اگر قصد دارید به فروش آنلاین اقدام کنید، داشتن یک طرح تجارت الکترونیک و وب سایت به اندازه طرح کسب و کار اولیه شما اهمیت داراست .
اولی گام در نوشتن طرح کسب و کار الکترونیک این است که تصمیم بگیرید می خواهید چه گونه تجربهای برای مشتریان آنلاین خویش ایجاد فرمائید . نه فقط به امروز بلکه به دو یا پنج سال آتی کسب و کار خود نیز تامل فرمائید . طرح تجارت الکترونیک شما با هدف داشتن یک وب وب سایت ابتدا میشود . مشتریان هدف شما چه افرادی هستند؟ نیاز آن ها چیست؟ آیا آن ها در وب وبسایت شما تنها اطلاعات به دست میاورند یا این که میتوانند محصولاتی را نیز از اینترنت وبسایت شما خریداری کنند؟ این سوال های مهم که در ابتدای امر مطرح گردیده و جواب داده میشوند میتوانند بازه زمانی و بودجه ضروری برای توسعه و گسترش و محافظت حضور آنلاین شما را انتخاب نمایند .
در تراز دوم، باید تصمیم بگیرید می خواهید چه تولیدها یا این که خدماتی را ارائه دهید . آنها را چهطور در وب تارنما خود جایگذاری و نمایش میدهید؟ آیا هر دو راه خرید آنلاین و آفلاین را ارائه خواهید کرد؟ چه تمهیداتی برای ارسال مرسولات و مرجوعیها در لحاظ گرفتهاید؟ علاوه بر این، نیاز استفاده کننده برای دسترسی به یک فرد واقعی را نادیده نگیرید . یک شماره گوشی تلفن می بایست در اینترنت سایت شما وجود داشته باشد تا مشتریان بتوانند هر بازه زمانی میخواهند تماس بگیرند و سوال ها خود را از یک شخص حقیقی بپرسند و تعامل آنها فقط با وب سایت شما نباشد .
اینترنت
وبسایت تجارت الکترونیک
بخش اعظم بخوانید: ۱۳
خصوصیت که باعث پیروزی اینترنت وب سایت می شوند ۷
راهکار برای داشتن یک وبسایت کسب و کار تاثیرگذار درصورتیکه تصمیم دارید فروش آنلاین داشته باشید به یک کامپوننت سبد خرید احتیاج خواهید داشت که روشی برای رئیس و پردازش پرداختها محسوب میشود . در غایت این که، چه بسا در شرای یک وب سایت تمام عیار ایجاد کردید، گمان نکنید که مشتریها به صورت خودکار شما را پیدا خواهند کرد . در صورتیکه میخواهید جریانی همیشگی از مشتریان را به سوی وب تارنما خود سوق دهی کنید، حتمی می باشد که برنامهریزی کرده و یک استراتژی چندین منظوره پباده سازی نمایید که مشتریان شما را انگیزه گرفته باشد .
هنگامی تصمیم گرفتید یک وب تارنما داشته باشید، یک عدد از اولین کارهایی که باید انجام دهید ساخت فهرستی از نامهای متعدد برای آن هست . سپس به سراغ کامپیوتر خویش رفته، وارد وب و موتور جستجوی مورد لحاظ خویش گردیده و عبارت «ثبت دامنه» را وارد کنید تا فهرستی از کمپانیهایی که این کار را انجام می دهند در کسری از ثانیه در مقابل شما ظاهر شود . در صورتیکه بخواهید از وب سایتهای خارجی دامنه خرید نمایید میتوانید به networksolution .com، godaddy .com و register .com مراجعه نمائید تا شما را برای انجام مراحل ساده ثبت و خرید دامنه ارشادوراهنمایی کنند . می توانید با پرداخت پولی در میان ۸ تا ۷۵ دلار اسم دامنه مورد نظر خود را برای یک یا این که یکسری سال به نام خویش ثبت و خریداری فرمائید .
