتماعی
ووبلاگها بعداز نشر آن ها.
در هر هنگامی یکسری مثال از این تغییرات در یک فرآیند آزمایش ظریف قرار می گیرند. گوگل صدها نفر را در سرتاسر جهان استخدام کرده میباشد که در منزلهایشان نشسته و حاصل جستوجوهای متعدد را تحلیل میکنند. بهاینترتیب، معین می گردد که آیا تغییرات سبب بهبود نتیجه ها گردیدهاند یا این که آنهارا بدتر کردهاند. البته در واقع گوگل دارنده یک ارتش وسیع از آزمایشکنندهها میباشد. میلیاردها کاربری که به طور مجازی هریک از آن ها در هم اکنون کمپانیمداوم در آزمایشکیفیت حاصل جستوجوها میباشند. هر دوران که مهندسان قصد به آزمون یک تغییرو تحول میگیرند، در آغاز آن را روی درصد کوچکی از یوزرها که به طور تصادفی تعیین گردیدهاند، اعمال کرده و سایر جستوجوکنندگان را تحت عنوان تیم در اختیار گرفتن در حیثمی گیرند. با اعتنا به اینکه تعداد تغییراتی که می بایست آزمایششوند، بسیار زیاد میباشد گوگل از این طریق علمی سنتی که در هر روزگار صرفا یک تست بایستی فیس گیرد تبعیت نمینماید.
پاتریک رایلی مهندس کیفیت جستوجو دراینباره می گوید: «نسبتاًً در بیشتر جستوجوهای گوگل، شما در یک سری تیم در اختیار گرفتن و تست به طور به طور همزمان قرار دارید.» وی ادامه می دهد:«دراصل، تمام پرسوجوها به نوعی مشغول یک آزمایش می باشند.» به بیان دیگر، هر وقت در اکنون جستوجو روی گوگل میباشید، از شما تحت عنوان یک موش آزمایشگاهی استعمال می گردد.
انعطافپذیری، یعنی توان بیشترکردن سیگنالها، تغییر تحول کد زیرین و آزمایش تر و تمیز حاصل، دلیلی میباشد که گوگلیها با آن داعیه می نمایند درهر سیرتکامل رقابتی از جانب بینگ یا این که کانالهای اجتماعی چیره خواهند بود. در بنا شده در پهنا ششماه پیشین بیش تر از دویست تغییرو تحول را در سیستم آن ها ساخت کرده که برخی ازآنها تقلیدی از رقبا میباشد (گوگل می گوید، این فقط یک رخداد بوده میباشد وآنها تروتمیز هرساله خصوصیتهایی را به سیستم طولانی تر می کنند).
یک کدام از اینموردها سیستم جستوجویبار بیدرنگ میباشدکه بعد از گفته تعدادی ماه گذشته لری پیج درباره با اینکه گوگل بایستی بتواند تمام اینترنت را در هر ثانیه نسخه برداری کند، به مرحله اجرا درآمد. هنگامی یک نفر جستوجوی بار گزینه نظرش را در گوگل تایپ مینماید، در کنار قریه پیوند آبیرنگ ورقه ابتدا گوگل یک باکس با تیتر Latest Results نیز بیشترنموده است که در آن گروهای از پستهای نو ارسالگردیده به وسیله منابعخبری، بلاگها یا این که کانالهای اجتماعی را به اکران در میاورد.
دراینمورد ها نیز گوگل با به کارگیری از سیگنالها مطمئن می شود که فقط دارای ارتباطترین موردها به اکران در می آیند. سینگال می گوید: «ما بهموردها مختلفی مانند اعتنا اشخاص به آن پست یا این که ساخت شدن آن به وسیله آدم یا این که ماشین دقت می کنیم و ادامه میدهد این کاری میباشد که می دانیم چه طور انجامش دهیم، چون برای یک ده سال آن را به شایسته ترین نحو اجرا کردهایم.»
یاروهمدم با جستوجویبار در لحظه، گوگل خصوصیتهای تازه دیگری را نیز معرفیکردهمیباشد. از گزاره سرویسی به اسم Goggles که با تصاویر گرفتهگردیده بوسیله دوربین یوزرها مانند پرس و جوهای جستوجورفتار میکنند. تمام اینها بخشی از جنبش فارغ از توقف شرکت برای حضور دائمی و تمام و کمال جستو جو برای یوزرها میباشد. با دوربین و بضاعت تشخیص صدا، اسمارتفونهای مدرن به دیده و گوش تبدیلگردیدهاند. درصورتی که سیگنال صحیح پیدا شود، هر چیزی می تواند درقالب پرس وجوها جوربندی شود.
صرفا گوگل میداند
توان محاسباتی و پهنای باند بالای گوگل به شرکت برتری غیرقابلانکاری کادوکردهمیباشد. برخی از کارشناسان بازار میگویند، این به عبارتی مزیتی میباشد که سبب می گردد کمپانیهای جدید وارد قابلیت رقابت را از دست بدهند، ولی منبر می گوید: «تنها زیرساخت نیستکه گوگل را رهبر بازار ساخته، بلکه مهمترین و اساسیترین ادله تمام این مسائل استخدام اشخاص مطلوب میباشد.»