شما یک کسب و فعالیت آنلاین دارید و هر ماه کمی از درآمد آن را خرج تبلیغات میکنید . اما هنوز هم از مقدار فروش خود ناراضی هستید و هر چقدر نیز که تبلیغ میکنید، رجوع سرمایه شما رضایتبخش نمیباشد . این به عبارتی اشتباهی میباشد که بخش اعظمی از تجارتهای دیگر هم مرتکب می شوند . یعنی این که صرفا تمرکز خود را بروی جذب مشتری بگذارید و دیگر با اهمیت نباشد که تجربه کاربر (UX) و رابط استفاده کننده (UI) چقدر باصرفه گردیده باشند . در حالی که این دو می باشند که مشخص میکنند بخت تبدیل استفاده کننده جذب شدۀ شما به مشتری چقدر خواهد بود .
در ادامه میتوانید اینفوگرافیکی که در این زمینه تنظیم کردهایم را بخوانید:
website-ux-ui-optimization
آیا
وبسایت شما پول از دست میدهد؟ در صورتیکه شما از تستهای هدفمند برای بهینهسازی وبسایت خودتان استفاده نکنید، ممکن میباشد مشتریان بالقوه را از خویش برانید .
حدس ما این میباشد که وبسایت شما قادر است درآمد بیشتری داشته باشد و شما نباید این زمان را از دست بدهید .
1- بازدیدکنندگان آزار چشم خریداران ذوق زده نیستند .
حدودً 75% از کاربران اینترنت در مواجهه با محتوای بیربط در یک وبسایت در گیر شم گیجی و سردرگمی میشوند . یک وبسایت که محتوای ثابتی را به تمام بازدیدکنندگان خود نمایش دهد، میتواند آن گونه از مشتریان را که به دنبال یک تجربه شخصیتر می باشند از خود براند .
2- می توانید با همان پولی که خرج تبلیغات میکنید به راحتی فروش خویش را ارتقا دهید .
هزینهای که شرکتها صرف جذب مشتری میکنند، 90 برابر اکثر از هزینه آنها برای بهینهسازی است . هزینه کردن برای جذب کاربر به یک وبسایت بهینه نشده مانند شرکت در یک بازی شانس و بخت است . در مقابل، سوق دهی مشتری به یک سایت آماده و بهینه قادر است به ارتقاء نرخ تبدیل و فروش بیشتر بینجامد .
3- از نیز حال تستهای A/B خود را مقدمه فرمائید .
با استعمال از تستهای A/B میتوانید شاهد 30 تا 40% ارتقاء در مشتریان راغب باشید . تاکنون بهینهسازی به کمک این تستها سبب جذب مشتریان اکثر برای وبسایتهای B2B گوناگون گردیده میباشد . تجارتهای الکترونیک متعدد نیز شاهد 20-25% پرورش بیشتر بودهاند .
4- چه بسا تستهای کوچک نیز می توانند نتایج بزرگی را ارائه دهند .
آزمایش کردن فراخوانهای فعالیت میتواند یک تاثیر قابل اعتنا بروی مقدار فروش داشته باشد . برند “استنلی بلک و دکر” توانست با استعمال از یک تست سادۀ A/B نرخ کلیک یوزرها را تا 17% افزایش دهد . این پیشرفت سبب شد که این شرکت شاهد یک ارتقا 6 رقمی در مقدار درآمد سالیانه خود باشد .
5- اعتقادوباور اینکه چه المانهایی ممکن است درآمد شما را محدود نمایند پاره ای دشوار میباشد .
آیا میتوان با حذف یک تصویر شاهد 400 درصد ارتقا در نرخ تبدیل کاربران به مشتری بود؟ شرکتهایی بودهاند که چنین کرده باشند . مطمئناً شما هم با پاره ای آزمایش غافلگیر میشوید که کدام متون، تصاویر و رنگها منجر تولید تاثیر منفی در سایت شما میشوند . با تستهای A/B می توانید تمام تردید خود را از در بین ببرید و وبسایت خویش را برای بالاترین درآمد با صرفه کنید .
وبسایت شما دارد چند از مشتریان بالقوه خود را از دست میدهد و به امداد تستهای A/B میتوانید جذب آنها را ممکن نمایید . شما باید تمام فرمها، تصاویر، فراخوانها، متون، رنگها و . . . خود را موضوع آزمایش قرار دهید تا بتوانید وبسایت خویش را به نحوی بهینهسازی نمایید که بتواند استفاده کننده را به مشتری حقیقی و واقعی تبدیل کند .
خرسند میشویم که نظرها و سوال های خویش زمینۀ بازاریابی دیجیتال، پباده سازی سایت و بهینهسازی UI و UX را از طرز قسمت ایده ها با ما در دربین بگذارید .