از فی مابین نامهایی که قابل ثبت می باشند آن مواردی را انتخاب کنید که هجی کردن و به خاطر سپردنشان ساده بوده و عمل شرکت شما را به بهترین صورت تعریف نمایند . اما می بایست اعتنا فرمایید که نشانه تجاری یا نام تصویب گردیده کمپانی دیگری را برای وب وبسایت خود گزینش نکنید . در بخش اعظمی از موارد، نام شرکت شما با اضافه کردن عبارت دات کام (www .companyname .com) مناسبترین نام دامنهای است که باید تصویب فرمائید . وقتی نام دامنه را ثبت کرده و طرح کسب و عمل الکترونیک شما برای آنچه که می خواهید به مشتریان آنلاین خود در آتی و مشتریان فعلی ارائه کنید، مهیا شد، چالش گرانقدر بعدی برای شما پباده سازی و ایجاد یک وب سایت حقیقی وواقعی و آغاز حضور آنلاین خود در فضای رقابت هست .
اینترنت
وب سایت تجارت الکترونیک
عمده بخوانید: رویه
های نسخه برداری رایتینگ حرفه ای که بازدید اینترنت وب سایت تان را بالا می برد چه چیزی یک وب تارنما خوب را میسازد؟ قبلی از این که در جزئیات پباده سازی غرق شوید، با تالیف طرح کلی وب تارنما خود، تصویر نهایی آن را متصور شوید . محتوایی که ایجاد و منتشر میکنید می بایست مستقیماً دارای ارتباط به هدف ها و مقاصدی باشد که وب سایت خود را برای آن تولید کردهاید و در وصال شما به این اهداف یاری کنند .
یک وب تارنما خوب و اداره سافته مشتمل بر موردها ذیل است:
محتوا: کلید برد هر وب سایتی محتوای آن میباشد . برای بازدیدکنندگان از وب تارنما خویش کلی اطلاعات جالب تهیه کنید، به آنان هدف و شوق واشتیاق بازدید از وب وبسایت خویش و خرید از آن و راههایی برای تماس با خود را ارائه دهید . به محض این که وب وبسایت شما فعال سازی شد، محتوای خود را دائما آپ تو دیت کرده و محتوای جدید بگذارید تا افراد را تشویق نمایید تا به طور مرتب به اینترنت وب سایت شما سر بزنند .
ساختار: تصمیم بگیرید که میخواهید وب سایت شما یک سری ورقه داشته و این صفحات چهگونه به نیز مرتبط شوند .
تصاویر گرافیکی و آیکونهایی که به ارتقاء و بهبود محتوا یاری مینمایند را انتخاب کنید
طراحی: هنگامی محتوا و ساختار وب وب سایت مهیا شد، سطح بعد نوبت پباده سازی تارنما می باشد . حیاتی نمی باشد عمل طراحی را به شخص دیگری میسپارید یا خودتان آن را بر عهده میگیرید، در هر چهره باید روی سادگی، خوانایی و سازش آن تمرکز نمائید . به خاطره داشته باشید، تمرکز شما می بایست روی آنچه که می خواهید انجام دهید باشد .
راهبری: گشت و گذار در اینترنت وبسایت خویش را برای بازدیدکنندگان معمولی و لذت بخش نمایید . برای مثال از اکثر از دو یا این که سه پیوند به صفحه ها با اهمیت استعمال نکرده و هرگز بازدید کنندگان را در یک بن بست رها نکنید .
قابل اعتماد بودن: این موضوعی است که نباید در میان غوغا و شغل های بسیار ایجاد یک وب وب سایت فراموش شود . وب وبسایت شما باید با هر بازدیدکنندهای ارتباط برقرار کرده و به آن ها بگوید که چرا باید فرآورده یا خدمات شما را خریداری نمایند . وب وبسایت شما بایستی دوچندان حرفهای به لحاظ رسیده و همان احساسی را در مشتریان بالقوه تولید نماید که در هنگام خرید تلفنی یا حضوری داراهستند . به مشتریان خویش یاداوری فرمایید که شما تنها در فضای مجازی حضور ندارید . داده ها بی نقص تماس کمپانی خود- اسم کمپانی، آدرس کامل، تلفن، فکس و ایمیل- را در تمام صفحات وب وبسایت خویش قرار داده و به فیس مستمر در ورقه اول وب تارنما سناریو دهید .